Pech met ST3

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Free2be schreef: 30 dec 2018, 05:11
8<

Garanties op lekrijden zitten er niet op.
Gelukkig maar... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Daniel1975 schreef: 30 dec 2018, 10:15
8<

Wat ik bij een lekke band oprecht niet snap is dat mensen die niet even zelf plakken. Het is toch geen rocket science?
Nee, maar om 06.30 in winters weer en regen krijg ik het toch niet voor elkaar...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Heb op mijn vroegere Giant en nu op mijn huidige Kalkhoff steeds Marathon Plus anti-lek banden laten plaatsen en nog nooit lek gereden ermee. In de fietstas zit ook een spuitbusje met bijhorende CO2 patronen voor het geval ik toch lek zou rijden en er bovenop betaal ik nog (dacht 45euro) jaarlijks lidgeld bij VAB voor pechverhelping waar ik nog nooit beroep heb moeten doen maar het maakt toch dat met een gerust gemoed de fiets op kruip.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

nick1 schreef: 01 jan 2019, 13:54 steeds Marathon Plus anti-lek banden laten plaatsen en nog nooit lek gereden ermee
Ik heb begrepen dat je je nog aan het oriënteren bent voor wat betreft het type van je eventuele fiets ... hou er rekening mee dat bij de ST3 en de ST5 (27,5" wielen) de bandenkeuze zich beperkt tot Pirelli zomerbanden en VEE winterbanden.

Bij de andere Stromer modellen (die met 26" wielen) is de keuze veel ruimer : meerdere types van o.a. Schwalbe & Continental.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Schwalbe Alllotion is ook in 27,5" speciaal voor de SP ontwikkelt heb er goede ervaring mee qua wegligging en grip, maar wel 2X lek en achterband versleten in 7500km beide keren door glas.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Eventjes de nieuwe Schwalbe catalogus doorspit ... ;)

Er zijn inderdaad een aantal Schwalbe banden met ECE-R75 goedkeuring voor SP's maar de Marathon Almotion heeft die goedkeuring niet en is niet verkrijgbaar in de enige toegestane bandenmaat voor de ST3 en ST5 (27,5 x 2,25).

Volgende Schwalbes hebben én ECE-R75 goedkeuring én zijn verkrijgbaar in 27,5 x 2,25

- Schwalbe SMART SAM

- Schwalbe SMART SAM DD

- Schwalbe SMART SAM PLUS

- Schwalbe MARATHON PLUS MTB
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Maar met die zware anti lek banden zou ik dan weer niet serieus willen Stromeren.
Banden zijn een essentieel onderdeel voor de wegligging, koersvastheid in bochten, remweg en comfort. Die anti lek banden doen op al bovenstaande punten consessies.
Dan liever een binnenband met 75ml Docblue of andere latex eri , icm een betere band.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem. Ik heb die Marathon Plus op mijn fiets gehad (achter) maar vond het helemaal niks. Na een kleine 1000 km heb ik hem er weer afgegooid en heb ik de 365GT gemonteerd. Met Doc Blue in de binnenband heb ik nu een zeer fijne combinatie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bij het ophalen van m'n vrouw haar 25km/h fiets, had de FM ook een papje in de binnenband gespoten tegen lekrijden. Na 1 jaar wilde ik de band bij pompen, met als gevolg dat het ventiel gewoon vastgeplakt zat. Een nieuwe binnenband mogen steken.
Ik ben niet te vinden voor dat pap gebeuren in banden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Beetje opletten met de positie van de ventielen wanneer de fiets voor langere tijd stilstaat, dan levert dit normaliter geen problemen op ... als je maar 1 x per jaar de bandenspanning checkt krijgt het ventiel uiteraard weinig beweging.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie