Fietstassen

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Golvas
Expert
Expert

Re: Fietstassen

Bericht door Golvas » 07 jan 2019, 23:25

De 2.1 Ortliebs zitten muurvast en blijven dat ook ... zelfs bij intensief gebruik.
Golvas V2.0

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Pumpkin rider
Pro
Pro

Bericht door Pumpkin rider » 08 jan 2019, 12:58

Stromeur schreef:
01 sep 2017, 20:37
Of je neemt de frontroller, die is kleiner.
Hallo iedereen,

Hier heb ik de frontroller ‘Gravel pack’ van Ortlieb gepakt om mijn Racktime Talis Plus koffer te vervangen.

De Talis Plus vind ik goed maar ik heb een beetje meer ruimte nodig, dat merk ik well gedurende de winter.

Die heeft een ruimte van 8L + 7L dus 15L (en ook twee ‘side pocket’ maar deze zijn niet water dicht).
Talis Plus op ST1X.jpg
Talis Plus op ST1X.jpg (373.5 KiB) 185 keer bekeken
Grootst nadeel met de Talis is dat die beweegt op de bagage drager als jullie kunnen zien hier op een vid ik heb gemaakt:

In de real life is het niet zo erg natuurlijk maar toch.

De Snap-It system heeft ook mijn drager serieus beschadigd, zie foto. Alu materiaal is af.
Snap_it shade op drager.jpg
Snap_it shade op drager.jpg (231.39 KiB) 185 keer bekeken
Hier is er geen mogelijkheid om en spiraalband erop te zetten.

De beweging van de Talis komt van de speling tussen de Snap-It en de drager maar de grootste beweging komt van de Talis zelf want die is van stof gemaakt en dus flexibel.

De Ortlieb Gravel heeft een prima ruimte voor mijn zakken van 12.5L + 1.5L
Ortlieb Gravel 3-4 view.jpg
Ortlieb Gravel 3-4 view.jpg (402.93 KiB) 185 keer bekeken
Ortlieb Gravel rear view.jpg
Ortlieb Gravel rear view.jpg (389.96 KiB) 183 keer bekeken
Maar ook een serieus nadeel want die ligt een paar millimeters van de schuine buis van de achtervork.
Ortlieb Gravel raakt buis.jpg
Ortlieb Gravel raakt buis.jpg (249.75 KiB) 185 keer bekeken
Ik ben zeker dat ik zal lackschade krijgen op een enkel rit als ik die tassen meebrengt.

Ik zou well de buis kunnen beschermen met een silicone of rubber stuk + tieraps.

Maar dat is toch heel lelijk vind ik,…

Ik dacht dus om en rubber sanitair zegel te bevestigen op de tassen want het raakt juist waar een van de drie schroeven van onderste ‘ellips’ kunstof stuk ligt.
Ortlieb Gravel Onderdeel.jpg
Ortlieb Gravel Onderdeel.jpg (294.14 KiB) 185 keer bekeken
Schroef uitdraaien en rubber stuk daar monteren.

Maar toch, ik heb te veel schrik voor lackschade en zoek dus voor en andere oplossing.

Ben aan denken om de Gravel terug te sturen en een andere top case te vinden, misschien een van Vaude of de Odin van Talis,…

Een top case is toch veel meer aerodynamisch, nee?
Pumpkin 20’’ ST1X 814Wh – Ergon GS2– Racktime Talis – PD-A350 - Schwalbe Marathon GT 365 (coming soon)
34km enkel

Golvas
Expert
Expert

Bericht door Golvas » 08 jan 2019, 16:19

Pumpkin rider schreef:
08 jan 2019, 12:58
Maar ook een serieus nadeel want die ligt een paar millimeters van de schuine buis van de achtervork.

Ik ben zeker dat ik zal lackschade krijgen op een enkel rit als ik die tassen meebrengt.
Mijn Ortlieb Downtown2 raakt op identiek dezelfde plaats de schuine buis van de achtervork ... ik heb deze beschermd met een vijftal lagen tape en daarover heb ik een neopreen hoesje met velcrosluiting bevestigd : een degelijke en duurzame bescherming als resultaat.

Afbeelding
Golvas V2.0

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

jovdt
Expert
Expert

Bericht door jovdt » 08 jan 2019, 21:46

Heb het ook zo opgelost en het werkt nog steeds na 3000km. Voor pumpkin best het handvat onder de sluiting bevestigen(ortlieb tassen) zo kan niemand als je stilstaat met je tassen gaan lopen.
ST 2 van 2018

Plaats reactie