Welke gezichtsbescherming bij harde wind en vriesweer ?

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Lees dit item nu pas.
Dichte helm, winter buff met hood en skibril. Geen problemen en geen verbeteringen.

Buffje voor de mond bij vrieskou en bij warmte onder de kin.
De aansluiting met de kraag van de jas vind ik het best voor een uur+.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Winterbuffs van €39 zijn bij Bever voor de helft. Aanrader!
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ik draag normaal een dunne sjaal tube en een Castelli Bandana en zomer of voorjaar handschoenen , bij temperaturen onder de -5 heb ik een wollen tube en BBB wintermuts en BBB winterhandschoenen, ik heb nooit iets voor mijn mond/neus dat vindt ik te benauwd.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het begint allemaal met het eerste textiel dat je over je vel aantrekt, thermisch ondergoed, ademend, en dan laag voor laag opbouwend, best eens langs gaan in een goede adventure zaak, waar ze je terdege kunnen adviseren wat de kleding betreft. Ik heb me laten adviseren wat betreft wandelkleding, geen nat van 't zweet kleding, geeft al een heel verschil in het vasthouden van je lichaamswarmte.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Eerste laag is bij mij altijd Brynje, zomers korte, s'winters lange mouwen en in de winter (<7graden) dun merinowollen shirtje, veel kou twee merinos zodat je kou en warmte anders ervaart.

Gezicht bij vrieskou en Oostenwind: watervrije creme van Weleda. In vaseline, uierzalf en andere goedkope meuk zitten vochtinbrengers en vocht bevriest juist......dat willen we dus niet.

Toen ik nog koerste en veel in januari/februari kilometers moest maken een gezichtsmasker van Komperdell je uitadem condens kan weg via de gaatjes (merk je echt niet) en er zit een winddichte, 3-5 mm dikke neopreen, dus stilstaande isolerende laag lucht voor je aangezichtshuid waar achter veel meer receptoren zitten dan bijv. je armen of je romp de doorgave van kou wordt zo veel minder waardoor je jezelf veel langer comfortabel (dus veiliger) voelt in de kou.
Ik heb het jaren niet meer gebruikt maar was er destijds erg blij mee en bij groepstraining was ik degeen die altijd het laatst om warme thee smeekte bij de auto :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik hou het voorlopig op een Aviator Cap van GripGrab waar ik zeer tevreden over ben ... deze muts lijkt me ook wel wat te hebben maar ik wacht veiligheidshalve eerst wat reviews af ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 25 dec 2018, 00:15 deze muts lijkt me ook wel wat te hebben maar ik wacht veiligheidshalve eerst wat reviews af ... :mrgreen:
:bj

Ik heb sinds kort deze balaclava: heerlijk warm genoeg (niet té) maar heeft wel een vervelende naad in het midden lopen :bu: . Deze geeft mij wat druk op mijn voorhoofd daar waar hij tussen mijn voorhoofd en mijn helm komt te zitten :aq
Ik heb hem nog niet voor mijn mond gehad, zo koud was het nog niet afgelopen dagen.

Als jullie een alternatief kennen zonder zo'n naad op je voorhoofd dan hoor ik het graag!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 25 dec 2018, 10:07 een alternatief kennen zonder zo'n naad op je voorhoofd
Persoonlijk zou ik dan voor de GripGrab Thermal Balaclava gaan, collega is daar vol lof over.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 25 dec 2018, 10:38 Persoonlijk zou ik dan voor de GripGrab Thermal Balaclava gaan, collega is daar vol lof over.
Ah, dat ziet er een stuk beter uit! Bedankt voor de tip!
Ik lees in reviews wel dat deze nogal warm is, dus voor de echte vorst. Ik heb het meestal niet zo koud (en fiets mezelf ook flink warm) dus ik vrees dat hij voor mij wat te warm is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik denk dat het feit dat je de gezichtsbescherming in tig verschillende posities kan gebruiken een enorm voordeel is qua "temperatuurregeling".
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie