Tikkend geluid voorvork

Frvw222@gmail.com
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2017, 20:34

Het tikken en of kraken van de voorvork van de stX, is echt wel bekend bij stomer!
Mijn dealer is verteld dat men bezig is met het ontwikkelen van een nieuwe vork, deze zou op de markt komen oktober november nadat er een type goedkeuring voor zou zijn.
Ik denk dat het dan best nog langer kan duren .
Ik heb daar maar niet opgewacht ,heb nu Carbon vork gekocht
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Dat is inderdaad wat mijn dealer ook in tweede instantie gehoord heeft. De FM gaf aan dat het twee verschillende materialen zijn binnen de vork die in sommige gevallen niet goed aansluiten. Het precieze verhaal kon hij ook niet duidelijk maken.
De nieuwe vork zou midden oktober klaar moeten zijn. Op zijn vroegst dan eind oktober montage. Ik vrees dat dit nog wel wat vertraagd gaat worden. :bh:
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik heb zonet mijn ST1x weer opgehaald bij de dealer (België). Hij heeft de sensor vervangen en ..... (trommelgeroffel) .....
de nieuwe voorvork geplaatst! :bp: De vorken zijn dus nu al leverbaar! Alle "tikkende Stromers" rijden binnenkort weer geruisloos rond in de Lage Landen :bi
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

:cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 27 sep 2017, 21:04 Maar in plaats van dat Stromer gebruik maakt van de mogelijkheid die ik ze kosteloos en belangeloos aanbied, kreeg Stromer het vanmiddag binnen twee telefoongesprekjes voor elkaar dat ik he-le-maal gegeten en gedronken had :girl:

Hopelijk was dit een miscommunicatief incident. Ik heb getwijfeld of ik mijn ongenoegen wel moest ventileren via het forum, maar mijn idee is: benoem ik de goeie dingen (en die zijn er vele!!), dan mogen ook de zaken die geen schoonheidsprijs verdienen verteld worden.
Ik heb zojuist contact gehad met de technische man van Stromer Nederland (dat was niet degene met wie ik het onbevredigende gesprek had trouwens) en voorgaande is besproken en afgerond. Dus we gaan weer gewoon verder waar we waren gebleven: elkaar op een positieve en constructieve manier proberen te helpen.

Samengevat over de tikkende voorvork:

Het probleem met de geluiden in de voorvork van de ST1 X is bekend bij Stromer. Het komt gelukkig maar bij een laag aantal ST1 X-en voor. De voorvorken waarbij dit probleem zich voordoet, worden onder garantie vervangen.

Stromer heeft de complete voorraad ST1 X voorvorken getest en stuurt nu dus alleen nog maar geteste en goed bevonden voorvorken uit.

Mocht je langer moeten wachten op een nieuwe vork, dan heeft dit te maken met lage voorraad bij Stromer. Dit probleem is tijdelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zojuist mijn fietsenmaker gebeld om te controleren of de voorvork al binnen is gekomen. Helaas is deze nog niet binnen gekomen. Iemand ook ervaring met deze stuurvork en de lange levertijd? Verwachting was eind oktober montage. Dat gaat dus niet meer lukken.
Patrick Derksen
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2017, 18:45

Helaas bij mij ook het tikkende geluid. De FM heeft hem net meegenomen.

Ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn.
Patrick Derksen
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2017, 18:45

De FM heeft contact gehad met Stromer en ook bij mij komt er een nieuwe voorvork in :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeft jouw dealer je toevallig verteld wanneer die nieuwe voorvork binnen komt? Ik zie dat Pieter hierboven al langer dan vijf weken op wacht op de vervanger van zijn geigerteller-vork, dus ik ben wel benieuwd of Stromer ze momenteel überhaupt kan leveren of dat ze helemaal op zijn.

(Of nouja op: ik denk dus opgebruikt aan de actie die Stromer voor november en december op poten heeft gezet, dus ze zullen ook niet even een vork uit een afgemonteerd model halen om een bestaande gebruiker te helpen. Maar dat is puur speculatief, ik heb er niks over gehoord verder.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Update op mijn geiger tellende fiets (a.k.a. tikken geluid voorvork):
De hele afgelopen week is de geiger-teller gestopt te tikken. Een verademing na zo'n lange tijd van tikken bij elk kuiltje/bobbeltje waar ik overheen reed.
Ik heb niets hoeven doen voor het laten verdwijnen van het getik. Het was van de ene rit op andere rit weg!

PS: Nog steeds niets gehoord van de FM over mijn nieuwe stuurvork. Ik laat deze actie toch maar doorgaan, aangezien ik bang ben dat het getik van de ene op andere rit ook weer terug kan komen.
Plaats reactie