Problemen sinds update

Tuur
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2019, 18:43

Sinds twee maanden rijd ik met een Strömer ST2 zonder problemen... tot vandaag met het installeren van de laatste update. Toen ik van mijn werk naar huis fietste merkte ik dat de fiets op stand twee (daar fiets ik steeds op) de nodige ondersteuning miste. Ik zette hem eens op stand 1 en dan lijkt het alsof je al remmend aan het trappen bent. Op stand drie gaat hij plots als een raket. In stand twee is hij sinds de update echt lui. Toen ik thuis kwam en hem wilde kalibreren kreeg ik de melding: “gelieve verlichten trappers”. Voor alle duidelijkheid: de fiets op de staander zonder aan de trappers te komen. Telkens opnieuw krijg ik dezelfde melding. Ook het verwijderen van de batterij brengt geen oplossing. Tevens, wanneer ik de fiets aan zet start hij steeds op in de “op slot” modus. Tot gisteren (voor de update) had ik bovenvermelde problemen niet en reed de fiets echt fijn... tot vandaag... Iemand een idee wat ik kan doen? Rechtstreeks naar de dealer dan maar?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bij het resetten van de fiets wordt ook stand 2 gereset naar factory waarden, dat is 80% voor de drie parameters, fiets trekt dus minder snel op, stopt met ondersteunen bij ongeveer 40 km/h... Zou dat je probleem kunnen zijn?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik denk ook aan wat Thomasj zegt.

Aanvullend: 'gelieve verlichten trappers' is de standaardwaarschuwing die je krijgt, als je op OK drukt is de kalibratie al voltooid/verricht. Qua UX-design van de software zou je verwachten je een soort bevestiging o.i.d. hiervan krijgt (wellicht in een volgende firmware-update).

Dat de stromer meteen op 'op slot' springt; it's not a bug, it's a feature. :D
Zie hier het overzicht van de wijzigingen in de laatste firmware:

SUI FW 4.1.2.7
6. November 2019


Theft protection

PIN query can be activated when switching on. New setting allows a PIN to be requested after each power on
Stabilizing measures in the Bluetooth module for Seamlessride function

GPS Localization
Interference from Seamlessride to GPS reduced
optimizations Assisted GPS

Optimizations ST5
Sport Modus: Revised user guidance and improved temperature and voltage management

Various optimizations
Electromechanical battery door can be ejected by clicking on the battery symbol when vehicle is connected to the charger.
Control element on the handlebar is switched off in standby mode
Improved error handling


Bron: https://www.stromerbike.com/nl_NL/kunde ... tware.html
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuur schreef: 09 jan 2019, 22:21 Toen ik thuis kwam en hem wilde kalibreren kreeg ik de melding: “gelieve verlichten trappers”. Voor alle duidelijkheid: de fiets op de staander zonder aan de trappers te komen. Telkens opnieuw krijg ik dezelfde melding.
Klopt, en dan kies je OK en dan is de kalibratie voltooid.

Die melding om geen druk op de pedalen te zetten is enkel een (extra) waarschuwing, geen signaal dat er op dat moment daadwerkelijk sprake is van druk op de pedalen. Nadat je die melding hebt weggeklikt krijg je geen melding dat de kalibratie is voltooid, maar dat is dan wel het geval.
Tuur schreef: 09 jan 2019, 22:21 Tevens, wanneer ik de fiets aan zet start hij steeds op in de “op slot” modus.
Dat is één van de onderdelen/features van de FW update. Hiermee hoef je je Stromer niet meer op stand-by te laten staan om hem met een PIN te vergrendelen. Dat kan nu ook als-ie helemaal uit staat en wordt aan gezet. Wil je niet dat je Stromer om een PIN vraagt bij het aanzetten, dan kun je dit aanpassen in het menu op je OMNI display.

Dus: stand twee weer instellen hoe je die oorspronkelijk had staan/getweaked, trapsensor gevoeligheid weer op de voor jou ideale waarde zetten, trapsensor kalibereren en na dit alles testen hoe je Stromer rijdt. Eventueel nog in het menu wijzigen wanneer er om de PIN code wordt gevraagd.

Is het hierna nog steeds niet in orde, dan de dealer raadplegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tuur
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2019, 18:43

Allen, eerst en vooral erg bedankt om zo snel met reacties en suggesties te komen aandraven. Aangezien ik een groentje ben is het erg leuk zulke reacties te lezen. Ik heb vandaag de kalibratie van de trappers opnieuw uitgevoerd. In het menu staat de ondersteuning op maximum. Toch heb ik de indruk dat de fiets minder vlot gaat. De instellingen staan toch in het menu “bike”, waar ik dan de gevoeligheid kan instellen. Alles staat daar op het maximum. Of is er echt een mogelijkheid om per stand andere waarden in te stellen?
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Voor de instellingen van 'stand 2' moet je in de app op je smartphone zijn (tweede icoon onderaan Bike-profiel en dan de settings onder het kopje motortuning)!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Tuur
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2019, 18:43

Prachtig, ik probeer het morgen uit.
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Mag ik aanhaken mbt instellingen Omni app?
Was in de veronderstelling dat de instellingen in alle drie standen invloed hadden maar als ik dit lees dus alleen op stand 2?
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Martijn Rookie schreef: 09 jan 2019, 23:10 Mag ik aanhaken mbt instellingen Omni app?
Was in de veronderstelling dat de instellingen in alle drie standen invloed hadden maar als ik dit lees dus alleen op stand 2?
Instellingen op app (Smartphone) --> alleen impact op stand 2
Instelling trapsensor op Omni --> alleen impact op stand 3, tenzij je de trapsensorgevoeligheid op de Omni lager zet dan de trapsensorinstelling in de Omni (in stand 2 gebruikt de fiets volgens mijn tests het minimum van (trapsensor omni, koppel Stromer app)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

And we keep on learning.... :ay
Heb nog aardig wat te testen, ben superblij met dit forum en alle kennis die er rondzwerft!

Dat soort dingen staat niet echt duidelijk aangegeven he of ik heb er overheen gelezen.
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Plaats reactie