Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7222
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Stromeur » 03 dec 2018, 11:41

Daniel1975 schreef:
03 dec 2018, 11:20
Benieuwd of dat bij een rechter stand kan houden in het geval van een cassette of ketting. En veel dealers doen die cassette aanpassing gewoon zelf, de mijn ook.
Op de cassette/ketting zit sowieso geen garantie omdat het slijtage-onderdelen zijn. Maar als het plaatsen van een andere dan de originele cassette problemen geeft aan een ander onderdeel van de Stromer, dan weet ik zo net nog niet wat een rechter zal beslissen. (Maar als de eindgebruiker die zelf heeft geplaatst, dan weet ik wel zeker: dag garantie.)

Ik denk niet dat de soep zo heet wordt gegeten als-ie wordt opgediend als je de cassette-mod door een officiële Stromer dealer laat uitvoeren.
Daniel1975 schreef:
03 dec 2018, 11:20
Stromer is sowiso goed in het afschrikken van mensen om hun fiets te modificeren, terwijl dat hier en daar echt wel wenselijk is.
Niet alleen Stromer hoor. Ik snap het wel, elke fabrikant timmert de garantievoorwaarden dicht als het gaat om eindgebruikers/talenten met een schroevendraaier. Ik ben wel voorstander van meer mods, maar dan erkend door Stromer en uitgevoerd door de dealer.

Naast garantie heb je nog de typegoedkeuring waar Stromer aan gebonden is. Dat geldt niet voor de cassette, maar wel voor een hele rits andere onderdelen (staat keurig opgesomd in de handleiding). Wat ik b.v. met mijn stuur heb gedaan mag wettelijk ook niet.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1803
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Tomasj » 03 dec 2018, 15:16

Stromeur schreef:
03 dec 2018, 11:41
Naast garantie heb je nog de typegoedkeuring waar Stromer aan gebonden is. Dat geldt niet voor de cassette, maar wel voor een hele rits andere onderdelen (staat keurig opgesomd in de handleiding). Wat ik b.v. met mijn stuur heb gedaan mag wettelijk ook niet.
De vraag is, hoe gaan we dit forum blijven staande houden wanneer Stromeur in de gevangenis zit voor de onwettelijke tuning van haar ST2s :mrgreen: :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 56 km enkel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7222
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Stromeur » 03 dec 2018, 15:18

:cool2:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 941
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Daniel1975 » 03 dec 2018, 15:45

De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1803
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Tomasj » 03 dec 2018, 15:49

Daniel1975 schreef:
03 dec 2018, 15:45
De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.
Ik denk dat die dat vooral niet gaat zien.
Maar als die wijziging geen impact had op 't ongeval, dan gaat dat niets wezenlijk veranderen aan de zaak (bvb ik rijd met een ander stuur of een andere cassette).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 56 km enkel

Golvas

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Golvas » 03 dec 2018, 18:37

De verzekeraar krijgt dat inderdaad niet te zien, da's een klus voor de expert.

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Berichten: 411
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door WFVst5 » 03 dec 2018, 22:50

Daniel1975 schreef:
03 dec 2018, 15:45
De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.
Als het plaatsen van een ander stuur de oorzaak is van een ongeval ga ik met je mee anders niet. Ik was als werkplaats verantwoordelijke aangeklaagd door een buitenlandse verzekeraar die mij dood door schuld verweet na een ernstig ongeval met dodelijke afloop, vader met zoon een ravijn in al erg genoeg. In eerste instantie schrok ik mij een hoedje, de rechtsbijstand verzekering van het bedrijf waar ik werkte heeft de zaak meteen onder de loupe genomen. Het bleek om een trekker te gaan die een van de monteurs 8 jaar geleden voor het laatst in Nederland APK goedgekeurd had dit voertuig is na inruil geëxporteerd naar de Oostblok, hierna naar Afrika. De Noord Afrikaanse verekeraar(wil geen landnaam vermelden)heeft ook clientèle in NL en de nabestaanden wilden geld zien. aangezien er een Nederlands APK keuringsbewijs in de trekker gevonden is was dit hun enigste beet. Enfin na horing van meerdere getuigen-deskundige werd de eis ingetrokken. Er was op geen enkele wijze verband te vinden tussen enig technisch mankement, het 8 jaar oude APK keuringsbewijs, de zoon was in slaap gevallen en had de trekker met oplegger uit het stuur laten lopen. Ik laat me de pis niet meer lauw maken door dreigementen.....heb een goede advocaat ter beschikken. :bp:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Berichten: 411
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door WFVst5 » 07 dec 2018, 20:36

Stromeur schreef:
03 dec 2018, 09:29
Free2be schreef:
03 dec 2018, 09:23
Dat het kleine kransje meer verslijt ligt aan het feit dat er niet terug geschakeld wordt en de domme kracht erop gezet wordt om te vertrekken.
Klopt, maar dat is nu eenmaal de praktijk onder veel Stromeraars. En die hoeft ons geen complete cassette te kosten. (Daarnaast wordt er ook op snelheid veel op de 11 gereden, en ook daar slijt-ie van.)
Kleine kransjes slijten bij dezelfde belasting altijd veel harder dan grote omdat er minder tanden in contact zijn met de kettingschalmen (belasting per tand veel groter) het is ook beter voor de kettingloop; overigens ga ik nooit van start op de 11, staat dan meestal op de 15 of 16 maar het gaat goedkomen hoor.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 941
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Daniel1975 » 07 dec 2018, 21:00

Gewoon de 11 helemaal niet gebruiken. Is zeker op de 3/5 echt niet nodig.

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Berichten: 411
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door WFVst5 » 07 dec 2018, 21:43

Overigens de eerste 357km gereden deze week; alles gehad vooral veel regen en harde wind.
Aandrijving en remmen zijn aardig "ingelopen" met dit weer en ben onder de indruk hoe de fiets "bolt" en stuurt.

De eerste rit op zaterdag liep de fiets gemakkelijk naar de 48km/uur dit is eigenlijk de hele week niet meer gelukt ook voor de wind met veel stoempen kom ik nog maar net op de 47km/uur dat is natuurlijk snel genoeg, heb het gevoel dat het geleverde vermogen toch iets afgenomen is.
De belasting-indicatie komt nauwelijks op 70-80% en wordt dan soms kortstondig rood.
Wegligging en banden zijn prima in orde ook met deze nattigheid en bladerenzooi overal.

Vandaag zelfs twee keer harde wind tegen en bakken water, rij dan iets conservatiever dus met lagere bochtsnelheden had nog 2% accu capaciteit over op 54 kilometer waarvan 50% op stand 2 om wat te "besparen" meestal kom ik met 18-20% restcapaciteit thuis.

Op de app staat alles maximaal alleen de remwerking op 50%. Iemand nog suggesties?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast