Regenkleding

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen capuchon op mijn regenjas, maar wel op een andere (outdoor) jas. De capochon op die laatste jas is extra groot, zodat hij ook over een helm heen past, maar dat is drie keer niks met de snelheid van een Stromer; het wappert en flappert en je lijkt er alleen maar natter mee te worden, want die capuchon vangt ook nogal wat water (ligt wel ook aan het model).

Op de Stromer geef ik de voorkeur aan een regenjack met goed aansluitend boordje. Regenkap op mijn Lazer Anverz helm, klaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik gebruik een mac-in-a-sac regenjas. Deze heeft een capuchon, maar die is tot nu toe altijd opgevouwen in de kraag gebleven. De kraag sluit behoorlijk mooi aan en op de kop zit de abus pedelec met regenkap. Geen last van inregenen bij mij.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik rijd ook met fietskleding, in de winter met warme lange broek van Gore met daarboven een fleece jas (Fjalraven) en in de zomer een gewone fietsoutfit. Voor een beetje druppelend is dit voldoende. Bij zware regen heb ik een Arcteryx hardshell met capuchon in de tas. Lekker ademend en waterdicht (wel duur...). De broek houdt het wel een halfuurtje droog, maar is niet zo erg als het nat is, die trek ik toch uit op het werk of thuis. De capuchon gebruik ik niet op de Stromer omdat de Anverz helm een regenkap heeft. Deze laat ik trouwens in de zomer ook achterwege ook bij regen. Een beetje nat haar is voor mij geen zorg.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Heeft er iemand ervaring met een regen overall?
Ik zou zoiets als van helly hensen willen proberen
https://www.hhworkwear.com/fr_fr_ww/leknes-suit-71613

Dit is veel te warm en te lomp maar zoiets eendeling zie ik welzitten.
ST3, wit, Large, 983 Wh
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Mijn regenkledij bestaat uit:
*Fluo groene Van rysel regenjas gekocht in Decathlon
* ZWarte Vaude regenbroek gekocht in AS Adventure
* Fluo groene helmcover gekocht in Decathlon
* Fluo groene handschoenen gekocht in Decathlon
* en sinds gisteren ook nog zwarte BBB UrbanShield BWS-20 overschoenen (edit. merk en type aangepast) gekocht bij FM Mundo Cyclo

Verder ook nog fluo groene overtrekken voor rugzak en racktime fietstas.
Laatst gewijzigd door nick1 op 23 jun 2019, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

nick1 schreef: 23 jun 2019, 17:51 * en sinds gisteren ook nog zwarte Gribgrab overschoenen gekocht bij FM Mundo Cyclo
Als dat de zwarte versie van deze GripGrab overschoenen is dan is het een goed idee om ze eens met een waterdicht spray te behandelen. Anders moet je waterdicht interpreteren als: "motregen waterdicht". En dat dan alleen als het niet de hele rit motregent.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

FreddyH schreef: 23 jun 2019, 21:40
nick1 schreef: 23 jun 2019, 17:51 * en sinds gisteren ook nog zwarte Gribgrab overschoenen gekocht bij FM Mundo Cyclo
Als dat de zwarte versie van deze GripGrab overschoenen is dan is het een goed idee om ze eens met een waterdicht spray te behandelen. Anders moet je waterdicht interpreteren als: "motregen waterdicht". En dat dan alleen als het niet de hele rit motregent.
Mijn excuses...heb ze net uit de fietstas gehaald met de gedachte van je advies op te volgen en het zijn BBB UrbanShield BWS-20 overschoenen. :oops: :oops: . Heb ze toch ook ingespoten, baat het niet dan schaad het niet!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

nick1 schreef: 23 jun 2019, 21:50 Mijn excuses...heb ze net uit de fietstas gehaald met de gedachte van je advies op te volgen en het zijn BBB UrbanShield BWS-20 overschoenen. :oops: :oops: . Heb ze toch ook ingespoten, baat het niet dan schaad het niet!
:bj
Bijna hetzelfde :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

28 feb het laatste bericht en uitgerekend ná 3 regenweken op de eerste dag van een mogelijke hittegolf krijgt dit topic nieuwe activiteit :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Is de regenkleding mogelijk in de uitverkoop? :D
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie