Problemen St2/ Customer service

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
Delamartijn
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2018, 11:48

Problemen St2/ Customer service

Bericht door Delamartijn » 12 okt 2018, 12:25

Heren,
Eind 2017 heb ik een ST2 gekocht voor woonwerkverkeer en onze tweede wagen verkocht. Ondertussen heb ik 5000km gefietst en een hoop miserie gehaald. Een summiere samenvatting:

Problemen met de motor: 3 motorkabels, 1 omni en uiteindelijk 1 nieuw achtwiel/motor geplaatst
Problemen met de omni: daarna 2 nieuwe omni's geplaatst, 1ste maal kortsluiting/ 2de maal harslaag die loskwam
Problemen met de aansluiting batterij: als ik de batterij weer in de fiets stak gaf de stromer een foutmelding en moest ik een tiental keren proberen voordat hij werkte (ondertussen -voorlopig- opgelost)
De beschermplaat van de electronica was losgekomen (ondertussen opgelost).

Alles wordt zonder problemen hersteld door de dealer en er wordt telkens gekeken voor een vervangstromer. De service van de handelaar is top. Ik vind het absurd dat zo een dure fiets al zoveel herstellingen heeft gehad. De vervangonderdelen zijn ook van inferieure kwaliteit (zelf toegegeven door de dealer). Als dit alllemaal uit garantie zou gebeuren, lig je aan een fortuin.

Zijn er al ooit fietsen teruggenomen geweest door Stromer of blijven ze gewoon alles herstellen tot de garantie verlopen is? En worden er compensaties voorzien door de fabrikant (bv verlenging van garantie)?

Gebruikersavatar
harmroest
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door harmroest » 12 okt 2018, 13:49

pff dat is een hele lijst me dingen waar je tegen aan bent gelopen.... ja je mag dan blij zijn dat je fiets in de garantie periode zit. Anders kan je betere een nieuwe aanschaffen, geen idee of er ooit fietsen compleet zijn vervangen onder garantie.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2018 7000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲

buco
Expert
Expert
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 jan 2018, 19:44

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door buco » 12 okt 2018, 14:25

Ik heb al sinds augustus 2016 oplaadproblemen. In december 2017 na de zoveelste keer dat ik oplaadproblemen meldde ging er dan eindelijk een "gepaste reactie" van Stromer komen als ik nog altijd oplaadproblemen had erna. Die heb ik nog altijd gehad.

Ondertussen heb ik al meer dan 10 mails gestuurd maar denk je dat ik al een gepaste reactie heb gehad?

Neen hoor.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Tomasj » 12 okt 2018, 14:31

Waarom dien je dan geen formele klacht in? Moet wel gebeuren tov de dealer die je de fiets verkocht, want jij hebt geen contractuele verbintenis met Stromer
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3156
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Lomito » 12 okt 2018, 15:40

Erg vervelend als je telkens problemen ondervindt maar ik begrijp ook niet dat je telkens weer de fiets laat repareren door je dealer. Je hebt verschillende storingen gehad, kan gebeuren maar begrijp dat deze vrijwel allemaal zijn afgehandeld. De terugkerende problemen met het opladen zou voor mij reden zijn om de dealer na drie keer geen oplossing te hebben geboden een ultimatum te stellen:
- in gebreke stellen (dit is een juridische stap die je moet nemen)
- de dealer nogmaals in de gelegenheid stellen het gebrek definitief op te heffen en daar een redelijke termijn voor geven
- binnen de gestelde termijn moet de dealer het probleem finaal oplossen
- of anders kun je de koop eenzijdig ontbinden waarbij de dealer de fiets moet terugnemen en jou het aankoopbedrag teruggeeft minus een redelijke vergoeding voor het gebruik van de fiets.

Zo hoef je niet eindeloos de fiets te laten repareren door de dealer. Met Stromer heb je inderdaad geen overeenkomst dus die zal je altijd terugverwijzen naar de dealer.
Waar het :ba vol van is...

Delamartijn
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2018, 11:48

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Delamartijn » 12 okt 2018, 22:44

Merci voor de info.
Dit is niet het volledige verhaal. Nadat de eerste problemen begonnen was mijn dealer een maand in verlof. Hij heeft me doorverwezen naar een andere dealer. Die laatste hun service is sterk en ze hebben 2 vervangstromers st2 staan.

Waarom zou ik de dealer in gebreke stellen als het duidelijk een fabricageprobleem is en als zelfs de vervangonderdelen niet volstaan?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6589
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Stromeur » 12 okt 2018, 22:50

Omdat je een juridische overeenkomst hebt met je dealer en niet met de fabrikant. Stromer is voor jou geen partij, Stromer is alleen een partij voor je dealer. Je zult dus echt je dealer in gebreke moeten stellen, en het is aan hen om dit verder met Stromer uit te vechten.

