Radio Kootwijk

Stromer Community Lounge.
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Radio Kootwijk

Bericht door FreddyH » 14 okt 2018, 00:03

Stromeur schreef:
13 okt 2018, 23:49
dan vind ik De Correspondent persoonlijk wel een aanrader:

https://decorrespondent.nl/
Idem. Gerelateerd daaraan: https://kiosk.decorrespondent.nl/produc ... ndent-boek
Ik moet het zelf nog lezen (heb het wel al), maar gezien de omschrijving van de inhoud en de goede, onafhankelijke diepgang die ze bij de Correspondent hebben kan het niet mis gaan.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 14 okt 2018, 00:17

Mag ik dan een tegenvoorstel doen met de volgende The Post Online bijdrage: https://tpo.nl/2015/10/16/de-halve-waar ... er-israel/
De waarheid ligt doorgaans ergens in het midden, beide partijen zijn agressief en beide partijen zijn slachtoffer. Er is geen good or bad guy.
Waar het :ba vol van is...

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 14 okt 2018, 03:54

Goedemorgen allemaal,

het is hier heel moeilijk neutraal en objectief te blijven. Er zijn verdrietig weinig kwaliteitsmedia zowel in als buiten Israel die een zuiver beeld proberen te schetsen. Het is verbazend hoe gekleurd het soms is. Het is bijna hilarisch; als het niet zo ernstig was geweest.
Ik werk me daarom iedere dag door meerdere kranten en vooral knipselnieuws van diverse bronnen om zelf proberen een beeld te vormen. De koffie- en thee-sessies helpen me vervolgens weer het effect "op de grond" in te schatten.

En zoals Lomito al aangaf: er is hier geen partij die "gelijk" heeft (daarvoor is het conflict echt te ingewikkeld) of een groepering die onschldig is (tot mijn spijt moet ik constateren dat iedere groepering bloed aan haar handen heeft).
Er wordt dan ook met angst-en-beven naar de "Deal of the Century" uitgekeken. Deze oplossing, die niemand nog inhoudelijk kent, is bedacht door President Trump die zijn schoonzoon daarvoor naar voren heeft geschoven om dit "eenvoudige" klusje op te lossen.
Ben heel benieuwd.....

Stromer ze,
Reinout
Bijlagen
DSCN0933.JPG
DSCN0933.JPG (414.87 KiB) 64 keer bekeken

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door jjj » 14 okt 2018, 04:05

Zoals vaak bij dit soort ingewikkelde questies is de interesse voor een gebeurtenis omgekeerd evenredig met de afstand.
Aan de ene kant gênant, aan de andere kant begrijpelijk.

Ik moes even lachen om je foto; ik interpreteerde de tekst in eerste instantie als maak geen muren maar maak meer mensen (maar dan verkeerd geschreven). Zeg maar van die foto’s uit China met van die bordjes waar Google translate gefaald heeft. Een halve seconde later dacht ik; oh ja kikkererwtenpasta! :oops:

Pas op jezelf.
sinds 18-07-2018 een ST5

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 14 okt 2018, 06:20

Goedemorgen Jeroen,

het origineel van bovengenoemde muurtekst is "make love, not war"....en ik vind dat ze hier een fantastische lokale draai aan hebben gegeven !

By the way: humus, falafel, shoarma ......zullen in Nederland nog maar heel sipjes smaken. Heb nu geproeft hoe het bedoeld is en da's stukken beter en veel minder zout.

Vanochtend op de weg naar werk zag ik de eerste laddertjes tegen olijfbomen staan; de pluk is dus begonnen. Een echte familiegebeurtenis waar iedereen voor wordt ingeschakeld. Ik denk dat je het goed kan vergelijken met de druivenpluk in Frankrijk ?! Olijfpluk is in ieder geval niet machinaal; eens kijken of er een fotootje van valt te maken zonder verkeersproblemen.

Groetsels, Reinout

Polling
Veteraan
Veteraan

Bericht door Polling » 14 okt 2018, 08:12

Leuk dat het nog met d had gedaan wordt. Ik heb oogsten gezien waar een net onder een boom werd gelegd, en daarna met een tractor even flink tegen de boom werd getikt... alle rijpe olijven vielen eraf en het net werd binnengehaald.

De situatie daar is inderdaad ingewikkeld, en alle partijen hebben schuld. De geschiedenis van de afgelopen euw heeft daar ook niet bij meegewerkt, en kolonilisme vanuuit het westen ook niet. Daarbij de religieuze component, en dan begrijp je in ieder geval dat het niet op te lossen is door alleen prten. Eerder door het kweken van onderling begrip en door in gesprek te blijven zonder geweld. Maar dat is al teveel gevraagd momenteel... :-(
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Plaats reactie