Goedenavond Mark78,
https://rat-bikes.com/brooks-spatlap.ht ... s_migrated
https://www.fietsvakshop.nl/fietsonderd ... 16103.html
https://brooks-zadels.nl/brooks-spatlap.html
https://hollandbikeshop.com/fietsaccess ... s-spatlap/
Maar je hebt meeeeeer dan voldoende leveranciers van deze spatlap. Bovenstaande links zijn puur ter informatie. Graag even rondshoppen; de prijs (voor hetzelfde product !) verschilt nogal.
Je hebt ze in diverse kleuren.
Voordeel van deze spatlap is de breedte; het "bedwingt" ook naar opzij spattend water (wat anders op je schoenen komt).
Daarnaast is dit een soepel product wat zonder enig probleem een tik tegen de stoeprand kan hebben.
Zoals de lap nu bij mij staat is me een tikje te hoog. Da's wat voor de definitieve levering in januari: zo laag mogelijk plaatsen zodat de lap het meest efficiënt wordt gebruikt.
De spatlap zal vast voor de design-fetisjeten een gedrocht zijn......maar wel reuze praktisch !
Groetsels,
Reinout
Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ha Reinout, welkom terug en dank voor je verslag, heel erg leuk om te lezen. Jouw besluit om als (ik denk de eerste particulier in de Benelux) een ST3 LE vanaf de tekentafel te bestellen was een gewaagde, maar vanaf de eerste keer dat ik erop gereden heb wist ik 100% zeker dat het helemaal een fiets voor jou zou zijn. (En over die Microshift: roerend met je eens, schakelt als een tiereler, ik vond ze ook fijner dan het systeem op mijn ST1 X 2017.) Fraai ook, dat XL frame tussen die grote wielen.
Verder zie ik volgens mij de nieuwste Kinekt Seatpost met grijze veren en oranje accenten, die misstaat niet op een Stromer. En een knap afgewerkte Zarges Accusafe krat. Kost wat, maar dan héb je ook wat. Jammer dat-ie echt te groot is voor mijn kabouterhuisje, ik blijf proppen hier en dat is best lastig met een voorkeur voor een "kale", industriële inrichting. Industrieel is die kist dan weer wel natuurlijk. Wat vond de dealer van de kist?
Je bent natuurlijk het fietsen een beetje ontwend, maar hoe ervaar jij het verschil in weggedrag ten opzichte van je eerdere ST1 X? (Die had standaard trouwens geen Ergon handgrepen, maar handgrepen van mindere kwaliteit dan de Ergons, of had jij die er zelf op laten zetten?) Op een andere fiets heb ik ook leren Ergon/Brooks handgrepen en ik vind ze ook erg fijn.
Geniet van je verlof!
Verder zie ik volgens mij de nieuwste Kinekt Seatpost met grijze veren en oranje accenten, die misstaat niet op een Stromer. En een knap afgewerkte Zarges Accusafe krat. Kost wat, maar dan héb je ook wat. Jammer dat-ie echt te groot is voor mijn kabouterhuisje, ik blijf proppen hier en dat is best lastig met een voorkeur voor een "kale", industriële inrichting. Industrieel is die kist dan weer wel natuurlijk. Wat vond de dealer van de kist?
Je bent natuurlijk het fietsen een beetje ontwend, maar hoe ervaar jij het verschil in weggedrag ten opzichte van je eerdere ST1 X? (Die had standaard trouwens geen Ergon handgrepen, maar handgrepen van mindere kwaliteit dan de Ergons, of had jij die er zelf op laten zetten?) Op een andere fiets heb ik ook leren Ergon/Brooks handgrepen en ik vind ze ook erg fijn.
Geniet van je verlof!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mooi is anders... maar blij dat deze pastReinout-ST3 schreef: ↑11 dec 2018, 20:33 De spatlap zal vast voor de design-fetisjeten een gedrocht zijn......maar wel reuze praktisch !
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Die kist kan prima gebruikt worden als bijzettafel, een heel handige ook... Met drie vakken voor accu's maar aangezien alleen een ST2s-rijder met zoveel accu's rond zeulde kun je het overgebleven vak/vakken gebruiken om drankjes koel te houden... Verder lijkt mij dat de kist handig is als opstapje voor de qua lengte minder toebedeelde medemens... er gaat niets boven Groningen.Stromeur schreef: ↑11 dec 2018, 22:10 En een knap afgewerkte Zarges Accusafe krat. Kost wat, maar dan héb je ook wat. Jammer dat-ie echt te groot is voor mijn kabouterhuisje, ik blijf proppen hier en dat is best lastig met een voorkeur voor een "kale", industriële inrichting. Industrieel is die kist dan weer wel natuurlijk.
Alle gekheid in een kistje... Reinout is zeer enthousiast over zijn nieuwe fiets, liep als een blij kind te stuiteren door de fietsenwinkel. Goed om je weer gezien en gesproken te hebben, veel plezier komende week met je gezin en dan spreken we elkaar zolang de missie nog duurt via Radio Kootwijk.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen Chris en Sylvia,
de Zarges-kist is echt een keurig/professioneel product. Feitelijk gemaakt voor de opslag & transport van defecte Li-ion accu's. Voor de meeste particulieren te groot; "wij" hebben geen 3 accu's maar hooguit 2.