De procedure en mogelijkheden die Lomito heeft uitgelegd zijn correct.

Je kunt het ook wel proberen om je rechtstreeks tot Stromer te richten. Er zijn meer mensen die dit gedaan hebben, maar ik geef je weinig kans van slagen, zeker omdat de gemelde problemen - hoe vervelend ze ook zijn - inmiddels zijn opgelost. Dus voor Stromer (als degene die de garantie geeft en de onderdelen aan de dealer levert) is dit verhaal afgerond, want je hebt op dit moment een correct functionerende Stromer.

Dat je vertrouwen in je Stromer is gedaald gezien de voorgeschiedenis dat begrijp ik wel, maar dat is juridisch toch een zaak tussen jou en je dealer. Je zou bij een in gebreke stelling wel aan kunnen geven dat je niks te klagen hebt over hun service en dat het jou gaat om een geslonken vertrouwen in de kwaliteit van het product. Een professionele dealer zal hier geen aanstoot aan nemen. (Loyaal zijn aan je dealer is prettig, maar het leidt niet altijd tot het bereiken van je doel. Dat hebben we hier eerder gezien met een Stromer die nog een veel langere herstelgeschiedenis heeft gekend dan de jouwe.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Tomasj » 12 okt 2018, 22:55

Stromeur schreef:
12 okt 2018, 22:50
Omdat je een juridische overeenkomst hebt met je dealer en niet met de fabrikant. Stromer is voor jou geen partij, Stromer is alleen een partij voor je dealer. Je zult dus echt je dealer in gebreke moeten stellen, en het is aan hen om dit verder met Stromer uit te vechten.

De procedure en mogelijkheden die Lomito heeft uitgelegd zijn correct.

Je kunt het ook wel proberen om je rechtstreeks tot Stromer te richten. Er zijn meer mensen die dit gedaan hebben, maar ik geef je weinig kans van slagen, zeker omdat de gemelde problemen - hoe vervelend ze ook zijn - inmiddels zijn opgelost. Dus voor Stromer (als degene die de garantie geeft en de onderdelen aan de dealer levert) is dit verhaal afgerond, want je hebt op dit moment een correct functionerende Stromer.

Dat je vertrouwen in je Stromer is gedaald gezien de voorgeschiedenis dat begrijp ik wel, maar dat is juridisch toch een zaak tussen jou en je dealer. Je zou bij een in gebreke stelling wel aan kunnen geven dat je niks te klagen hebt over hun service en dat het jou gaat om een geslonken vertrouwen in de kwaliteit van het product. Een professionele dealer zal hier geen aanstoot aan nemen. (Loyaal zijn aan je dealer is prettig, maar het leidt niet altijd tot het bereiken van je doel. Dat hebben we hier eerder gezien met een Stromer die nog een veel langere herstelgeschiedenis heeft gekend dan de jouwe.)
Er is wel een redelijke kans dat er nog eens misloopt, en dan kan hij wel actie ondernemen. Maar nu is het inderdaad erg moeilijk, indien alles correct werkt
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Stromerfred
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Stromerfred » 13 okt 2018, 12:09

Ik had precies hetzelfde gedoe met mijn st1 uit 2017. Inderdaad dealer herstelt alles garantie maar zodra je aangeeft daarmee niet tevreden te zijn en een andere oplossing te willen (andere Stromer) komt de dealer (de concept store in Noord Holland waar iedereen zo lovend over is) met commerciële voor hen voordelige niet acceptabele oplossing. Je kunt lange procedure starten. Ik heb ervoor gekozen klant te worden bij andere winkel.
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6589
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Problemen St2/ Customer service

Bericht door Stromeur » 13 okt 2018, 15:31

Heeft die andere winkel jou beloofd dat je wel een nieuwe Stromer/vergoeding o.i.d. krijgt wanneer je teveel reparaties in korte tijd onacceptabel vindt?

Ik weet dat het mensen inderdaad maar zelden lukt om een andere oplossing behalve toch weer repareren aangeboden te krijgen, aangezien deze oplossing inderdaad van de dealer zelf zal moeten komen, niet van Stromer. Dan moet je als klant behoorlijk assertief zijn en je zaakjes en argumentatie heel goed op een rijtje hebben, en de dealer moet er ook voor open staan, anders lukt het gewoon niet zonder juridische procedure.

Het aantal keren dat ik heb gelezen dat het klanten is gelukt, kan ik op één hand tellen en dan was het steeds: oude Stromer inleveren met aftrek van een bedrag voor de periode van gebruik, en tegen bijbetaling een nieuwer/duurder model aanschaffen. (En ik vermoed dat de dealer de gebruikte Stromer hierna in de demo-/leenfietsvloot opneemt of als occasion verkoopt, hij werkt immers wel als alle reparaties klaar zijn, dus Stomer zal de bike niet terugnemen.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten