Giro Bexley MIPS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pumpkin rider schreef: 30 dec 2018, 19:39 Misschien is het mogelijk om deze twee in eene topic te verzamelen?
Done. Bedankt voor de tip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Kijk eens voor prijzen en leverijd bij Hopmans fietsgigant. :ay

https://www.hopmansfietsgigant.nl/assor ... mat-zwart/ :bu:

Als er op de site staat dat er geen voorraad is stuur hen dan een mail vaak is er wel voorraad>

Zelf heb ik daar ook deze helm gekocht, errug tevreden. :cool2:

Overigens zijn zij nu ook Stromer Dealer
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Vandaag via Futurum de Bexley binnen gekregen, De oorstukken zitten er gewoon aan (zie enkele berichten terug). Het is wel een serieus forse en zware helm. Jammer, het concept van het vizier wat in de helm te schuiven is, werkt prima. Wordt toch de Cratoni smartride (wanneer leverbaar) of de commuter.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

StromerMoose schreef: 18 jan 2019, 19:14 Vandaag via Futurum de Bexley binnen gekregen, De oorstukken zitten er gewoon aan (zie enkele berichten terug). Het is wel een serieus forse en zware helm. Jammer, het concept van het vizier wat in de helm te schuiven is, werkt prima. Wordt toch de Cratoni smartride (wanneer leverbaar) of de commuter.
De (afneembare) oorstukken zitten altijd bij de Bexley maar jammer dat je hem als zo zwaar ervaart; ik vind het juist wel prettig en geeft op een of andere manier een 'veilig' gevoel. Misschien is de iets lichtere Camden nog een optie, althans als je gee vizier wilt. Scheelt ook bet wel een hoop geld :)
Lomito

StromerMoose schreef: 18 jan 2019, 19:14 Jammer, het concept van het vizier wat in de helm te schuiven is, werkt prima.
Ik vond juist dat punt tegenvallen. Het vizier is minder gemakkelijk op en neer te bewegen dan een uitwendig vizier. Met handschoenen aan is het gewoon onmogelijk om het vizier uit de helm te krijgen. Verder viel mij op dat het vizier gemakkelijk krasjes krijgt door het op en neer bewegen tussen de binnen- en buitenschaal.

En dus wacht ik ook op de Commuter.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Met de Cratoni Commuter (wit L) heb ik inmiddels een aantal keer gefietst: omdat ik merkte continu tegen de bovenrand van de helm aan te kijken, ligt deze nu stof te vangen en wil ik een andere helm gaan aanschaffen. Daarnaast vind ik een vizier ook niet prettig fietsen; liever een bril.

De helm zat overigens wel heel prettig; goede pasvorm en een laag gewicht; jammer van die bovenrand maar wellicht dat dit persoonlijk is.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

J3R schreef: 23 jan 2019, 13:37 Met de Cratoni Commuter (wit L) heb ik inmiddels een aantal keer gefietst: omdat ik merkte continu tegen de bovenrand van de helm aan te kijken, ligt deze nu stof te vangen en wil ik een andere helm gaan aanschaffen. Daarnaast vind ik een vizier ook niet prettig fietsen; liever een bril.

De helm zat overigens wel heel prettig; goede pasvorm en een laag gewicht; jammer van die bovenrand maar wellicht dat dit persoonlijk is.
IK geloof dat inmiddels meer mensen de mening zijn toegedaan dat er niets boven een goede bril gaat i.p.v. een vizier :)

Zowel de Giro Bexley als Camden hebben ook een behoorlijke overkapping maar ik vind het wel prettig i.v.m. zonlicht.

Misschien is de MET GranCorso iets voor je ?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Het vizier kun je eraf halen bij de Commuter, dat is het probleem niet. Die bovenrand is net te laag en daar kijk je tegenaan. Drukt ook op de bovenkant van de bril. Waarsch een compromis om de certificering te halen.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb de Giro Bexley (vizier) & Camden ook geprobeerd; die hadden niet het probleem van de Commuter (bij mij althans) dat je tegen de bovenrand aankeek, maar ik zat daar precies tussen twee maten in; dus of net te krap, of te los. En ook het gewicht vond ik nogal aanwezig.

Ben nu aan het kijken naar de Specialized Ambush Comp E-Bike met MIPS; die is er in vier maten (S, M, L, XL), dus dat is al een goed begin. En Specialized producten zijn over het algemeen van goede kwaliteit.

De MET Grancorso is inderdaad ook nog een optie; een iets meer gesloten helm zoals de Bexley/Camden; dus met koud weer minder last van de rijwind. Echter net als de Bexley/Camden ook in drie maten leverbaar, dus mogelijk weer dat net niet passend.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De maten van MET corresponderen niet 1-op-1 met Giro. Giro net niet passen kan betekenen dat MET perfect zit.
Gewoon passendus.
Plaats reactie