Regenkleding

Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

bij mij staat regenkleding nog op de lijst, maar wat ik niet vind in het forum is hoe jullie de regenkledij dragen?

Voor iemand die 15km enkele rit heen en weer pendelt, ben ik er niet uit of ik het best af ben met lichte regenkledij die ik over mijn andere jas heen zou trekken als het nodig is, of investeer in een stevige jas die ik als enige laag de herfst & winter lang draag?

ps: ik heb niet meteen een vaste kantoor job, dus ik zie mezelf wel niet met een knalgele jas bij een klant afkomen

Ik kijk al uit naar jullie ways of 'stroming in the rain'
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb een Gore Shakedry, super lichtgewicht en compact opvouwbaar regenjack dat groot genoeg is om over al mijn laagjes heen te trekken, ook in de winter. Ik heb voor de lente/herfst wel nog een outdoor jack dat voldoende waterdicht is om een buitje te kunnen hebben, maar dit jack gebruik ik vooral om koude door wind tegen te houden. De Shakedry is beter in felle regen en zit dus altijd in de fietstas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij het fietsen is buienradar mijn grootste vriend. Voor mijn woon-werk verkeer heb ik een droog tijdvenster nodig van 1 uur. Ik fiets bij voorkeur niet in de regen en ik investeer dan ook niet in regenkleding. Mijn regenjas draag ik meer tegen de wind en kou, dan tegen de regen.
Witte ST3 van maart 2019
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 02 okt 2019, 13:04 Ik heb een Gore Shakedry, super lichtgewicht en compact opvouwbaar regenjack dat groot genoeg is om over al mijn laagjes heen te trekken, ook in de winter. Ik heb voor de lente/herfst wel nog een outdoor jack dat voldoende waterdicht is om een buitje te kunnen hebben, maar dit jack gebruik ik vooral om koude door wind tegen te houden. De Shakedry is beter in felle regen en zit dus altijd in de fietstas.
I second that, echt een perfect jasje om altijd bij je te hebben, mits je geen dikke winterjas van plan bent te dragen.
Henry schreef: 02 okt 2019, 13:20 Bij het fietsen is buienradar mijn grootste vriend. Voor mijn woon-werk verkeer heb ik een droog tijdvenster nodig van 1 uur. Ik fiets bij voorkeur niet in de regen en ik investeer dan ook niet in regenkleding. Mijn regenjas draag ik meer tegen de wind en kou, dan tegen de regen.
En als ik de flexibiliteit heb maak ik daar ook gebruik van, al wordt fijne regen niet altijd adequaat voorspeld. Maar als de lucht grijs is en er een paar druppels te verwachten zijn doe ik de Shakedry alvast aan en stap ik op de fiets, je merkt er bijna niks van, dat is het fijne van dat jasje :D Regenbroek gaat alleen als het echt hard regent.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik doe niet aan regenkleding.
Gewone droge kleding voor op het werk zit in de fietstas.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik gebruik de Agu Go regenkleding.
Losse broek in zwart en jack in geel.
Stuk goedkoper dan de commuter en houdt ook heel veel regen tegen (commuter is poray 10000, go is poray 5000)
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LNY schreef: 02 okt 2019, 18:11 Ik doe niet aan regenkleding.
Gewone droge kleding voor op het werk zit in de fietstas.
Hoe lang moet jij fietsen? Ik vind het echt niet lekker hoor, om in de eerste 15 minuten tot op de draad nat te zijn geregend en dan nog een half uur door te moeten. Zeker niet als het kouder wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ben van deur tot deur 45 minuten onderweg.

Hoe vaak regent het nou echt? het regent wel vaak, maar zelden als ik moet fietsen. En als het dan regent is het meestal zo’n laf half regenbuitje.
En een enkele keer heb je hele vette pech. Zoals afgelopen dinsdag. Toen was mijn boxershort alna 5 minuten doorweekt. Tja... dat is dan maar zo.
Maar zodra ik mijn winterkleding weer ga dragen zal ik minder nat worden. Dat is allemaal een soort van waterafstotend. Dat is voldoende voor 90% van de buitjes.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LNY schreef: 02 okt 2019, 21:08 Hoe vaak regent het nou echt?
Hier momenteel al dagen achtereen.

Met winterkleding kan ik een buitje inderdaad ook wel hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Echt?
Hier af en toe een paar losse en verdwaalde druppels.
Gisteren waren er een paar serieus flinke buien die de straten volledig blank hebben gezet, maar al met al denk ik dat ik in bijna 2 jaar misschien 10 tot 15 keer echt nat ben geworden. Dat is toch helemaal niks en vind ik al helemaal niet in balans met het áltijd meezeulen van regenkleding en de kosten van echt goed spul (want goedkope troep is voor sowieso geen optie)
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie