Ondersteuning valt uit bij regen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peter schreef: 14 sep 2017, 22:49 vandaag had ik regen en viel de ondersteuning en het licht een aantal keer weg. (Op 15 Km ben ik zeker 10 keer uitgevallen en terug vertrokken)
Ik had het vandaag ook, 2x op een afstand van 30km: de ondersteuning viel weg nadat ik had afgeremd voor een bocht. Toen ik uit de bocht weer aan wilde zetten was de ondersteuning volledig weg. Best zwaar fietsen dan ineens :bu:

Geen "zoekende" ondersteuning, met een balkje dat heen en weer gaat op de display, maar gewoon geen ondersteuning/geen balkje. Aan/uitzetten hielp niet, opnieuw kalibreren hielp niet, batterij eruit halen na na 1 minuut weer terugplaatsen hielp beide keren wel.

De OMNI is ook in de war. Mijn laatste rit was 7,1km met een gemiddelde snelheid van 55,9km/u. (Jaha, mocht ik willen.)

Ik dacht eerst dat het misschien de remsensor was, maar het gebeurde me met beide remmen: 1e keer na remmen met rechts, 2e keer na remmen met links. Bovendien zag ik niet het recup balkje in beeld, wat erop kan wijzen dat de remsensor blijft hangen.

Het regende vanmorgen erg hard, dus dat kan ook nog de oorzaak zijn, al hoop ik van niet.

Ik heb gebeld met Qicq en het advies is: als het weer gebeurt het servicemenu openen en kijken naar de sensorwaarde en de stand van de remhendels. Op die manier kan bepaald worden of het probleem wordt veroorzaakt door de trapsensor, één van de remsensoren of door iets anders (mogelijk de regen).

Wordt vervolgd!

PS: Mocht iemand vanavond een kleintje op een zwarte Stromer als een GEK voorbij zien scheuren: dat ben ik. Want ik ga natuurlijk straks de hele terugweg NIET remmen, pas in Harlingen weer. :ai
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Hetzelfde hier: ondersteuning valt uit bij regen. Dit is niet leuk !

Moet je écht melden aan de handelaar en moet uiteraard gecorrigeerd worden. Voor mij zijn ze er al een tijdje mee bezig, de handelaar ism Stromer. Het probleem wordt ernstig genomen en Stromer respecteert haar garantiebeloftes meer dan vlekkeloos. Wat niet wegneemt dat het op mijn zenuwen begint te werken....

Wat het probleem bij mij minder gemaakt heeft is het bevestigen van een tweede Ortliebtas, nu ook aan de rechterkant.
Dit is ergens logisch want zo kan er minder water aan de fiets komen. Door plassen rijden is dan weer een garantie op problemen. Ook is de onderkant van de fiets afgeplakt door de dealer. Het ligt dus niet aan water dat aan de binnenkant en de controller kan komen.

Als het niet overgaat (wegens héél nat ?) kan eventueel de boost mode je thuis helpen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 15 sep 2017, 11:29 Ik had het vandaag ook, 2x op een afstand van 30km: de ondersteuning viel weg nadat ik had afgeremd voor een bocht.
Mijn ST1 X is echt een beetje in de war. Na de 2x wegvallende ondersteuning op de heenweg ook 2x een issue op de terugweg. Het begon in de fietsenstalling op mijn werk. Ik moet daar een steile trap met fietsgoot op, waarvoor ik altijd de Move-mode gebruik. Fiets opgestart, Move gekozen, plusje ingedrukt, plopt ineens de koplamp uit en de Move mode doet niks. Stromer uit en weer aan gezet en alles werkt weer.

Ben ik nog geen 10 minuten op weg, moet ik helaas toch afremmen (ik reed nog in Leeuwarden): ondersteuning weg en deze keer een drive error in de display: DX210002. Conform de instructies van Qicq die ik vanmorgen kreeg heb ik het servicemenu geopend en bij de sensor gekeken: trapsensor en remmen ogen -voor zover ik dat kan beoordelen, laatste woord is aan Qicq- normaal. Batterij eruit gehaald, minuut gewacht, batterij teruggeplaatst, fiets opgestart, probleem weg. Ik ben verder zonder gedoe thuis gekomen, met wel nog steeds een OMNI die verkeerde afstand- en snelheidsgegevens over de rit weergeeft.