Ik vind de prijs v.w.b. de geleverde waar uiterst scherp.
Blijft echter een hele grote kist. Deze blijft dan ook in Herveld bij Team Dikkenberg om kapotte accu's een tijdelijk onderkomen te bieden voordat de transporteur deze op komt halen (meestal een paar dagen wachttijd. En juist in die wachttijd heb je een potentieel probleem met een onbetrouwbare accu die bijzonder goed kan branden.....).
Goed gespot met de Kinekt. De "oude" Bodyfloat had vol-gekleurde veren; deze nieuwe zijn grijs met een kleur-streepje. Netjes neutraal en het past goed bij de LE-uitvoering.
Weggedrag (t.o.v. ST1X): super-stabiel. De ST1X lijkt lichter te sturen; de ST1X gooi je met gemak een scherpe bocht om. De ST3 met haar grotere wielen vindt rechtuit rijden weer heel fijn. Natuurlijk ga je net zo makkelijk een bocht om maar het voelt alsof de ST3 gewoon lekker rechtuit door wil denderen.
Stromer ze,
Reinout
de Zarges-kist is echt een keurig/professioneel product. Feitelijk gemaakt voor de opslag & transport van defecte Li-ion accu's. Voor de meeste particulieren te groot; "wij" hebben geen 3 accu's maar hooguit 2.
Ik vind de prijs v.w.b. de geleverde waar uiterst scherp.
Blijft echter een hele grote kist. Deze blijft dan ook in Herveld bij Team Dikkenberg om kapotte accu's een tijdelijk onderkomen te bieden voordat de transporteur deze op komt halen (meestal een paar dagen wachttijd. En juist in die wachttijd heb je een potentieel probleem met een onbetrouwbare accu die bijzonder goed kan branden.....).
Goed gespot met de Kinekt. De "oude" Bodyfloat had vol-gekleurde veren; deze nieuwe zijn grijs met een kleur-streepje. Netjes neutraal en het past goed bij de LE-uitvoering.
Weggedrag (t.o.v. ST1X): super-stabiel. De ST1X lijkt lichter te sturen; de ST1X gooi je met gemak een scherpe bocht om. De ST3 met haar grotere wielen vindt rechtuit rijden weer heel fijn. Natuurlijk ga je net zo makkelijk een bocht om maar het voelt alsof de ST3 gewoon lekker rechtuit door wil denderen.
Stromer ze,
Reinout
Mooie fotos van een mooie fiets. Die spatlap ziet er niet verkeerd uit. Benieuwd naar je ervaring daarmee, blijft het frame onderin wat schoner?
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik heb dat ook zo ervaren van de 2 naar de 3; 2 is veel speelser en merk je veel minder dat je met 30kg op pad bent.Reinout-ST3 schreef: ↑12 dec 2018, 02:44 Weggedrag (t.o.v. ST1X): super-stabiel. De ST1X lijkt lichter te sturen; de ST1X gooi je met gemak een scherpe bocht om. De ST3 met haar grotere wielen vindt rechtuit rijden weer heel fijn. Natuurlijk ga je net zo makkelijk een bocht om maar het voelt alsof de ST3 gewoon lekker rechtuit door wil denderen.
De 3 stuurt logger, minder speels en wendbaar.
Je gaat met 26" absoluut makkelijker de bocht om.
-
- Veteraan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
- Locatie: Groningen
- Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2
Hoi Reinout,Reinout-ST3 schreef: ↑11 dec 2018, 20:33
Voordeel van deze spatlap is de breedte; het "bedwingt" ook naar opzij spattend water (wat anders op je schoenen komt).
Daarnaast is dit een soepel product wat zonder enig probleem een tik tegen de stoeprand kan hebben.
Zoals de lap nu bij mij staat is me een tikje te hoog. Da's wat voor de definitieve levering in januari: zo laag mogelijk plaatsen zodat de lap het meest efficiënt wordt gebruikt.
De spatlap zal vast voor de design-fetisjeten een gedrocht zijn......maar wel reuze praktisch !
Bedankt voor de info. Op zich vind ik het in zwart leer nog niet zo raar staan hoor, beter dan de blerf op de schoenen en onderbuis.. Ik zie er alleen een beetje tegenop om een boormachine in het spatbord te zetten. Of heeft je FM daar een andere oplossing voor bedacht?
Groet,
Mark
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Je zou de spatlap kunnen monteren op zo'n 3D printje van Van Zijp Techniek : ze komt lager, je hoeft niet in je spatbord te boren en het originele eindkapje van je spatbord blijft maagdelijk.
Vandaag voor de eerste keer echt met de st3 gereden. Ben wat teleurgesteld van het voorste spatbord. De pirelli banden pakken een lijn water mee naar de voorkant, die dan door de tegenwind verneveld wordt over mijn lijf. Dat mijn onderbenen nat gingen worden wist ik wel, maar mijn bovenlijf... het regende niet eens.. voor de rest topfiets!
Stromer ST3 Launch Edition - Crank Brothers Mallet