Regenkleding

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik gok niet in de uitverkoop, maar wellicht hopen mensen met regenkleding hun zweet op te vangen zodat het nog herbruikt kan worden :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Vaude regenbroek en craft verve geel regenjas
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Ik ben de laatste tijd op zoek naar een volledig waterdichte broek voor mijn gestromer (dat zou een werkwoord moeten zijn).
Dit na anderhalf jaar fietsen en meerdere malen een flapperende regenbroek te hebben moeten aantrekken bij een plotselinge plensbui midden in de polder.
Echter blijkt dit niet zo eenvoudig te zijn.
Een mogelijke oplossing is een wandelbroek (Fjallraven), maar die zijn erg dik en dus warm, alleen geschikt voor winter.
Andere oplossing heb ik eigenlijk nog niet weten te vinden.

Misschien zoek ik iets dat niet bestaat, maat vanwege het ruime aanbod in water- en winddichte jasjes (heb nu Futurum 4-seasons jas), had ik toch verwacht dat er wel iets te vinden zou moeten zijn.

Heeft iemand hier een goede oplossing voor gevonden?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Smitty81 schreef: 11 sep 2019, 20:06 Heeft iemand hier een goede oplossing voor gevonden?
Ja: een koersbroek en een waterdichte fietstas met daarin een schone broek :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik heb daar twee oplossingen voor:
  • een waterdichte wielrenbroek FUTURUM PROFORMANCE BIB TIGHTS JORIS DEEP WINTER BLACK
  • een gore tex fietsbroek: Gore Wear C5 GTX Active Trail Broek
Beiden bevallen heel goed. De eerste is echt voor koud weer, de tweede kan het hele jaar door. Is een vrij nauw sluitende broek dus flappert niet zo.

Wat betreft jacks: Ik heb ook de 4 seasons jack (nav tip FreddyH :cool2: ) en heb sinds kort (met 40% korting) een shake dry gore tex fietsjack weten te bemachtigen (Gore Wear C5 GTX Shakedry 1985 Viz Jas). Die laatste ademt echt die uitstekend, maar wappert helaas wel..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dan heb je misschien een maat te groot gekocht. Ik heb ook sinds enkele weken de Shakedry maar die sluit keurig.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Daniel1975 schreef: 11 sep 2019, 21:16 Dan heb je misschien een maat te groot gekocht. Ik heb ook sinds enkele weken de Shakedry maar die sluit keurig.
Denk het ook dan ja. Hij zou idd iets strakker mogen zitten. Door dat (lichte) wapperen is ie overigens wel goed 'gedryshaked' bij aankomst ;)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Barry schreef: 11 sep 2019, 21:43 Hij zou idd iets strakker mogen zitten.
Fritten of chocolade helpt dan goed :d3:
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blue schreef: 12 sep 2019, 07:53
Barry schreef: 11 sep 2019, 21:43 Hij zou idd iets strakker mogen zitten.
Fritten of chocolade helpt dan goed :d3:
:bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Barry schreef: 11 sep 2019, 20:50 Wat betreft jacks: Ik heb ook de 4 seasons jack (nav tip FreddyH :cool2: ) en heb sinds kort (met 40% korting) een shake dry gore tex fietsjack weten te bemachtigen (Gore Wear C5 GTX Shakedry 1985 Viz Jas). Die laatste ademt echt die uitstekend, maar wappert helaas wel..
Net bij Bikeinn ook de Shakedry besteld met een leuke korting, helaas geen 40%. Ik heb de C7 besteld, die zou een wat nauwere pasvorm hebben, ik ben heel benieuwd!

Dit samen gekocht met een Berghaus Gore tex regenbroek die tot bijna bovenaan open te ritsen is, handig voor het onderweg aantrekken.

Ik ben als beginneling meteen voor de duurdere oplossing gegaan omdat ik erg snel zweet. Ik ken de regenpakken van vroeger nog, ik gleed er vanzelf uit na 12km fietsen. Ik wil voorkomen dat ik alsnog de auto pak als het regent.

Ik had misschien langer kunnen wachten tot hogere kortingen, maar dan zou ik de hogere korting nu in een ander goedkoper alternatief moeten stoppen, dat zou zonde zijn.. Zo, hoppakee, heb ik deze exorbitant hoge uitgave voor mezelf weer gerechtvaardigd.. :bj
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Plaats reactie