Airbag vest en elleboogbescherming?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 18 nov 2018, 12:27 Hiermee wil ik niet suggereren dat een helm onzin is, maar het fatsoenlijk leren inschatten van risico's is ook belangrijk...
Mijn hele verhaal in een notendop :ay
VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Het wordt hier bijna een pleidooi voor de afschaffing van bescherming? :D

Ik versta zeker het idee dat de infrastructuur ook moet aangepakt worden... absoluut.

Btw 60-70% van de motorongelukken ligt niet aan het toedoen van de bestuurder. Inschatting is één, defensief rijden twee...maar jammer genoeg heb je ook de externe factoren nog waar je geen vat op hebt. Graag hier ook het % aan externe factoren drastisch verlagen. Zeker!... Maar toch hier nog effe met extra bescherming.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

VFooR schreef: 18 nov 2018, 13:15 Het wordt hier bijna een pleidooi voor de afschaffing van bescherming? :D
Bij gewone fietsen met snelheden van 15-20km/h wel wat mij betreft. Op mijn SP is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zonder helm te fietsen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Helemaal mee eens! :bi
buco

FreddyH schreef: 18 nov 2018, 09:29 En dan bij het afstappen vergeten het systeem netjes uit te zetten: sta je daar als Michelin mannetje in de fietsenstalling.

Of erger: vergeten aan te koppelen bij vertrek...
Ik heb er nooit zelf zo eentje aan gehad maar ik denk dat de kracht die nodig is om het ding af te laten gaan 30kg (300N) of meer is. Dat doe je niet per ongeluk.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Persoonlijk zie ik het me nog niet aandoen op de fiets. Een helm en handschoenen zullen moeten volstaan.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Steentje
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2018, 13:45

https://www.decathlon.be/nl/p/beschermv ... 40&c=ZWART

Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Steentje schreef: 07 jan 2019, 18:32 https://www.decathlon.be/nl/p/beschermv ... 40&c=ZWART

Is er iemand die met deze bescherming rijdt? Gezien naar aanleiding van de vorige post op dit forum.
Na zware val zelf vier ribben en zware breuk aan sleutelbeen opgelopen. Denk er zelf aan om me beter te beschermen.
De beste bescherming ben je m.i. zelf. Goed anticiperen. Ik bedoel dan de toestand van je fiets, het wegdek, het weer en het overige verkeer. Wanneer je rondom beschermd bent ben je niet onschendbaar en bestaat de kans dat je meer risico neemt. Zelf rij ik nooit zonder helm en nooit zonder handschoenen. Die handschoenen zelfs in de zomer om bij een eventuele val mijn val op te kunnen vangen en mijn handen te beschermen.

Het afgelopen jaar heb ik 11.000 km gereden en vele km-ters in hartje Amsterdam. Daar ben ik altijd extra voorzichtig en opletten, al die andere gasten nemen het niet zo nauw met "fietsers". Noodstop heb ik zelden moeten maken en die ene die ik mij nog kan herinneren kwam doordat de andere mij niet zag, zo vertelde hij later.

Ik heb niets tegen bescherming hoor maar geloof er niet zo in.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helm en meestal handschoenen...daar wordt mee gekoerst ook ik zie mij echt niet als een American football-of ijshockey speler of met steek-schervenvest op de fiets zitten. Heb met wedstrijdzeilen ook wel eens een paar ribben gekneusd en gebroken......part of the game :x 5-7 weken niet lachen en hoesten zonder medelij van anderen op te wekken. :d3:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie