Lakschade aan bagagedrager en frame door fietstassen

Gebruikersavatar
Tosca
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2017, 16:41
Locatie: BE

Mooie tip, Stromeur!
Ik heb ze meteen besteld (7.16 euro incl. verzendingskosten, bij bikeinn.com)

De helicoptertape blijft ook nog interessant om bijvoorbeeld de achtervork te beschermen tegen een neerslaande ketting. Ik heb nog een originele 3M variant gevonden op: https://www.amazon.de/gp/product/B0017SBH10/r Maar ik ben zeker ook benieuwd naar de feedback van jouw dealer, Stromend!
ST1x - 814 Wh - Orange | Cirrus Bodyfloat | Continental Topcontact
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ook bij mij is de lak eraf op de plaatsen waar de Ortlieb-tassen de bagaedrager raken. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, wel zegt dit iets over de kwaliteit van de coating. Wanneer het te gortig wordt haal ik de bagagedrager eraf en breng hem weg om te laten poedercoaten (matzwart). Heb ik laatst laten doen bij een groot schranier van mijn Kamado BBQ. Dat kostte mij €15,= en zag er prachtig uit en niet geheel onbelangrijk, de lak blijft goed zitten.
De lapmiddelen die ik heb toegepast, tape enzovoort werken voor geen meter. :dwarf:

Trouwens ik heb de tassen nagenoeg er altijd op zitten dus ik zie het niet eens dat de lak eraf is. :bp:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

De tesa power tape zit er nu bijna 2 maanden op. Ziet er nog prima uit. Paar dubbeltjes aan materiaal.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Alhier ook helicoptertape besteld: www.convertape.com.
Is leverbaar per meter en in verschillende breedtes.
Heb op vorige fietsen ook Ventureshield aangebracht. Wel duur spul maar onverwoestbaar.
Is met wat zoekwerk in verschillende formaten te koop en gemakkelijk op maat te maken.
+STROMER- ST5
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zou de drager te lakken zijn met Hammerite?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ondertussen in wat vrije uurtjes en de Stromer in de huiskamer, het rack op de kwetsbare plaatsen met twee lagen zwarte Hammerite gelakt. Het verschil in kleureffect is nauwelijks zichtbaar. Duurzaamheidstest volgt vanwege vakantie na een week.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Tosca schreef: 25 nov 2017, 16:31 Mooie tip, Stromeur!
Ik heb ze meteen besteld (7.16 euro incl. verzendingskosten, bij bikeinn.com)

De helicoptertape blijft ook nog interessant om bijvoorbeeld de achtervork te beschermen tegen een neerslaande ketting. Ik heb nog een originele 3M variant gevonden op: https://www.amazon.de/gp/product/B0017SBH10/r Maar ik ben zeker ook benieuwd naar de feedback van jouw dealer, Stromend!
Als je derailleur een clutch heeft zou deze nooit tegen het frame mogen slaan, bij mij staat die clutch op en ik heb nog geen beschadigingen gemerkt daar.
Jos Reekers
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2017, 14:10

Ik heb krimpfolie toegepast voor bescherming van de bagagedrager. Een deel heb ik over het ijzer heen kunnen schuiven. Voor de horizontale onderdelen heb ik de folie ingeknipt. De rubbers van Ortlieb helpen een beetje maar niet voldoende. De dealer vond de krimpfolie een hele mooie oplossing.
Zit er nu 3/4 jaar op ( en 7000km). Begint nu op verticale stang op 1 punt door te slijten.
Bijlagen
IMG_4265[1].JPG
IMG_4265[1].JPG (129.6 KiB) 6174 keer bekeken
IMG_4266[1].JPG
IMG_4266[1].JPG (136.09 KiB) 6181 keer bekeken
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Jos Reekers schreef: 26 dec 2017, 13:37 Ik heb krimpfolie toegepast voor bescherming van de bagagedrager. Een deel heb ik over het ijzer heen kunnen schuiven. Voor de horizontale onderdelen heb ik de folie ingeknipt. De rubbers van Ortlieb helpen een beetje maar niet voldoende. De dealer vond de krimpfolie een hele mooie oplossing.
Zit er nu 3/4 jaar op ( en 7000km). Begint nu op verticale stang op 1 punt door te slijten.
Hallo Jos,

Erg mooie oplossing. Maar is krimpfolie hetzelfde als krimpkous wat ik wel eens gebruiken om 12 volt verbindingen waterdicht te krijgen? M.a.w. verwarmen en dan sluit het zich er helemaal om heen. Waar kan ik dit aanschaffen. Ik zie veel hobby winkels die het verkopen maar is dit ook geschikt voor op de Stromer?
Ik hoor het wel.
Grt. Bert.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Jos,
Hoe heb je de krimpkous om de bagage drager waar de tashangsels op rusten gekregen, want
Krimpkuis is namelijk een buis?
Marco
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie