Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

OVLstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 okt 2017, 01:29

Nog extra vraag: iemand enig idee hoe ST5 zal aangeven in welk versnelling je zit (aparte Shimano-display van ST2s lijkt verdwenen op expo-model) :?
Newbie sinds okt17. Nu eerst op ST2/bodyfloat+Ortlieb back Roller.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Duidelijk verhaal. Een betere onderbouwing voor zo'n forse uitgave kan niemand denk ik geven.
OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 21:20 0-helemaal niet voor de motor
Misschien dat ST5 motor een beetje extra kracht levert in heel specifieke omstandigheden. Maar motor is eigenlijk voor mij secundair, vermoed inderdaad dat er louter software-parameters gewijzid zijn tov ST2s (maw krachtigere motor is vooral "marketing speak"). Als je even doordenkt kan je zelfs niet uitsluiten dat Stromer na zomer 2018 een OTCupdate pusht naar ST2s om vermogensplafond op te trekken -Tesla doet dit evengoed zo met batterijcapaciteit op sommige modellen).
Kan, dat laatste, maar is niet gezegd. Ik kan niet wachten tot het eerste rijklare testexemplaar bij mijn dealer staat. Voelen is geloven, of het nu een softwarematige begrenzing van de andere modellen is of niet: als het verschil goed merkbaar is, dan heeft Stromer daar handig een USP mee gecreëerd.
OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 21:20 5- Geen ligfiets. Voor mij was enig volwaardig alternatief voor Stromer een totaal andere speed pedelec: namelijk een e-trike ligfiets met hubmotor in achterwiel, "a 3wheeled rocket" HP Velotechnik Scorpion fs26 (http://www.hpvelotechnik.com/produkte/s ... dex_e.html).
Prachtig product inderdaad. Ik heb ze gezien op Eurobike.

Ligfietsen is nog steeds een zeer "niche" keus. ik heb er ook wel over nagedacht en vanwege de onzichtbaarheid met de lage zit gekozen om dit niet te gaan doen. Maar het blijft aantrekkelijk. Was ik rijk, dan nam ik gewoon allebei.
OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 21:20 Maw ik reken er stellig erop dat Stromer wel een technisch foutloze ST5 in de markt zet.
Volledig terecht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na de toch wat wiebelige introductie van de ST1 X, wel mijn hart vasthoud. Maargoed, de ST1 X is volgens mij een Stromer waarbij Stromer zelf gepoogd heeft om budgettair op het scherpst van de snede de acteren (en dat is niet altijd vlekkeloos verlopen).

Met de ST5 zet Stromer inderdaad heel erg veel op het spel. Er zullen veel ogen op gericht zijn. Ik verwacht dan ook een vlekkeloze service op elke ST5, maar eigenlijk behoor je die service (naast het gebruikelijke onderhoud en ondersteuning bij vragen) niet nodig te hebben.
OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 21:20 2- Omdat m'n partner eigenlijk ongelijk heeft met haar vooroordeel over e-trike ligfiets :shock: :mrgreen:
Dat is natuurlijk de leukste stimulans. :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 22:18 Nog extra vraag: iemand enig idee hoe ST5 zal aangeven in welk versnelling je zit (aparte Shimano-display van ST2s lijkt verdwenen op expo-model) :?
Inderdaad, dat heb ik totaal over het hoofd gezien!

Kan twee dingen betekenen: het prototype was niet compleet, maar hoe moeilijk kan het zijn om voor de show even zo'n display op de ST5 te schroeven, of - en dat zou veel leuker zijn -: Shimano heeft de API open gezet (wat Shimano bij de ST2 S niet wilde) en de gegevens zijn nu te zien in de OMNI. Ik hoop vurig op dat laatste, al verwacht ik toch van niet.

Heb je het al aan je dealer gevraagd? Zo niet, dan zal ik eens bij de mijne horen of-ie er meer van weet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Wat ik zo snel gezien heb is dat de ST2s nu met het xt-display geleverd wordt en dus bluetooth heeft wat via de smartpfone instellingen mogelijk maakt.

Ik kan me dus zomaar voorstellen dat de nieuwe Omni, met bluetooth, hier gebruik van maakt en er dus via de bluetooth-weg/omweg nu alles via de Omni loopt.
Dit laatste zou dan dus ook bij de st2s zo uitgevoerd kunnen worden op termijn.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 23 okt 2017, 23:16
OVLstromer schreef: 23 okt 2017, 22:18 Nog extra vraag: iemand enig idee hoe ST5 zal aangeven in welk versnelling je zit (aparte Shimano-display van ST2s lijkt verdwenen op expo-model) :?
Inderdaad, dat heb ik totaal over het hoofd gezien!

Kan twee dingen betekenen: het prototype was niet compleet, maar hoe moeilijk kan het zijn om voor de show even zo'n display op de ST5 te schroeven, of - en dat zou veel leuker zijn -: Shimano heeft de API open gezet (wat Shimano bij de ST2 S niet wilde) en de gegevens zijn nu te zien in de OMNI. Ik hoop vurig op dat laatste, al verwacht ik toch van niet.

Heb je het al aan je dealer gevraagd? Zo niet, dan zal ik eens bij de mijne horen of-ie er meer van weet.
Het demo model was inderdaad niet compleet, heb ik ook horen vallen in het filmpje zo zou het achterspatbord ook nog aangepast worden, in het youtube filmpje lag er nog een appart spatbord bij om dit te tonen.
Lomito

Had ik bijna de nieuwe ST2 gezien, vertegenwoordiger Frans was net bij de dealer met een ST2/2018-demo. Ik was op dat moment aan het tekenen voor de inrichting... can't have both... :bh:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Toen mijn rug probleem op zijn hevigst was heb ik anderhalf gereden op een HP Velotechnik Scorpion zonder ondersteuning (11 km enkele reis). Een normale fiets was maar een paar minuten uit te houden. De fiets "zat" fantastisch maar je moest vreselijk op passen. Ik had al een oranje driehoek aan een stok bevestigd (ja zo'n kinderfiets ding). Maar dan nog werd je heel vaak over het hoofd gezien (letterlijk en figuurlijk). Voor woon-werk verkeer in de randstad van circa 30 km/u enkele reis zou ik het niet snel durven. Gelukkig kan ik nu wel gewoon een uur fietsen (met BF).
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 24 okt 2017, 17:03 Had ik bijna de nieuwe ST2 gezien, vertegenwoordiger Frans was net bij de dealer met een ST2/2018-demo. Ik was op dat moment aan het tekenen voor de inrichting... can't have both... :bh:
Je overleeft het wel zonder die gezien te hebben hoor. De ST2 S was het enige model Stromer dat al in 2017 voldeed aan de nieuwe typegoedkeuring van 2018, op de toeter na: toeter en nieuwe OMNI met kleurendisplay, verder is het gewoon jouw eigen bekende ST2 S.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 24 okt 2017, 21:57
Lomito schreef: 24 okt 2017, 17:03 Had ik bijna de nieuwe ST2 gezien, vertegenwoordiger Frans was net bij de dealer met een ST2/2018-demo. Ik was op dat moment aan het tekenen voor de inrichting... can't have both... :bh:
Je overleeft het wel zonder die gezien te hebben hoor. De ST2 S was het enige model Stromer dat al in 2017 voldeed aan de nieuwe typegoedkeuring van 2018, op de toeter na: toeter en nieuwe OMNI met kleurendisplay, verder is het gewoon jouw eigen bekende ST2 S.
:D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh man oh man, ik moet ook niet forummen onder bedtijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie