Dashcam

Stromer Community Lounge.
Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Re: Dashcam

Bericht door Golvas » 13 jul 2018, 20:02

Lomito schreef:
13 jul 2018, 13:35
En dan vlak voor ik Heteren uitrij zie ik dit gebeuren
Ja, en ?
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Golvas

Bericht door Golvas » 14 jul 2018, 07:55

Ik zie een SUV met Duitse nummerplaten op een Nederlandse rotonde, de bestuurder van deze auto hindert totaal niemand en hij brengt ook niemand in gevaar ... hij maakt enkel een schoonheidsfoutje door niet te knipperen bij het verlaten van de rotonde.

Feit wordt vastgelegd, wordt op het internet gedropt en wordt enorm uitvergroot door een dashcammer die ook zelf niet altijd even foutloos in het verkeer is ... meer is hier niet aan de hand, het is dan weer wel een mooi voorbeeld van marginaal gedrag van dashcammers .... :ay
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 14 jul 2018, 13:26

Dan heb je mijn filmpje verkeerd geïnterpreteerd. Zoals ik aangeef heb ik de verandering van regelgeving (van alleen rechts knipperen naar links en rechts knipperen bij 3/4) nooit begrepen. De regel rechts knipperen voldeed namelijk prima. Het gaat mij niet om de Duitser, zijn SUV of om het feit dat hij vergeet rechts aan te geven. Het gaat er mij om dat ik dit vrijwel dagelijks tegenkom, ik kan er zo een compilatie van maken.

Blijkbaar is die linksknipperregel in de praktijk lastig voor automobilisten om correct toe te passen met als komisch resultaat dat auto's linksknipperend de rotonde verlaten.

De generalisaties over het gedrag van dashcammers laat ik volledig aan jou, ik voel me er niet door aangesproken.
Waar het :ba vol van is...

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 14 jul 2018, 14:06

Het is niet perse dat die regel te moeilijk is, dat is hij immers helemaal niet.

Het punt is dat knipperen blijkbaar heel veel moeite is voor veel mensen een dat in combinatie met dat deze regel niet in heel Europa geldt. Voor zover ik me heb laten voorlichten mag je in België bijvoorbeeld niet links knipperen als je op een rotonde linksaf gaat.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

jve66816
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door jve66816 » 14 jul 2018, 14:19

Op een rotonde kan je niet links af; je moet er rechts opdraaien, links volgen om vervolgens er ergens rechts af te gaan :D :P :bj :bj :bj
Of zou je dan rechts-links-rechts moeten pinken :bf: :bj
ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:

Henry
Expert
Expert

Bericht door Henry » 14 jul 2018, 14:25

Ik heb vroeger heel veel auto-kilometers per jaar gemaakt. Doordat je zoveel kilometers maakt, merk je dat er wel degelijk een verschil zit tussen de veelrijders en de zondagrijders. Jawel, ze bestaan nog steeds, de mensen die voornamelijk alleen op zondag in de auto stappen voor de grotere ritten. Voor de rest lijken ze de auto niet te gebruiken of allleen voor de boodschapjes in de stad/het dorp waar ze wonen.

Het liefst kom ik op zondagen dan ook niet op de rijksweg. De fouten die deze zondagsrijders maken zie je al van verre aankomen. Vaak hebben ze niet eens door wat ze aan het doen zijn en zijn ook nog eens verbolgen als ander weggebruikers daar iets van vinden. Voorbeelden? Kilometers achter elkaar onnodig lang links blijven rijden, van rijbaan wisselen zonder eerst goed te kijken en zonder richtingwijzers te gebruiken, niet goed kunnen in- en uitvoegen en slecht anticiperen waardoor er vaak onnodiig hard moet worden geremd.

Wiebe

Bericht door Wiebe » 14 jul 2018, 17:32

Ik vrees dat ik in de letterlijke zin sinds de aanschaf van mijn Stromer een zondagsrijder ben geworden (en velen met mij denk ik). Ik hoop het figuurlijk binnen de perken te houden :D
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 14 jul 2018, 17:50

Henry schreef:
14 jul 2018, 14:25
Ik heb vroeger heel veel auto-kilometers per jaar gemaakt. Doordat je zoveel kilometers maakt, merk je dat er wel degelijk een verschil zit tussen de veelrijders en de zondagrijders.
Hou op, schei uit. Ik maak momenteel helaas >250km per dag met de auto en het is echt verschrikkelijk. Je pikt ze er zo tussenuit, de mensen die niks van anticiperen t.b.v. de doorstroming begrepen hebben.

Overigens is het in de trein niet anders: ik heb jarenlang per trein geforenst tussen Utrecht en Amsterdam, één van de drukste routes in NL. Het is elke ochtend- en avondspits weer een logistiek wonder dat zich voltrekt tijdens het in- en uitstappen. Moet je net op zo'n dag eens de Huishoudbeurs in de Jaarbeurshallen in Utrecht hebben: die mensen zorgen er massaal voor dat een trein rustig een kwartier te laat vertrekt. (Bijvoorbeeld door mensen die willen uitstappen geen ruimte te geven door met een hele kudde bepakt met goodie-bags pal voor de deuren te gaan staan, en te BLIJVEN staan ook. En dan hebben we het nog niet eens over midden in het gangpad stil gaan staan om te discussiëren over of Henk nou voor- of achteruit wil rijden. Henk zelf staat er uiteraard ook heel schaapachtig bij te wachten en maakt evenmin ruimte.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Wiebe

Bericht door Wiebe » 14 jul 2018, 18:03

Oohhh, jaaa, heerlijk die trein. Zoveel lol gehad met mijn postuur om bij het uitstappen de reeds instappende mensen weer terug naar buiten te lopen :cool2:
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 14 jul 2018, 18:06

Dat ging met mijn postuur dan weer wat moeilijker, mensen aan hun schouder met mijn schouder meenemen. Maar de knieën, die wist ik dan weer wel goed te bereiken :dwarf:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie