Geschikt windjack

Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Ik hoop over enkele weken mijn St1x binnen te krijgen en hiermee naar het werk te crossen..
Nu heb ik meerdere waterdichte jassen, dus daar ben ik niet naar op zoek! Ik ben dus concreet op zoek naar een windjack met voldoende ventilatie mogelijkheid. Voorkeur onder de oksels en bij de schouderbladen. Het liefst zou ik dit Jack in oranje hebben. Past dan mooi bij mijn zwarte/oranje bike en valt tevens nog eens op. Andere kleuren mogen ook hoor, maar duidelijk wel voorkeur voor oranje ;-)

Ik hoor het graag.

Gr Sander
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben wel fan van Gore Bike Wear:

http://www.goreapparel.eu/nl-en/gore-bike-wear/

Gore heeft fiets- en hardloopkleding voor alle jaargetijden, voor alle weersomstandigheden, in verschillende pasvormen en in heel veel kleuren. Ik kende het merk al van het hardlopen en heb er goeie ervaringen mee. Sterker nog, ik rij momenteel op de Stromer in een Gore hardloopjack :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Dat merk ken ik idd ook wel. De mouwen zijn niet te kort? Welk type jas heb je? Evt linkje..

Had deze bij de bever ook gezien.
https://www.bever.nl/p/craft-mind-jas-E ... olour=1204
Ook hardloopjack. Wellicht dus ook het overwegen waard..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik draag momenteel op de Stromer een Gore Mythos GORE-TEX® Active Jacket hardloopjack. Deze:

gore mythos.jpg
gore mythos.jpg (26.59 KiB) 6826 keer bekeken

Mouwlengte is prima. Bestaat ook in rood en neon-geel.

Ik heb 'm al jaren. Ik zie het jack helaas niet meer staan op de Nederlandse Gore site, wel afgeprijsd op de USA site: klik.
Het zal dus wel een uitloper zijn, maar misschien is-ie nog ergens in een sportzaak te vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

Gebruik al tijden Pearl Izumi, bij voorkeur in laagjes.
Winter bodywarmer+windstopper+regenjack en dan naar de zomer toe steeds een laag minder.

http://www.pearlizumi.com/medias/121216 ... WZlODY1Yjc

In Eindhoven zit een outlet store met regelmatig aanbiedingen maar doorgaans (voor mij dan) de verkeerde maat.
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Na heel wat gegoogeld te hebben vanavond het Arc'teryx Incendo Hoody hardloopjack besteld.
https://www.bever.nl/p/arc-teryx-incend ... olour=1438
Kon m bij de Bever niet passen dus gewoon maar twee maten besteld, met de hoop dat er iig eentje de juiste is.
To be continued...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Ben benieuwd naar je ervaringen...
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Inmiddels jack binnen...erg mooi jasje. Onder de oksels ventilatiegaatjes, capuchon, hoogsluitende kraag, lichtgewicht en ook nog behoorlijk waterafstotend. Mijn nieuwe fiets staat inmiddels bij de dealer. Nu nog wachten op de juiste accu en dan kan ik m uitproberen....
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik heb mij de volgende besteld:

Afbeelding

https://www.asadventure.com/nl/p/vaude- ... olour=2374

Ik gebruik hem zowel om te gaan lopen als te gaan fietsen...
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Die heb ik in t zwart voor het mtben. Vind hem zelf wat aan de korte kant en te weinig ademend voor op de Stromer
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie