Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Radio Kootwijk

Bericht door Lomito » 24 dec 2018, 21:25

Nog even volhouden Reinout, ik besef dat het nu extra spannende weken zijn zo rond kerstmis. De foto's zijn echter weer een fantastische inkijk in een bizar mooie wereld. Ik hoop dat je kerst op een of andere manier kunt vieren (met collega's) in Ramallah.
Waar het :ba vol van was...

Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Bericht door Lamkram » 25 dec 2018, 12:48

Reinout,

Als ik het zo lees zit jij in twee werelden daar. Ik begrijp dat informatie voor jou en je collega's van groot belang is om daar goed en veilig te kunnen functioneren. Vanuit het rustige Nederland wens ik jou en al je collega's een fijne maar bovenal een veilige Kerst en een goede jaar wisseling. Tot volgend jaar.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Giro Camden MIPS, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 dec 2018, 00:20

Hoogste tijd om contact op te nemen met onze wild enthousiaste ST3-rijder zonder ST3, onze Tap6-drinker zonder Tap6, onze zandhaas in de zeiknatte zandbak ofwel

Reinout, bent U daar?

Ik kan me voorstellen dat afgelopen week extra belastend was, moeten presteren onder minder florissante omstandigheden, hoewel de woestijn niet eerder zo groen was, op te grote afstand van je gezin met een onbetrouwbare internetverbinding...

Vanuit een koud Nederland wens ik je alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar en hoop dat je snel weer thuis mag zijn.
Groet, Chris.

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Reinout-ST3 » 30 dec 2018, 06:41

Chris, hier Reinout....over.....

Echt de laatste loodjes hier:
- als het goed is komt de opvolger woensdagnacht binnen;
- formeel afscheid genomen van de Universiteit (voordat we de hectische overdrachtsweek in gaan...);
- ben begonnen bagage in te pakken.

Het is dan ook wel weer welletjes. Prima tijd gehad, nuttig voor hier (en Ministerie van Buitenlandse Zaken; de opdrachtgever) en leerzaam voor mij (eens alle zijden van een slepend conflict kunnen bestuderen en niet de eenzijdigheid die je in Nederland krijgt). En nu is het tijd voor thuis.

Wij zijn begonnen met 50-graden-plus en langzaam afzakkend naar 10 graden en vet regen.
Onze opvolgers hebben dat ritme andersom. Weet niet wat beter is; boeit ook niet; het is gewoon een gegeven.
In ieder geval hebben we de aankomende week heel wat contacten over te dragen; daar gaat het om. Het leeswerk mag mijn opvolger later doen (en heeft zich al goed voorbereid in Nederland).

De sippe internetverbinding is ongemakkelijk, maar geen zorg. Echte zorg is de veranderende veiligheidssituatie. Zo heeft onze rotatie de effecten gehad van Trump's beslissing de ambassade naar Jeruzalem te verhuizen. Dat heeft een grote politieke verschuiving veroorzaakt met nogal wat consequenties voor zowel Israel as Palestina; tot op lokaal (politiek, bestuurlijk en maatschappelijk) niveau. Het heeft in ieder geval geleid tot meer geweld.
De opvolgers gaan het effect meemaken van de aangekondigde vervroegde verkiezingen in Israel. Net zoals in Nederland willen partijen zich profileren (herkenbaarheid) en zoiets werkt heel polariserend.

Het blijft een bijzondere omgeving.
Morgennacht oud&nieuw. We gaan meemaken of het bij vreugde-vuurwerk blijft of wat ernstiger varianten....

Als alles goed gaat ben ik 12 januari weer in Nederland. Zal de oliebollen dus net missen.....
Bij deze alvast de beste wensen voor een mooi 2019 met veel veilige Stromer-kilometers !
Groetsels vanuit de groene zandbak,
Reinout
Bijlagen
DSCN1436.JPG
Namens Palestina: bedankt !
DSCN1436.JPG (224.81 KiB) 272 keer bekeken

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 dec 2018, 11:28

Mooi dat het einde in zicht is Reinout, nog twee weken... dat is goed te overzien.
Tot dan: stay safe!

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 06 jan 2019, 22:48

Akelig laat wegens uitlandigheid maar nooit te laat om contact te leggen met ons rustpunt in een rumoerig land, ofwel:

Reinout, bent u daar?

Ik zal het kort houden omdat je het nu vast extra druk hebt met overdracht en inpakwerkzaamheden... wellicht heb je nog een piepklein hoekje in je reistas/koffer vrij om op te vullen met Za'atar... ter compensatie zal ik nog wat Eisbock via de Heterense dealer regelen.

Wees voorzichtig de laatste week, stay safe en dan zien we je graag binnenkort weer in het Betuwse. :az

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 07 jan 2019, 04:06

Chris,....hier Reinout ...over !

Je hebt helemaal gelijk; de opvolger is gearriveerd en we zitten nu in een overdrachtsschema. Met daarnaast de inpakwerkzaamheden maakt het dat de tijd alleen maar sneller gaat.

Dit zal dan ook mijn laatste Radio Kootwijk uitzending zijn. Ik zal over een weekje wel contact opnemen via het "vrijdagmiddag cafe" !

Tuurlijk maak ik plaats voor een lading Za'atar. Blij dat je het NU vraagt en niet als ik op het vliegveld sta.....

De acclimatisatie naar Nederland is goed geregeld: het is hier nu guur, regen en 4 graden ('s nachts). Dat maakt de overstap naar Nederland heel begrijpelijk. Ik zal de zandstorm van gisteren maar hier laten.....

Tot over snel.
Dank voor de (uitzend)mogelijkheid. Terugkijkend in dit topic staan er toch aardig wat foto's in, is er leuk commentaar gekomen en heeft het toch maar even meer dan 9000 views gehad.
Groetsels vanuit de groene zandbak,
Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 07 jan 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Needspeed
Pro
Pro

Bericht door Needspeed » 07 jan 2019, 10:06

Dag Reinout,

Nog net op de valreep van je tour of duty. Heb ik je verslaglegging met aandacht gelezen.
Zelf heb ik in 1983/84 onder de vlag van UN. (Unifil) voor mijn nummer (dienstplicht) een bescheiden bijdragen mogen leveren in deze regio. In die zin is je verhaal dan ook herkenbaar en aangrijpend. Keep up the good work. :ay
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 jan 2019, 19:35

Reinout-ST3 schreef:
07 jan 2019, 04:06
Dit zal dan ook mijn laatste Radio Kootwijk uitzending zijn. Ik zal over een weekje wel contact opnemen via het "vrijdagmiddag cafe" !
Mooie prestatie Reinout, respect! Goede reis en tot ziens in de Betuwe.

En wat deze topic betreft: over en sluiten.

Plaats reactie