Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een andere stuurpen plaatsen is onmogelijk, omdat Stromer bij de ST5 heeft gekozen voor een stuur- en stuurpen in één ontwerp. Als je de stuurpen vervangt, dan moet je ook het stuur zelf vervangen en daarmee help je het hele ontwerp inclusief de kabeldoorvoer van de ST5 om zeep. Geen optie dus.

Een geveerde voorvork zal waarschijnlijk best kunnen. Ik verwacht niet dat de stuurbuis van de vork van de ST5 afwijkt van die van andere fietsen. De geveerde Suntour vork die Stromer heeft goedgekeurd voor de ST2/ST1 X/ST2 S past natuurlijk niet, die is te kort. Maar met die 27.5" wielen zullen er juist veel meer geschikte geveerde voorvorken te vinden zijn dan voor onze Stromers met 26" wielen. Alleen dus nog geen die Stromer heeft goedgekeurd (er zijn wel plannen voor).

Maar of het mooi is, kweenie.. Ik denk alleen als er een geveerde voorvork komt met dezelfde robuuste, cleane uitstraling als de ST5, en uiteraard in de juiste kleur. Dus niet alleen een matzwarte en glanszwarte zoals die van Suntour voor de Stromers nu, want dat gaat echt nergens over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
markus
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2017, 09:33

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Prijs valt wel mee. In vergelijking met een ST2s.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik verwacht ook dat de prijs van de ST2 S deze winter in de aanloop naar de leverdatum van de ST5 stevig onderuit zal gaan. Misschien verdwijnt de "Es" uiteindelijk wel helemaal, maar daar heb ik nog niks over gehoord.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Ik denk dat je eerst de fiets in echt moet zien.
Het zo mij namelijk niet verbazen dat er over de stuurpen een plastic (afwerk) kapje heen zit om zo de koplamp te verbergen.
Dat heb ik namelijk bij andere merken ook gezien.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De koplamp is niet volledig verborgen, maar deels verzonken in de stuur/stuurpen combinatie. Bovenop de stuurpen zit een grote kap, met daar in weer een kleiner kapje. Dat kleine kapje is sowieso kunststof. De rest van de constructie: eerlijk gezegd niet op gelet toen ik de ST5 op Eurobike bekeek. Het exemplaar op Eurobike was bovendien een prototype, dus kan zijn dat er nog e.e.a. in de afwerking van het definitieve exemplaar gewijzigd wordt. Wat precies kunststof is en wat metaal, maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, zolang de constructie maar veilig en stevig is. (Er worden zelfs autodeuren met onnodig metaal/materiaal verzwaard om de boel kwalitatief hoogwaardiger te laten klinken en aanvoelen, dus ach.)

Ik ben nog steeds razend benieuwd en kan niet wachten om er eens een proefrit op te maken om erachter te komen hoe hij aanvoelt. Dat moet echt anders zijn, met de opgevoerde motor, de grotere wielen e.d.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik hoor waaien bij Belgische dealers dat stromer zijn prijzenpolitiek gaat aanpassen en dat de ST5 uiteindelijk 'maar' 7.500 euro zou gaan kosten. Hier op het forum was er ook een verwijzing maar na wat tegenwind weer verwijderd? Iemand meer info?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartgo schreef: 19 okt 2017, 08:32 Hier op het forum was er ook een verwijzing maar na wat tegenwind weer verwijderd?
De verwijderde wijziging komt vanzelf weer langs op het moment dat Stromer dit officieel mededeelt. Soms roept een dealer wat tegen een klant, zonder de consequenties daarvan te overzien (n.l. dat dit direct online wereldkundig wordt gemaakt nog voordat Stromer en de dealers dit zelf via de gebruikelijke kanalen hebben kunnen doen).

Over een prijsverlaging van de ST5 heb ik niks vernomen. Ik moet je eerlijk zeggen dat het me ook redelijk stug lijkt, en anders is (opnieuw) voorgaande van toepassing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Duidelijk is dat de prijzen van bestaande modellen aangepast zullen worden wanneer die 2018-modellen op de markt komen en dat dit onrust geeft bij dealers en klanten. Het is aan Stromer zelf om hier zo spoedig mogelijk helderheid te verschaffen. Kool en de geit sparen gaat niet werken.
OVLstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 okt 2017, 01:29

:shock: Heb ST5 effectief besteld bij Belgische dealer en prijs is 9490€. Rest zijn fabeltjes/broodje aap mijn inziens. Prijs voor ST2 was door dealer ook gecheckt met Stromer en wordt 200€ duurder dacht ik (kan me vergissen over exact bedrag, maar was die grootte-orde)
Newbie sinds okt17. Nu eerst op ST2/bodyfloat+Ortlieb back Roller.
Plaats reactie