Regenkleding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, goed spul is inderdaad duur. Dat Gore jasje van mij kan ik opvouwen tot formaat tennisballetje dus zit mij niet in de weg, en zal nog jaren meegaan.

Maar ik snap je punt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mmmmmm ik heb de C5 en de C7 gebruikt op mijn racefiets, doen het redelijk alleen is het niet meer de gouweouwe GT.
De definitie was destijds dat je in GoreTex niet natter werd dan dat je transpireerde, mi. is dit nog steeds zo.
Mijn eerste GoreTex fietsjack was destijds zo'n 800 gulden en ging wel 10 jaar mee (zonder coaten of impregneren)
De "oudere" modellen daarna gingen na 3-4 seizoenen langzaam "ontleden" bij mij leek het wel alsof de binnenlaag los ging van de buitenste(kleur) laag.

Ik heb dit vanwege de prijs aangekaart bij de leverancier, zij hebben de jas teruggenomen en bij hun leverancier aangeboden deze deed er niets aan mijn leverancier heeft toen uiteindelijk na veel zeuren over het gebruikte wasmiddel (volgens de fabriek had ik meer moeten impregneren met hun was/impregneermiddel) mijn jas "gratis" gewassen en weer geïmpregneerd........hij was toen ineens waterafstotend, maar de loslatende binnenhuid werd steeds slechter en na 3-4 ritjes in de regen was de jas weer zo lek als een vuilniszak zonder bodem.

Ik heb vier jaar geleden na een prijsvraag een jack gewonnen van het beruchte merk uit Alkmaar deze kost weinig denk ik maar is goed waterdicht alleen de condensatie maakt je zeiknat (dus ook koud) na een paar uur intensief fietsen ondanks Brynje ondergoed/Merino.

Omdat ik de laatste jaren actief ben in de zeilsport gebruik ik nu een "overjarig" zeiljack voor offshore racen, gemaakt van de Engelse tegenhanger van Gore, TP.
Goed waterdicht(ook bij heftige inspanning redelijk ademend) grootse voordeel, overal zakken en bergruimte, manchetten die waterdicht zijn, nadeel hoge kraag en capuchon maar dat is weer lekker als ik met de honden wandel in de regen.
Dit jack koop je in de opruiming (foute kleurstelling) voor een kleine €250 maar in actuele kleuren durven ze er rustig €700-€900 voor te vragen (bootjesmensenprijzen) Alle modieuze fietsjack merken ten spijt........
Mijn regenbroek heb ik 7 jaar geleden"geleased" van bikers bij de politie en was vanmiddag in de stortbui met 40km/uur ook nog goed waterdicht. :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Tussen het proefrijden en de aanschaf heb ik een AGU Original Rain Suit gekocht. Zwarte broek, lekker opvallende gele jas. Zit comfortabel. Daarnaast nog AGU hoezen voor over de schoenen. Afgelopen maandagochtend een hoosbui van een half uur gehad. Pak heeft mij uitstekend droog gehouden. Alleen via de kraag wat water naar binnen gedruppeld. Regenpak zit altijd in de tas. Neemt niet veel ruimte in beslag. En mijn Abus Pedelec 2.0 Ace heeft een regenhoes die mijn hoofd droog houdt. Mijn Sealskinz handschoenen zouden waterdicht moeten zijn. Ze worden echter licht vochtig aan de binnenkant na een flinke bui. Bij elkaar niet goedkoop, maar een goede investering geweest. Het is hier nl. nog al nat de laatste tijd...
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Net Agu overschoenen besteld. Dat is hard nodig, ik loop vandaag te soppen in mn schoenen..

https://agu.com/bike-boots-reflection-kort

Op de Agu site met kortingscode voor 30% korting: TJV2019AGU.

En ondanks de regen toch nog steeds lachend op de fiets. Wie had dat gedacht na jaren alles met de auto te hebben gedaan! Dank Stromer :d3:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
UVB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:01

Ik heb net een commuter regenbroek van Agu besteld.
Wat zouden jullie erbij nemen? Een commuter regenjas van Agu of een shakedry C5 van Gore. Die laatste lijkt mij meer ademend. Iemand hier dier er ervaring mee heeft?
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

UVB schreef: 04 okt 2019, 12:43 Ik heb net een commuter regenbroek van Agu besteld.
Wat zouden jullie erbij nemen? Een commuter regenjas van Agu of een shakedry C5 van Gore. Die laatste lijkt mij meer ademend. Iemand hier dier er ervaring mee heeft?
Tussen deze 2 jassen kiezen moet je volgens mij laten afhangen van hoe jij je kleed tijdens het fietsen. Ik heb mijn normale werk kloffie aan, met een outdoor (wind) jack en doe daar regenkleding over als het gaat regenen. Daarom heb ik voor een Gore C7 gekozen, die kan over je kleding aan (mits je geen dikke winterjassen draagt). Als ik me niet vergis is de Agu commuter meer een jas die je draagt ipv een andere jas en kan ook een bui regen weerstaan.

Zelf ben ik gesteld op zo weinig mogelijk kleding omdat ik het snel warm heb en heb daarom voor een aparte en goed ademende regenjas gekozen.

PS: Ik weet niet exact meer wat t verschil is tussen de C5 en C7, maar volgens mij voornamelijk de pasvorm. En de C7 heeft een strakkere pasvorm, prettig tijdens t fietsen op hoge snelheid door minder gewapper..
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Net een stel overschoenen bij Fietsvakantiewinkel in Elst opgehaald vlak langs mijn woon-werk route. Was lekker droog daarna... alleen het stukje er naar toe was dan weer jammer. Maargoed je moet wat met dat ze alleen op vrijdag de fysieke winkel tot 5 uur open hebben :lol:.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

MarcoRasser schreef: 02 okt 2019, 09:02 Ik draag zelf ook zwarte regenkleding, iemand die de verlichting van mijn st5 niet opmerkt zou ook de Disney parade nog aanrijden en verdiend een stok en een hulphond.
Dat klopt maar er rijden hordes mensen in zwarte regenkleding zonder licht rond.
Spoedig Toekomstig donors.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik draag op de SP sowieso altijd fluo bovenkleding (hesje of jas met reflectie), er zit reflectie op de banden, ik rij zowel vooraan als achteraan met dubbele verlichting (de originele en supplementaire knipperende krachtige LED verlichting) en toch zijn er dan nog autobestuurders die gebaren van "sorry man, ik had je niet gezien ..." :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 05 okt 2019, 08:01 ik rij zowel vooraan als achteraan met dubbele verlichting (de originele en supplementaire knipperende krachtige LED verlichting) en toch zijn er dan nog autobestuurders die gebaren van "sorry man, ik had je niet gezien ..." :shock:
Flikkerende achterlichten, Ik kan mij daar erg druk in maken,
Super irritant vind ik die supplementaire extra krachtigere flikkerende LED verlichting en al helemaal als het regent, alsof iedereen altijd met zijn achtermistlicht aan gaat rijden. :aq En je zegt het zelf ze zien je toch niet.
Het zit tussen je oren dat je beter gezien wordt, het gewone licht van een Stromer valt echt wel op hoor.

Laatst werd ik nog voorbij gestoken in de regen door zo'n flikkerende kerstboom, en die rijdt vervolgens kilometers voor je.
Tot hij aan het stoplicht door het rood rijdt, ja ja je moet gezien worden hé :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie