Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Huubster schreef: ↑05 okt 2019, 11:07
Helemaal mee eens, erg irritant die knipperlichten. Net als die luxe feature van vele auto's tegenwoordig, waarbij de knipperlichten in een richting 'bewegen'. Heel erg afleidend aangezien ons brein is ingesteld om op bewegende dingen te focussen.
Sorry, maar ik vind dat echt kolder.
Die dynamische richtingaanwijzers zijn gewoon prima zichtbaar een bruikbaar in het verkeer. Als je daar op gaat focussen doe je dat echt zelf.
En luxe? Een beetje Golf heeft het tegenwoordig al.
Sorry, maar ik vind het ook ondingen. Ik heb de indruk (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) dat die looplampjes minder fel zijn dat één aan-uit knipperlicht. Het oppervlak dat "aan" staat is ook kleiner. Zeker nu de zon wat lager staat en het weer slechter wordt, zie ik die streepjes minder goed dan een standaard knipperlicht. Ik vind ze meer fancy dan functioneel, die Knight Rider dingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Daniel1975 schreef: ↑06 okt 2019, 00:06
Als je daar op gaat focussen doe je dat echt zelf.
Dat klopt natuurlijk, maar jouw hersenen werken blijkbaar heel anders dan de mijne. Als jij dat goed kunt filteren heb jij er geen probleem mee, er zijn echter hele groepen mensen waarbij prikkels op een andere manier binnenkomen. Ik ben er ook zo een, een vind ze dus ook teveel aandacht trekken.
Daarnaast vind ik het een deja vu naar mijn eerste electro experimentjes in de jaren 80... Toen vond ik het helemaal fantastisch dat ik een looplicht kon maken. Om dat nou op een auto van 30+k te zetten
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dynamische richtingsaanwijzers bestaan al van in de 60's ... zo stonden ze (toen al) bij Ford op de Mercury Cougar (1969-1973), op de Thunderbird (1969-1971) en op de Shelby Mustang (1969-1970).
Daniel1975 schreef: ↑06 okt 2019, 00:06
Sorry, maar ik vind dat echt kolder.
Die dynamische richtingaanwijzers zijn gewoon prima zichtbaar een bruikbaar in het verkeer. Als je daar op gaat focussen doe je dat echt zelf.
En luxe? Een beetje Golf heeft het tegenwoordig al.
Toch bijzonder dat iedereen dat zo anders ervaart. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik het vooral storend vind op drukke volle wegen. Tot voor kort reed ik dagelijks in de spits over de 6 banen op de A1 en A9 en dan vind ik die lopende knipperlichten tussen al het andere verkeer storend. Op een rustige weg met een enkele auto ervaar ik er minder problemen mee.
Stromeur schreef: ↑06 okt 2019, 00:19
Sorry, maar ik vind het ook ondingen. Ik heb de indruk (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) dat die looplampjes minder fel zijn dat één aan-uit knipperlicht.
En dit heb ik dan precies weer andersom. De nieuwe verlichting achter is ook vaak led licht en dat ervaar ik als feller en minder prettig.
Zo veel mensen zoveel meningen..
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend ) en Abus Pedelec 2.0 helm.