Met Grand corso helm met shield of Oakley Jawbreaker photochromic ?

huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Beste ,

Ik twijfel tussen een Grand corso Met helm met shield of een oakley jawbreaker photochronic briletjes het is ongeveer het zelfde prijs maar ik heb al een helm ..
ik denk dat een protectie nodig is met een 50 km h fiets ( stromer st3 heb ik zaterdag :bp: :bp: )

Zijn er mensen die deze gebruiken ? voor een feedback ? van de oakleys of van het helm zelfs ? https://ebiketips.road.cc/content/advic ... ndard-1649

https://www.sigmasports.com/item/Oakley ... asses/ANG9
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

45km/u ;)

En ja, een helm is zelfs verplicht op een speed pedelec. De vraag is dus niet of-of, maar of en-en een prettige combi is met deze twee producten. Helaas heb ik met beide geen ervaring, maar ik rijd wel met helm met vizier en daaronder of mijn bril (brildrager) of Oakley zonnebril (een andere dan die jij op het oog hebt). Bij mij past de zonnebril prima achter het vizier, maar elke combinatie is weer anders en elk gezicht is uniek, dus ik zou het zeker gaan passen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

heb een torch2 helm ik dacht ofwel de jawbreakers ofwel een andere helm met shield zoals die MET grand corso
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Ik gebruik ook een Oakley Photochromic en wil geen andere fietsbril meer. Hij reageert mooi op het lichter/donkerder worden. Zo kan ik de bril in het zomerseizoen ‘s avonds ophouden, dus als de zon nog schijnt, maar ook als het donker wordt: ideaal! Alleen als ik op vakantie in Spanje met de racefiets ga fietsen gebruik ik andere, gekleurde, glazen. Maar daar rij ik alleen in de volle zon en niet in het donker. Oakley met Photochromic glazen is wat mij betreft dus een echte aanrader. Succes met je keuze!
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hier idem ervaringen met de Oakley Jawbreaker Photocromic.
Gebruik deze bril heel het jaar door achter het vizier van mijn Cratoni Vigor.

Beste fietsbril die ik gebruikte en ken.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben zeer tevreden met de combinatie MET Grancorso + Oakley Radar EV Photochromic : een lichte helm die bij ons beide goed zit en waaronder het dragen van een helmmuts geen last is. De Oakley Radar EV Photochromic kan je onder alle weersomstandigheden gebruiken (zowel overdag als wanneer het donker / nacht is) en sluit veel korter aan bij je gezicht dan eender welk vizier, uit mijn ervaring een must voor wie makkelijk last heeft van tranende ogen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

super ! is het echt noodzaakelijk van de twee te hebben ? het shield van de MET doet het niet prima of ? best de oakleys
Golvas schreef: 11 apr 2019, 20:57 Ik ben zeer tevreden met de combinatie MET Grancorso + Oakley Radar EV Photochromic : een lichte helm die bij ons beide goed zit en waaronder het dragen van een helmmuts geen last is. De Oakley Radar EV Photochromic kan je onder alle weersomstandigheden gebruiken (zowel overdag als wanneer het donker / nacht is) en sluit veel korter aan bij je gezicht dan eender welk vizier, uit mijn ervaring een must voor wie makkelijk last heeft van tranende ogen.
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Mercikes voor het antwoord ! ze lijken echt super , hiermee heb je zeker geen fog meer met deze brillen ?

mvg

jannijm schreef: 11 apr 2019, 12:59 Ik gebruik ook een Oakley Photochromic en wil geen andere fietsbril meer. Hij reageert mooi op het lichter/donkerder worden. Zo kan ik de bril in het zomerseizoen ‘s avonds ophouden, dus als de zon nog schijnt, maar ook als het donker wordt: ideaal! Alleen als ik op vakantie in Spanje met de racefiets ga fietsen gebruik ik andere, gekleurde, glazen. Maar daar rij ik alleen in de volle zon en niet in het donker. Oakley met Photochromic glazen is wat mij betreft dus een echte aanrader. Succes met je keuze!
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Laat je niet misleiden door de foto's die verkopers op hun website zetten : de MET Grancorso wordt geleverd zonder scherm, dit dien je apart bij te kopen (keuze tss een aantal tinten), ik gebruik mijn helm dus zonder scherm ... en wat betreft dampvorming bij de Oakley Radar EV Photochromic : nog nooit last van gehad.

Het kost wat, maar je krijgt top materiaal voor je geld ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Yep dit wist ik :) heb 3 zonne brillen van oakley, het is gewoon een top merk ik twijfelde juist met het shield van het grand corso heb de oakleys aan 165 gevonden met photochromic lenzen denk dat het deze zal worden :)
Golvas schreef: 12 apr 2019, 12:51 Laat je niet misleiden door de foto's die verkopers op hun website zetten : de MET Grancorso wordt geleverd zonder scherm, dit dien je apart bij te kopen (keuze tss een aantal tinten), ik gebruik mijn helm dus zonder scherm ... en wat betreft dampvorming bij de Oakley Radar EV Photochromic : nog nooit last van gehad.

Het kost wat, maar je krijgt top materiaal voor je geld ! :ay
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Plaats reactie