Spirgrips

evident
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2017, 22:54

spurgrips een prettig accesoire ipv "ossenkop" handvatten.
heb ze al een hele lange tijd en bevalt prima.
achterlicht met reflector oplossing
topeak fleshouder gemodificeerd tot kentekenplaathouder ipv dat lelijke ding op je spatbord
achterzijde kentekenplaatje zwart gespoten
Bijlagen
stromer  2022.jpg
stromer 2022.jpg (65.1 KiB) 8100 keer bekeken
stromer  2014.jpg
stromer 2014.jpg (75.89 KiB) 8100 keer bekeken
stromer  2011.jpg
stromer 2011.jpg (78.73 KiB) 8100 keer bekeken
stromer  2012.jpg
stromer 2012.jpg (100.42 KiB) 8100 keer bekeken
stromer  2013.jpg
stromer 2013.jpg (75.96 KiB) 8100 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooie cockpit heeft jouw bike.

Bedoel je niet Spirgrips? Interessant product, ik kende het nog niet.

Ik heb die bidonhouder adapter toevallig ook in bestelling staan, maar was van plan daar een heuse bidonhouder aan te bevestigen. Maar dit is ook een goed idee zeg. Is het legaal om je kenteken zo onder het zadel te plaatsen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Kenteken op die manier is illegaal denk ik, maar een hoop ruimte voor discussie als je de regels leest :)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Evident,

of het illegaal is of niet; ik vind je oplossing voor die afzichtelijke kentekenplaat erg fraai.
Juist dat soort details als de achterzijde zwart spuiten maakt het af.

Applaus.
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Hallo evident,
Je hebt je Stromer mooi gepimpt! Ik zie dat je een SQ Lab zadel hebt gemonteerd. Wat zijn je ervaringen met dit zadel? Ik heb bij elke fiets opnieuw problemen om het juiste zadel te vinden, hetgeen meestal niet echt lukt, met zadelleed als gevolg.. Ik lees veel goeds over de eigenschappen van de SQ zadels.
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het maar eens gaan opzoeken, of het nou mag met je kenteken zo onder het zadel of niet. Altijd handig om een weerwoord te hebben als je aangehouden wordt met vragen.

In de "Regeling kentekens en kentekenplaten" van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat staat:
Artikel 7 lid 4
Bij bromfietsen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van de bromfiets op de daartoe bestemde plaats.

Artikel 7 lid 6:
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
• a.indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
• b.indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
Wat ik vet/ondersteept heb gemaakt is volgens mij hier van toepassing:

De "daartoe bestemde plaats" zal waarschijnlijk de kentekenhouder op het achterspatbord zijn, al is dit natuurlijk mega-multi-interpretabel. Of die houder weggehaald mag worden, geen idee, maar ik zou het rustig doen. En dan is die "daartoe bestemde plaats" er dus niet meer. :mrgreen:

Volgens mij komt het kenteken niet boven de 1,20m boven het wegdek uit (bij mijn 17" zou dat iig bij lange na niet het geval zijn), dus zolang de hoek van dit naar beneden gekeerde enteken binnen de 15 graden blijft (net wel net niet zo te zien?), zie ik juridisch geen probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Indien de achterzijde van de zadelpen ook als de achterzijde van de fiets wordt aanzien is er geen probleem.... :mrgreen:

Tervreden van de verende zadelpen?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik dacht altijd dat die ambtelijke taal zo breedsprakig was om alles compleet af te dekken, maar hier kun je flink wat gaten in schieten.. Een fiets heeft nooit een "bestemde plaats" gehad voor een kenteken, tolerantie 5 of 15 graden welke kant uit, wat vereist de vorm van een fiets?
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Welke plaats.

Afbeelding
Lomito

Montage kentekenplaat vind ik een vondst. Lange regenjas of een dikke tas achterop...

Maar zo ga ik het toch niet doen. Als ik de regels goed lees moet de kentekenplaat dan op minstens 1,20m¹ hoogte geplaatst worden. Mijn fiets heeft kentekenplaatverlichting en die wordt volgend jaar ook verplicht, net als een remlicht (voor nieuwe modellen).
Plaats reactie