Ik ben het niet met je eens deze keer. Er kunnen heel wat proactieve maatregels getroffen worden om wielerwedstrijden veiliger te maken, maar de UCI is nog niet zo ver om in te zien dat ze zelf iets moeten doen aan de snelheid waarmee het peloton rond raast. Dat is wat men in de F1 dus wel doet, de snelheid van de wagens reduceren.Daniel1975 schreef: ↑07 aug 2019, 11:58 De halo in de F1 erbij halen is natuurlijk een blablabla verhaal. 1% meer brandstofverbruik, een estetische achteruitgang en hooguit 0.5% tragere rondjes staan natuurlijk in geen enkele verhouding tot de impact op fietsers. Airbag standaard bij skieers? Heeft die man ook zelf op de piste gekeken of roept hij maar wat. Die airbags worden vooral gebruikt door off-piste skieeren/boarders om in het geval van een lawine niet bedolven te worden door sneeuw maar er op te blijven "drijven".
Pakken met ingebouwde airbags voor wielrenners? Dream on.....
Ik vind het eigenlijk schandalig dat zo'n roeptoeter het ongeval van Lambrecht hier voor misbruikt. Hij is door onduidelijke redenen van de weg geraakt en frontaal tegen de rand van een betonnen duiker geklapt.
Ik herinner me een oude wielerprof die op de Nederlandse TV voorbeelden gaf die perfect uitvoerbaar zijn. Een mooi voorbeeld : racefietsen verplicht uitvoeren met bredere banden (dus geen 23 of 25 mm, maar bvb 32mm of nog breder). Het contactoppervlak met de weg zou significant vergroten, waardoor de snelheid ietsje zou verlagen maar de remweg een pak korter kan worden en het weggedrag stabieler zou worden.
En zo'n airbag is volgens mij ondertussen standaarduitrusting voor zowat alle deelnemers aan afdalingen in 't skiëen.