ST1X na update

ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Heb nu 2 dagen gestromerd na het binnenhalen van de software update. Geen problemen meer gehad met haperende ondersteuning aan verkeerslichten (met voet op de trapper). Dus dat is opgelost. Merk wel niet echt een groot verschil wat rijgedrag betreft. Rijdt nog even vlot als ervoor ;p
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Vorige week vrijdag werd m'n fiets geactiveerd. Thuisgekomen van m'n werk stalde ik m'n ST1x in de garage en zag het download icoon knipperen. Even gewacht, wilde de fiets daarna uitzetten. En jawel: werd me gevraagd de firmware te upgraden. Dit heb ik gedaan. Ik heb te kort met de oude firmware gereden om te kunnen zeggen dat ie nu pittiger is. Wél is inderdaad het probleem m.b.t. het haperen van de ondersteuning na stilstaan bij een stoplicht met de voet op de trapper opgelost. Heel fijn! :ay
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Ook ik heb er nu de update 3.4.14.5413 op staan en de problemen met wegrijden na stilstand zijn gelukkig voorbij.
Peter
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2017, 22:39

Ik heb in juni een witte 22 inch st1x gekocht en heb nu 1500 km, maar wel een beetje problemen de laatste tijd, ik heb een nieuwe controller sinds augustus omdat de eerste begon te flippen, en vandaag had ik regen en viel de ondersteuning en het licht een aantal keer weg. (Op 15 Km ben ik zeker 10 keer uitgevallen en terug vertrokken) Laden doe ik nu ook rechtstreeks aan de batterij want aan de fiets ben ik s ochtends niet zeker of hij opgeladen is
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Staat je ST1 X tijdens het laden op stand-by en kijk je tussendoor tijdens het laden met de accu in je Stromer wel eens in de OMNI app? Het kan zijn dat dit de laadcyclus onderbreekt. Let erop dat je Stromer echt UIT staat tijdens het laden, dus niet op standby.

Mocht het laden van de accu in je bike ook niet voltooien terwijl je bike uit staat, meld dit dan bij je dealer, zodat zij het aan Stromer kunnen doorgeven. Er zijn meer ST1 X rijders met dit probleem (al heb ik niet helemaal helder of dit met het standby-verhaal te maken heeft) en ik heb het op Eurobike aangekaart bij de Nederlandse technische man van Stromer. Hij is dus op de hoogte en wil dit graag verder voor ons onderzoeken als het door iets anders dan laden in standby-stand komt.

Voor wat betreft de controller: die hoort gewoon te blijven functioneren bij nat weer. Dit probleem kwam in het verleden vaker voor bij Stromers, al voordat de ST1 X werd gelanceerd, en als ik me niet vergis heeft Stromer hierna iets gedaan aan de waterbestendigheid van de controllers. Op de foto's in dit topic kun je zien dat de controller gesealed is. Als je het idee hebt dat regen de oorzaak is van de problemen met de ondersteuning: direct aankaarten bij je dealer want dit hoort absoluut niet. Als je de problemen ook hebt bij droog weer, dan is er wat anders aan de hand.

Ik hoop dat je een snelle en blijvende oplossing krijgt van je dealer en Stromer. Laat je ons even weten hoe het afgelopen is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Op aanraden van Reinout start ik het laden nu altijd met de fiets AAN. Alleen dan gaat de lader in 1x beginnen met laden.
Vervolgens zet ik m met de app op slot. Blijft netjes doorladen tot 100%.

Ik betwijfel of een nieuwe lader (zoals aangeboden door Dikkenberg ) iets uithaalt
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem van haperende ondersteuning na met voet op pedaal bij verkeerslicht wachten is overigens met de nieuwe firmware update ook bij mij verholpen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2017, 22:39

Vanaf wanneer is die nieuwe update en wat is de kans indien je een nieuwe controller hebt sinds vier weken dat je een update hebt gemist ... dank alvast trouwens ik wou vandaag naar de dealer gaan maar nu heb ik ineens geen problemen strange 🙂 Zitten jullie hier voor iets tussen?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Peter,

jouw HUIDIGE software stand kan je zo op de fiets zelf of in je app controleren.
Op je app: kijk in "serviceboekje"(da's het 2e tabblad) onder FIRMWARE (weet je gelijk waar FW voor staat....)

De laatste softwarestand is FW 3.4.1.4. voor de St1x.

Als je de fiets een maand geleden heb gekocht zou je zo maar eens een oude software kunnen hebben. De fiets is namelijk MINIMAAL een maand oud en stond hoogstwaarschijnlijk ook al even bij de dealer en importeur. En de software FW 3.4.1.4. is van 25 augustus.

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vandaag een rit naar Amsterdam. Bijna aangekomen merkte ik dat de fiets inhield. Even snel gebeld naar Qiqc Amsterdam en zij hebben ervoor gezorgd (bedankt Tom) dat ik een Update kreeg. Installeren en klaar. Geen probleem meer.

Op de terugweg, ongeveer 5 Km voordat ik thuis was, merkte ik dat mijn ketting doorschoot. Althans dat dacht ik. Ik reed op dat moment in de hoogste versnelling en schakelde terug. Geen verbetering. Door gefietst naar huis en weer bellen met Tom. Hij herkende het probleem direct. Aan de achterzijde van de derailleur zitten drie schroefjes. Wanneer je de middelste linksomdraait komt de derailleur iets dichter naar de cassette toe. Dit was de oplossing. Begin met 1 hele slag en ga verder telkens met een halve totdat het gewenste resultaat is bereikt.

Erg tevreden met de service van Qicq Amsterdam. :cool2:
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie