Regenkleding

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tony Mb schreef: 05 okt 2019, 10:22 Flikkerende achterlichten, Ik kan mij daar erg druk in maken,
Super irritant vind ik die supplementaire extra krachtigere flikkerende LED verlichting
Jij ziet ze tenminste, meer moet dat niet zijn ! :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Golvas schreef: 05 okt 2019, 10:37
Tony Mb schreef: 05 okt 2019, 10:22 Flikkerende achterlichten, Ik kan mij daar erg druk in maken,
Super irritant vind ik die supplementaire extra krachtigere flikkerende LED verlichting
Jij ziet ze tenminste, meer moet dat niet zijn ! :bf:
Maar de andere fietser / wandelaar die wel netjes ‘normale’ verlichting voert, zie je niet meer als er iemand met felle knipperlichten fietst...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Polling schreef: 05 okt 2019, 10:58
Golvas schreef: 05 okt 2019, 10:37
Tony Mb schreef: 05 okt 2019, 10:22 Flikkerende achterlichten, Ik kan mij daar erg druk in maken,
Super irritant vind ik die supplementaire extra krachtigere flikkerende LED verlichting
Jij ziet ze tenminste, meer moet dat niet zijn ! :bf:
Maar de andere fietser / wandelaar die wel netjes ‘normale’ verlichting voert, zie je niet meer als er iemand met felle knipperlichten fietst...
Helemaal mee eens, erg irritant die knipperlichten. Net als die luxe feature van vele auto's tegenwoordig, waarbij de knipperlichten in een richting 'bewegen'. Heel erg afleidend aangezien ons brein is ingesteld om op bewegende dingen te focussen.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 05 okt 2019, 10:37
Tony Mb schreef: 05 okt 2019, 10:22 Flikkerende achterlichten, Ik kan mij daar erg druk in maken,
Super irritant vind ik die supplementaire extra krachtigere flikkerende LED verlichting
Jij ziet ze tenminste, meer moet dat niet zijn ! :bf:
Nee, ik zie helemaal niks meer als ik achter je rijd,.
Ik ben het hier echt helemaal niet eens met je. In dit geval mag het best wat minder zijn :dwarf:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

Op zoek naar echt waterdichte kledij om extreme regen (en opspattend modder) aan te kunnen op de fiets of al wandelend...

...heb ik onthouden dat de Shakedry niet teleurstelt. Op vlak van regenbroeken zijn de meningen precies erg verdeeld.

Heeft iemand ervaring met de Endura MT500 jas, broek of onesie? De jas ziet er schitterend uit, prijzig maar betrouwbaar en zeer doordacht. Hoog ademend vermogen en waterdichtheid. Kan hij op tegen de Shakedry?

De broek, die doet me twijfelen.
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Charlie,

wanneer je 'het beste' zoekt, kom je volgens mij sowieso uit bij ofwel Gore Wear of Assos, producenten die allebei zeer goed materiaal produceren maar echt wel heel duur zijn. Het 'beste' is dan de combinatie ademend vermogen en waterdichtheid.

Assos is échte wielerkledij, Gore heeft ook meer Urban 'dingen'.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

Tomasj schreef: 05 okt 2019, 12:26 Charlie,

wanneer je 'het beste' zoekt, kom je volgens mij sowieso uit bij ofwel Gore Wear of Assos, producenten die allebei zeer goed materiaal produceren maar echt wel heel duur zijn. Het 'beste' is dan de combinatie ademend vermogen en waterdichtheid.

Assos is échte wielerkledij, Gore heeft ook meer Urban 'dingen'.
Klopt, 'echt wel heel duur'. Moeilijke beslissing!
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goedkoop is (soms) duurkoop. Dat spul van Gore gaat jaren mee is mijn ervaring.

Ik heb ook eens een peperduur regenpak gekocht van Fjall Raven, veel gebruikt in de periode dat ik 5x per week 2x20min per dag naar het station fietste. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, en met de regenbroek rij ik ook nog eens paard (wat een serieuze aanslag is op een broek). Pak leeft nog steeds :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik rijd zelf rond met Vaude Luminum Jas, broek en overtrekschoenen. Die zijn perfect waterdicht (ook gisteren 1h30 in de regen gereden zonder nat te worden). Ik zweet er wel altijd lichtjes in (ten dele omdat ik vaak vertrek zonder regenkledij en dan te warm gekleed ben wanneer ik die regenkledij er over trek). Ik denk dat deze combo 250 EUR kost, en ik heb er nog eens de gemoedsrust bij kledij te kopen bij een merk dat het hoogste scoort in de Fairwear rankings.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 05 okt 2019, 13:36 Goedkoop is (soms) duurkoop. Dat spul van Gore gaat jaren mee is mijn ervaring.

Ik heb ook eens een peperduur regenpak gekocht van Fjall Raven, veel gebruikt in de periode dat ik 5x per week 2x20min per dag naar het station fietste. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, en met de regenbroek rij ik ook nog eens paard (wat een serieuze aanslag is op een broek). Pak leeft nog steeds :)
Ja gebruik al jaren veel kleding van Fjällräven....gaat eigenlijk veel te lang mee maar ik vergeet dat waxen meestal en dan is het niet meer waterdicht maar draagt wel altijd comfortabel en is zo droog na een regenbui..........
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie