Regenkleding

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Dit item is waar ik tot nu toe het meeste problemen mee heb. Aangezien ik nogal kort ben voor mijn gewicht, is het vrij moeilijk iets in mijn maat te vinden. Ik ben al verschillende keren bij AS Adventure e.d. binnen geweest maar zowel Vaude als Gore passen niet of nauwelijks.
Een keer heb ik een bib-broek gezien die waterwerend zou zijn, maar mijn maat was uiteraard niet binnen...

Ik recupereer bijgevolg m'n winterkledij van bioracer (zomerfietser die ik ben nog maar nauwelijks gebruikt), aangevuld met een b-twin fietsjas (decathlon) en shimano-winterhandschoenen. Verder had ik nog ergens mtb-schoenen liggen en bijhorende overschoenen. Tot nu toe ging dat vrij vlot, op die ene keer na dat het regende en hagelde tegelijk en dat bij 2°C. Nu moet ik maar 40' rijden maar m'n benen waren toch redelijk verkleumd bij aankomst. Daarom bij Decathlon toch maar een regenbroek en -jas gaan halen. Voorlopig heb ik die nog niet nodig gehad.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

En yessss mijn wachten is beloond: (mijn) ultieme regenjas afgeprijsd! Morgenvroeg komt er een pakketje :bp: :bp:

https://www.futurumshop.nl/gore-bike-we ... eren.phtml
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oooooo, daar ga je blij mee zijn!!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Zeker! Mijn setje begnt al aardig compleet te raken :d3: ik ga m zo snel mogelijk uittesten, dat moet wel lukken met het huidige weer!
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Fastedde schreef: 19 jan 2018, 23:31 En yessss mijn wachten is beloond: (mijn) ultieme regenjas afgeprijsd! Morgenvroeg komt er een pakketje :bp: :bp:

https://www.futurumshop.nl/gore-bike-we ... eren.phtml
Ik kende dit jack al uit een eerdere lovende post van Stromeur

THX Fastedde, voor de afprijzingstip !
Hoewel een fluo uitvoer mijn voorkeur heeft, blijkt die er niet zijn dus nou gezien drastische prijsverlaging maar tot koop overgegaan.

Mijn bestelling verwacht ik maandag :cool2:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
SpeedyGonzales
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:20

Ik stromer de winter door m.bv. Een rood/oranje craft ride regen fietsjas, zie:https://www.triathlonaccessoires.nl/cyc ... ood-heren/ , past perfect bij mijn oranje st1x :-)

En een winter regenbroek van gore bike wear, was een koopje aangezien verkeerd geprijst in de as adventure (89€ ipv 139€)

Dan nog mijn salomon sneeuw botinnes aan, die blijven vrij lang mooi droog, en ik kan elk weer aan.

De jas en broek zijn perfect wind/water dicht en ook nog eens ademend. Met slechts 2 laagjes onder die jas heb ik nooit koud en raak ik niet al te bezweet.

Kristof
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

AmPeer schreef: 20 jan 2018, 12:27
Fastedde schreef: 19 jan 2018, 23:31 En yessss mijn wachten is beloond: (mijn) ultieme regenjas afgeprijsd! Morgenvroeg komt er een pakketje :bp: :bp:

https://www.futurumshop.nl/gore-bike-we ... eren.phtml
Ik kende dit jack al uit een eerdere lovende post van Stromeur

THX Fastedde, voor de afprijzingstip !
Hoewel een fluo uitvoer mijn voorkeur heeft, blijkt die er niet zijn dus nou gezien drastische prijsverlaging maar tot koop overgegaan.

Mijn bestelling verwacht ik maandag :cool2:
JA, die Stomeur maakt meer mensen enthousiast :oops:

En inderdaad, de fluo had ook mijn voorkeur, maar voor die 90 euri minder....

De Shakedry inmiddels ontvangen, past goed (heb m over mijn gore windstopper gepast) en het weegt inderdaad bijna niets, onvoorstelbaar, 2 euro per gram :d3:
+ST2S and n-joying it to the max...
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromeur schreef: 19 jan 2018, 23:49 Oooooo, daar ga je blij mee zijn!!
Hoe valt de maat?
Is dit Jack 100% waterdicht?
Mijn jack zou ook waterdicht zijn maar met de regen en harde wind van afgelopen maandag was ik op de vouwen van beide armen toch nat.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb één maat groter genomen dan ik normaal heb. Ik hing tussen twee maten in, dus heb de grotere genomen zodat ik er nog wat onder kan dragen. Het jack is totaal waterdicht. Ik heb even getwijfeld of er bij de rits wat lekte, maar volgens mij was er gewoon wat water via mijn hals binnengelopen toen het echt tekeer ging.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Iemand ervaring met deze broek

http://www.wiggle.nl/gore-bike-wear-pow ... l-pants-2/

Hoor graag de reacties, heb namelijk al verschillende regenbroek gekocht , en bij allemaal werd mijn broek en de rest eronder nat, voornamelijk in het kruisgebied , waar het meeste water dus samenkomt.... :mrgreen:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie