Fietsjack voor lenteweer

Plaats reactie
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

De afgelopen maanden met veel plezier het 4-seasonsjack van Futurumshop gedragen (nogmaals dank voor de tip FreddyH :ay ). Maar met het warmere weer van de afgelopen dagen zit het ‘s middags nèt te warm. Iemand goede tips voor een dunner fietsjack/shirt?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Castelli Perfetto Jacket; het antwoord op zowel de lente, najaar en Hollandse Zomer dagen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Altijd lastig om dit soort vragen te beantwoorden als we slechts beperkte info krijgen. Heb je normale schoenen aan? Wandelschoenen? Wielrenschoenen? Fiets je met een spijkerbroek? Wielrenbroek? Wat draag je op je bovenlichaam?

Ik fiets in wielrenkleding (koerskleding). Tijdens koude dagen trek ik gewoon een extra thermoblouse aan. Het dunne regenjasje houdt behalve lichte regen ook de wind tegen. Ik probeer zoveel als mogelijk niet in de regen te fietsen. Dan maar iets eerder of later vertrekken. Als het de hele dag regent, dan maar met de auto.

Dus mijn advies zou zijn: thermoblouse uittrekken of niet aantrekken.
Witte ST3 van maart 2019
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik heb sinds kort een Rab Borealis jasje. Bevalt prima.

https://m.campz.nl/rab-borealis-jas-her ... 20877.html
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
mrstrom

Wiebe schreef: 18 apr 2019, 00:49 Ik heb sinds kort een Rab Borealis jasje. Bevalt prima.

https://m.campz.nl/rab-borealis-jas-her ... 20877.html
En Boreaal! goedgekeurd voor FvD stemmers :bc , Maar laten we het gezellig houden en geen politiek hier bedrijven. :bu:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een jasje met een vaste kap lijkt me niet meteen handig voor op een SP.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

mrstrom schreef: 18 apr 2019, 08:06
Wiebe schreef: 18 apr 2019, 00:49 Ik heb sinds kort een Rab Borealis jasje. Bevalt prima.

https://m.campz.nl/rab-borealis-jas-her ... 20877.html
En Boreaal! goedgekeurd voor FvD stemmers :bc , Maar laten we het gezellig houden en geen politiek hier bedrijven. :bu:
Lol, had hem echter al voor de verkiezingen...
Golvas schreef: 18 apr 2019, 08:37 Een jasje met een vaste kap lijkt me niet meteen handig voor op een SP.
Daar heb je gelijk in. Deze wil in de rijwind nog weleens een beetje de kraag naar achter trekken. Ik vouw hem nog wel eens naar binnen daarom. Er bestaat ook een versie zonder kap. Maar omdat ik deze ook wel voor wandelen of andere activiteiten wil gebruiken vond ik de kap toch wel van waarde.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het 4-seizoenen jack is de enige fietsjas die ik heb, deze draag ik van -veel tot ongeveer 13-14 graden. Daarboven heb ik variaties van een dun fiets shirt met daaronder afhankelijk van het weer een sport shirt met lange mouwen.

Het mooie van die fietsshirts is dat die ook zakken op de rug hebben, zoals ook het jack. Da's handig voor sleutels en zo. Afhankelijk van de hoeveelheid zon en de temperatuur kies ik een ondershirt in een bepaalde dikte, ik heb er een paar die lekker dun zijn voor als alleen korte mouwen net te koud zijn en eentje die wat dikker is voor als het 14 graden en bewolkt is.
(die shirts gebruik ik in de winter juist onder het 4-seizoenen jack, hiermee heb ik met 2 shirts met lange mouwen en het jack t/m -8 gefietst en geen moment van kou gehad op het bovenlichaam)

Maar het blijft dat zeker rond die 14 graden het soms zoeken is: het 4-seizoenen jack is dan al snel te warm, maar bij veel wind en geen zon kan het toch nog wel lekker zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

HenryH, ook wel benieuwd naar de merken van die ondershirts dan. Heb nog te weinig fietskleding.
Plaats reactie