Mijn bevindingen heb ik zonet naar Qicq doorgemaild. Ik ben benieuwd naar hun oordeel.

Wordt dus opnieuw vervolgd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Mmmm.. toch nog maar ff wachten met die update dan?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk persoonlijk niet dat mijn probleem met de update te maken heeft. Maar het eindoordeel is aan Qicq. Die update loopt niet weg, dus je zou kunnen wachten tot ik daar meer over heb gehoord.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jos
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 aug 2017, 23:16
Locatie: Gennep

Stromeur schreef: 15 sep 2017, 11:29 ... het servicemenu openen en kijken naar de sensorwaarde en de stand van de remhendels. Op die manier kan bepaald worden of het probleem wordt veroorzaakt door de trapsensor, één van de remsensoren of door iets anders...
Waar vind ik dat servicemenu met info over sensoren?
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Rechter rem indrukken
Op menu drukken
Rem na 2 sec loslaten
Menu ingedrukt houden
Gaat open en er is onderaan een optie bij: service
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 15 sep 2017, 11:29 Mijn ST1 X is echt een beetje in de war.
Diagnose van Qicq: controller defect. Ik krijg een nieuwe. De enige oorzaak die zij kunnen bedenken is de hevige regenval, al benadrukken ook zij dat dit absoluut niet mag gebeuren. Either way: probleem weer snel en soepel verholpen en ik stap volgende week weer lekker op :d3:
Stromeur schreef: 15 sep 2017, 20:39 met wel nog steeds een OMNI die verkeerde afstand- en snelheidsgegevens over de rit weergeeft.
Volgens Qicq kan dit niet met de defecte controller te maken hebben. Wellicht is dit gisteren veroorzaakt door een storing bij de OMNI server van Stromer. Ik vind dit verder ook geen enkel probleem, maar ben wel nieuwsgierig: zijn er meer mensen die gisteren (15-9) exotische waarden in hun OMNI gegevens hadden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

op vrijdag 15/9 heb ik maar 40 km afgelegd maar geen bizarro afstanden/snelheden/whatever gezien.

Fijn dat je weer rap op de fiets kan !

Bij echt zware regenval constateerde ik dat ook in het accuvak druppels zaten. Sindsdien vet ik het accuvakrubber netjes in met (zuurvrije) vaseline en heb halverwege het accuvak een klittebandje geplaatst. Daarmee wordt het accuvak dus op de uiteinden vastgehouden door het scharnier en de vergrendeling ....en halverwege aangedrukt door de geplaatste klitteband.
Liever voorkomen dan genezen.

Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 16 sep 2017, 20:42 Fijn dat je weer rap op de fiets kan !
Ik heb daar ook geen moment aan getwijfeld. Niks te klagen over de service van mijn dealer, het gaat steeds zo lekker snel bij ze.

Verder waren de storingen weliswaar irritant, maar gelukkig steeds binnen een paar minuten te verhelpen. Bij de eerste storing stond ik in Franeker, "al" 10km van huis, en nog 20 te gaan tot mijn werk. In de stromende regen. Toen heb ik even inwendig gevloekt, omdat ik me ineens realiseerde dat ik echt een probleem heb als ik de boel niet meer aan de gang zou kunnen krijgen. Ik had met de boost-functie of op eigen kracht op lage snelheid terug naar huis gekund, maar dat is niet wenselijk en geeft me gegarandeerd gedoe op mijn werk.

Omdat de storing zich eenvoudig liet verhelpen met accu eruit en weer erin, ben ik 's avonds ook met een gerust hart aan de terugrit vanaf mijn werk begonnen.

Zodra ik de controller vervang zal ik niet alleen het accuvak, maar ook het vak in de downtube, waar de controller achter een koelplaat in zit, grondig inspecteren. Want zó vreselijk ziet mijn ST1 X er nou ook weer niet uit na die twee regenritten, dus ik ben erg benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Maatregelen zoals bandje om het accuvak en vaseline op de rubbers gaan nu ook zeker worden getroffen, dank voor de tips.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie