Wensenlijstje voor Stromer ST3

Lomito

Vrijwel ondenkbaar dat je met zo'n fijne fiets als een Stromer nog wensen hebt maar zo verwend als we zijn blijft er toch altijd wat te wensen over. En aangezien de afdeling R&D aan de Freiburgstrasse in Köniz verondersteld wordt graag feedback te krijgen van haar klanten wil ik hier de gelegenheid bieden om suggesties en tips voor de nieuwe ST3 te verzamelen.

Mag ik een duit in het zakje doen met enkele inkoppertjes:
- een Stromer-waardige bel die geen misverstand laat bestaan dat de ST3 in aantocht is
- een geveerde voorvork/zadelpen als optie af-fabriek
- 1000 Watt motor (1500 piekvermogen) en 60 Nm koppel
- accu 1500 Wh
- afsluitbare accudeur bij uitgenomen accu
- verstelbare stuurpen om bij minder sportieve ritten wat meer rechtop te zitten
- groter voorblad, ik gebruik nu alleen achterblad 7 t/m 11...

...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

  • Slimme software die motorinstellingen (automatisch, onmerkbaar en op basis van wat de software “weet” van de berijder) aanpast aan onderweg veranderende omstandigheden die een ander gedrag van de motor vergen, zoals wind mee of tegen, heuvel op en af, slecht wegdek etc.
  • Uitbreiding van de Omni App met veel meer ritgegevens, kaarten van gereden routes, meerdere ritten onthouden, mogelijkheden om routes te delen (zoals Garmin, Strava e.d.), inzichtelijk accuverbruik op de gereden rit incl. van die leuke grafieken en diagrammen enzo.
  • Lichtgewicht reislader.
  • Toeter met alarmfunctie bij (poging tot) diefstal van de Stromer.
  • Accudeur die eerst maar eens netjes aangesloten moet sluiten mét batterij, en inderdaad ook zonder.
  • Zelf firmware kunnen downloaden i.p.v. wachten op Stromer of vragen via dealer.
  • Doorontwikkelen naar lichtere/kleinere accu's met een nog groter bereik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Electron
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2017, 22:39

Pinion en riem
Lomito

Electron schreef: 27 mei 2017, 22:43Pinion en riem
Even vertalen: Pinion is een versnellingsbak met 18 verzetten verwerkt in de trapas en met de riem wordt volgens mij een onderhoudsarme riemaandrijving bedoeld.

https://www.bongersbikes.nl/pinion
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Electron schreef: 27 mei 2017, 22:43Pinion en riem
Riem? Dan moet je toch echt een Riese Muller gaan rijden.... Stromer kies je niet voor het onderhoudsvrije maar voor het design en de high speed...
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Met de nieuwe Stromer St3 zou men juist de uitdaging moeten aan gaan om het meer onderhoudsarm aandrijving te krijgen.

Ze willen vernieuwend zijn dus waarom daar dan niet mee.
Lomito

Richtingaanwijzers voor- en achter... omdat ik mijn handen liever aan het stuur houdt, zeker in bochten. Automobilisten gebruiken de richtingaanwijzer steeds minder of zelfs verkeerd (niet vooraf knipperen, rotonde met linkse knipper verlaten) maar in het blik zit je tenminste veilig in je kooiconstructie. Met de snelle fiets zit je niet zo veilig en zijn richtingaanwijzers net zo belangrijk als opvallende kleding, remlichten, goede remmen, dagrijverlichting en een doordringende bel.

Niet echt noodzakelijk maar wel een wens is een ingebouwde actioncam, liefst vóór en achter, waarmee je een rit kunt opnemen en thuis nog eens kunt nakijken. Niet alleen leuk en leerzaam maar mogelijk ook handig om verzekeringskwesties bij aanrijdingen in je voordeel te beslechten. En al helemaal geweldig als een bewegingssensor op de fiets de camerabeelden doorstuurt naar je smartphone. Dat is nog eens connected...
Lomito

De app van NickV ingebouwd in de Omni waarbij je vooraf aangeeft hoeveel kilometer je wilt gaan rijden en de app die dan het stroomverbruik in de gaten houdt ten opzichte van de gereden afstand, ofwel de resterende stroom voor de nog te rijden afstand bepaalt. http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=54
Lomito

En de eerste foto's van de Stromer ST3 zijn binnen, het gaat om een afstudeerproject (zie: http://www.master-design-luzern.ch/en/p ... omer-2017/ ) en wat het echt gaat worden moeten we nog afwachten maar het ontwerp is wel des Stromers:

De nieuwe Stromer ST3 (?)
De nieuwe Stromer ST3 (?)
STROMER ST3.jpg (212.96 KiB) 6682 keer bekeken
Vooraanzicht.jpg
Vooraanzicht.jpg (121.31 KiB) 6676 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lomito op 15 jun 2017, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een beul van een design. Ik zie mezelf er al mee in de keirin starten.

Of niet natuurlijk, want het plan is om slechts twee maten te ontwerpen, en dan kan ik het meteen vergeten met mijn 1,64m. (En mijn bankrekening kreunt ook al bij de gedachte.)

Maar: mooi concept zeg! Ik ben heel erg benieuwd naar de details en het eindresultaat van deze studie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie