Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Nieuws van en over Stromer.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Bericht door Stromeur » 13 mei 2018, 19:47

Pedelecplanner geeft duidelijke routes in Gelderland

De Fietsersbond Routeplanner is al jaren de meest uitgebreide fietsrouteplanner van Nederland, waarmee elk jaar meer dan een miljoen routes gepland worden. Deze week lanceert de Fietsersbond een broertje van de routeplanner, speciaal gericht op speedpedelecs, pedelecplanner.nl. De Fietsersbond Pedelecplanner is vooralsnog alleen beschikbaar voor de provincie Gelderland.
Artikel:

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fiet ... dpedelecs/
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Bericht door Stromeur » 13 mei 2018, 19:50

Ik herinner me nog dat de Fietsersbond een oproep deed om vrijwilligers te werven voor het samenstellen van zo'n planner, maar ik heb nooit antwoord gekregen op de vraag hoe de Fietserbond dit precies tegen het licht hield van hun eigen beleid om de speed pedelec overal van het fietspad af de rijbaan op te jagen, dus ik heb het geheel vervolgens direct aan me voorbij laten gaan. (Ik werk niet mee aan iets zonder te weten waaraan precies.)

Vooralsnog is deze pedelec planner dus alleen beschikbaar in Gelderland, ongetwijfeld omdat het er daar nog wel een beetje leuk op staat aangezien speed pedelec rijders dankzij het progressieve beleid van de Provincie Gelderland niet standaard overal de rijbaan op hoeven.

Iemand al ervaring met deze planner?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 13 mei 2018, 20:11

Mooi initiatief, maar ik heb er nog geen ervaring mee.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 13 mei 2018, 20:22

Ik heb gelijk een paar moeilijke routes ingevoerd, bijvoorbeeld van Oud-Reemst naar Mossel (5km) wordt een sight seeing tour van 15 km... Een paar kilometer omrijden met een speed pedelec is geen probleem maar dit is gewoon een oprotplanner. Ofwel, dikke middelvinger!
Waar het :ba vol van is...

Marco Verkerk
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Marco Verkerk » 15 mei 2018, 21:54

De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap

NickV
Expert
Expert

Bericht door NickV » 15 mei 2018, 22:20

Als het nou een app was konden we het nog omlaag recenseren in de app store.. Plannen op een website, en wat dan, uitprinten en met 45 km/h op je papiertje kijken?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 mei 2018, 23:10

Yep, we hebben het hier wel over de Fietsersbond he? Bejaardentoko. (Niets ten nadele van de jongere FB leden, maar de boel wordt daar nu eenmaal zo conservatief en fossiel als ik-weet-niet-wat gerund, daar kan ik ook niks aan doen.)

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 15 mei 2018, 23:31

Stromeur schreef:
15 mei 2018, 23:10
...fossiel...
Tja, dat kan niet meer... :lol:

Klaas
Runner-up
Runner-up

Bericht door Klaas » 16 mei 2018, 11:55

Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 16 mei 2018, 12:00

Fossiel moet je eerder opvatten als 'vastgelegd, onbeweeglijk, vastgeroest, niet flexibel' terwijl speeders juist zo felxibel zijn als wat: we rijden op de rijbaan, fietspaden en zelfs de onverplichte fietspaden die nadrukkelijk NIET toegankelijk zijn voor bromfietsen waar onze fietsen wettelijk toe behoren.

Plaats reactie