Het beruchte metalen busje van de ST1 X - waarmee voorkomen wordt dat het achterwiel per ongeluk verkeerd wordt teruggeplaatst en de motor kan verschuiven- heeft op de ST5 (terecht!) een blijvende oplossing gekregen:
Nederlandse presentatie van de Stromer ST5 en meer
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ook de kabeldoorvoer van en naar de motor is stevig onder handen genomen. Er is een mooi verzamelpunt gemonteerd aan de binnenzijde van de liggende achterbrug, en bij het uitnemen van het achterwiel kun je dus daar je motorkabel loshalen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Er was helaas niemand van Stromer zelf aanwezig, maar ik heb Tommy er wel naar gevraagd. Hij was niet op de hoogte van plannen voor een geveerde zadelpen vanuit Stromer zelf (dus als die plannen er al zijn, dan is dit nog niet aan de dealers kenbaar gemaakt). Die zul je er dus zelf op moeten laten zetten, het lijkt me geen mega probleem.
Ik hoorde trouwens dat de voorvork van de ST5 geen carbon, maar aluminium was en heb daar mijn verbazing over uitgesproken. De keuze van Stromer voor aluminium heeft met name te maken met de lengte van de vork, deze is niet geschikt voor een carbon-uitvoering.
Voor de vering moeten we dus opnieuw bij de banden zijn. Maar het moet gezegd: als je die banden hebt gezien, dan is dit ook nog serieus geloofwaardig. Helaas is dit prototype niet berijdbaar, dus ik heb het niet kunnen testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Thx 4 Feedback
Nee, helaas. Ik was veel te laat, dus had geen zin en tijd meer om mijn Es achterin de auto te gooien, daar weer in elkaar te zetten etc.
......
. Ik ben wat gaan poken met een lang tie wrap, en er kwam inderdaad een stukje metaal uit. Dat zou ik eerst eens proberen als ik jou was.
Ga t zsm proberen!
+ST2S and n-joying it to the max...
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Gefeliciteerd! Dat is mooi voor je Paultje, volgens mij gaf je al vrij snel na aankoop van je Es aan dat je de ST5 al meteen als opvolger had geclassificeerd....
Jouw Es ziet er ook netjes uit! Ik verwacht op de 5 zeker geen winteractie heb je deze irritatie niet nog eens.
Jouw Es ziet er ook netjes uit! Ik verwacht op de 5 zeker geen winteractie heb je deze irritatie niet nog eens.
+ST2S and n-joying it to the max...
Dat is de man die ik ook gezien had. Kocht een bagagerek op de Es en een Gotlieb tas zodat de rugzak niet meer nodig was.Stromeur schreef: ↑02 dec 2017, 21:20
Op het moment dat ik daar was, was er net een ST5 koop afgerond met iemand die 70km enkel per dag wegtrapt. Ik hoop voor hem dat Stromer snel met een grotere accu komt, zodat-ie niet meer onderweg van accu hoeft te wisselen, want de ST5 motor zal stevig wat verbruiken. (Ik merk ook een enorm verschil in accuverbruik tussen mijn ST1 X en nu mijn Es, al is het natuurlijk ook kouder.)
Fietsen tijdens de regen met een rugzak, en een jas met ventilatie op de rugzijde ging niet goed samen.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Is de ophanging van het achterspatbord de uitvoering van de proto of de serieuitvoering?
Lijkt aan de binnenkant van de brug geschroefd waardoor er onzichtbare bevestiging is.
Hij gaat van de zijkant door het spatbord?
Van de voorkant ziet de kabelafwerking van de remkabels rond het stuur er schitterend uit.
Dit is een complete customoplossing. Compliment voor Stromer.
Ik mis alleen de plek voor een spiegel anders dan de pannenkoek.
Gaat Stromer dit ook mooi oplossen?
Lijkt aan de binnenkant van de brug geschroefd waardoor er onzichtbare bevestiging is.
Hij gaat van de zijkant door het spatbord?
Van de voorkant ziet de kabelafwerking van de remkabels rond het stuur er schitterend uit.
Dit is een complete customoplossing. Compliment voor Stromer.
Ik mis alleen de plek voor een spiegel anders dan de pannenkoek.
Gaat Stromer dit ook mooi oplossen?
Laatst gewijzigd door Stromend op 03 dec 2017, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
De achterspatbord bevestiging was een stuk steviger. Het blijft een "prototype". In detail kunnen zaken nog wijzigen.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop