Airbag vest en elleboogbescherming?

Met zo'n fraaie Stromer wil je er natuurlijk zelf ook een beetje leuk op staan.
Lamkram
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Airbag vest en elleboogbescherming?

Bericht door Lamkram » 07 jan 2019, 19:01

Steentje schreef:
07 jan 2019, 18:32
https://www.decathlon.be/nl/p/beschermv ... 40&c=ZWART

Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
De beste bescherming ben je m.i. zelf. Goed anticiperen. Ik bedoel dan de toestand van je fiets, het wegdek, het weer en het overige verkeer. Wanneer je rondom beschermd bent ben je niet onschendbaar en bestaat de kans dat je meer risico neemt. Zelf rij ik nooit zonder helm en nooit zonder handschoenen. Die handschoenen zelfs in de zomer om bij een eventuele val mijn val op te kunnen vangen en mijn handen te beschermen.

Het afgelopen jaar heb ik 11.000 km gereden en vele km-ters in hartje Amsterdam. Daar ben ik altijd extra voorzichtig en opletten, al die andere gasten nemen het niet zo nauw met "fietsers". Noodstop heb ik zelden moeten maken en die ene die ik mij nog kan herinneren kwam doordat de andere mij niet zag, zo vertelde hij later.

Ik heb niets tegen bescherming hoor maar geloof er niet zo in.

Groet Mark
:d3: GO-FAST ST5 (L), 25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

WFVst5
Veteraan
Veteraan

Bericht door WFVst5 » 07 jan 2019, 19:34

Helm en meestal handschoenen...daar wordt mee gekoerst ook ik zie mij echt niet als een American football-of ijshockey speler of met steek-schervenvest op de fiets zitten. Heb met wedstrijdzeilen ook wel eens een paar ribben gekneusd en gebroken......part of the game :x 5-7 weken niet lachen en hoesten zonder medelij van anderen op te wekken. :d3:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

VFooR
Runner-up
Runner-up

Bericht door VFooR » 07 jan 2019, 20:26

Ik snap het niet zo goed, die overtuigende posts in 'dit' specifiek onderwerp om de extra bescherming links te laten liggen en te focussen op 'anticiperen'.
Is het niet aan de gebruiker zelf om te oordelen of het relevant is of niet?
De post gaat net over het onderwerp extra bescherming in vesten en voor elleboog/armen. Niet?
Ik hoop gewoon de info die ik heb gevonden te kunnen delen met anderen die intersse hebben.

Los hiervan hebben jullie overschot van gelijk dat defensief rijden en anticiperen een absolute must is.

Tomasj

Bericht door Tomasj » 07 jan 2019, 20:29

VFooR schreef:
07 jan 2019, 20:26
Ik snap het niet zo goed, die overtuigende posts om de extra bescherming links te laten liggen en te focussen op 'anticiperen'.
Is het niet aan de gebruiker zelf om te oordelen of het relevant is of niet?
De post gaat net over het onderwerp extra bescherming in vesten en voor elleboog/armen. Niet?
Ik hoop gewoon de info die ik heb gevonden te kunnen delen met anderen die intersse hebben.

Los hiervan hebben jullie overschot van gelijk dat defensief rijden en anticiperen een absolute must is.
Volgens mij vroeg iemand of anderen met die bescherming rondreed. En enkele mensen hebben geantwoord dat ze dan niet doen en waarom niet. Ik zie het probleem niet.
Is het niet aan de lezer om te bekijken wat hij relevant vindt in de geleverde antwoorden?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 20000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

VFooR
Runner-up
Runner-up

Bericht door VFooR » 07 jan 2019, 20:40

Tomasj schreef:
07 jan 2019, 20:29

Volgens mij vroeg iemand of anderen met die bescherming rondreed. En enkele mensen hebben geantwoord dat ze dan niet doen en waarom niet. Ik zie het probleem niet.
Is het niet aan de lezer om te bekijken wat hij relevant vindt in de geleverde antwoorden?
Ik merk op dat mensen zich hier heel duidelijk uitlaten over 'pro' extra bescherming of 'contra' extra bescherming. Ieders keuze natuurlijk.
Ideaal voor een nieuwe onderwerpje 'zin of onzin van...' dan, Nee?

Bart DL
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter

Bericht door Bart DL » 07 jan 2019, 21:27

Uiteraard is iedereen vrij om zich op de Stromer te kleden zoals hij/zij wil (behalve de verplichte helm dan). Zelf wil ik liever voorkomen dan genezen. Stromer besteld en meteen een jas gekocht bij Richa (motor-kledij). Model Madison met D3O valbescherming aan schouders, ellebogen en rug, gore-tex... Deze jas heeft een city-look en biedt toch voldoende beweeglijkheid. Ik moet het allemaal nog ondervinden, zal niet iedereen z'n ding zijn maar het voelt voor mij juister zo!
ST3 L 983Wh zwart - Suntour zadelpen - spatbord verlengers - zadel Brooks Flyer Special -Lazer Anverz MIPS

Daniel1975

Bericht door Daniel1975 » 07 jan 2019, 22:41

WFVst5 schreef:
07 jan 2019, 19:34
Helm en meestal handschoenen...daar wordt mee gekoerst ook ik zie mij echt niet als een American football-of ijshockey speler of met steek-schervenvest op de fiets zitten. Heb met wedstrijdzeilen ook wel eens een paar ribben gekneusd en gebroken......part of the game :x 5-7 weken niet lachen en hoesten zonder medelij van anderen op te wekken. :d3:
+1

Mensen die zich zo extreem veilig aan proberen te kleden komen op mij over alsof ze heel onzeker zijn over hun vaardigheden met de Stromer of over hun plaats in het verkeer.
Juist dan ben je kwetsbaar! Onzekerheid is de slechtste raadgever.
En zo’n motorjack is leuk tegen schaafwonden, maar bij een serieuze aanrijding helpt het ook niet heel veel meer.

WFVst5
Veteraan
Veteraan

Bericht door WFVst5 » 08 jan 2019, 20:55

Ik heb een paar jaar wegenwacht werk gedaan met de motorfiets. Wij waren verplicht onze aangemeten veiligheidskleding te dragen met top aangeritst aan je broek deze was ter bescherming tegen inwendig letsel bij zware ongevallen, zat dus onder de veiligheidsjas als een tuinbroek op kritiek plaatsen versterkt met kevlar platen....hoe ver moet je gaan? Ben er twee keer op aangereden door pannenkoeken die mij niet gezien hebben, op de A10 west en in de Vijzelstraat in Asd. Altijd licht aan, diverse VRO’s gehad, sliptraining gedaan en elk jaar “opfrisweek” bij de PVI op Lelystad...je kunt niet alles voor zijn alleen maar anticiperen en defensief rijden met een assertieve positie op de weg.
998BA762-3144-45E9-8AC3-B1966263D0D2.jpeg
998BA762-3144-45E9-8AC3-B1966263D0D2.jpeg (694.54 KiB) 567 keer bekeken
is een oude foto genomen vanuit een auto op de A10 West. Ik bedoel maar......zie me zo niet op de stromer fietsen :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Plaats reactie