Witte lijntje wordt steeds rood??

Plaats reactie
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee ik hallucineer niet, ben niet aan de flakka maar in het display van de st5 komt steeds een wit horizontaal lijntje boven de batterij indicator....bij tegenwind is het vaak rood is dit normaal? het fluctueert meestal wat maar kan het niet terug vinden in het instr. boekje kom dan niet boven de 43-46 voor de wind blijft het wit, of ik moet tegen de 48 gaan rijden.
Iets van belasting indicatie?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Het witte lijntje (van rechts) is de mate van ondersteuning. Bij remmen/recuperatie komt het lijntje van links.
Goede vraag: wat betekent rood? Power van motor niet toereikend (motor zou meer kracht moeten leveren volgens torq sensor, maar kan dat niet vanwege wind)? Ik heb volgens mij ook al een rood lijntje bij remmen gehad. Wat betekent dat dan?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rood betekent simpelweg dat je de maximale kracht van de motor krijgt. Niets aan de hand dus :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik veronderstel dat de kleur naar rood sprint zodra je meer dan het nominaal vermogen vraagt. Dat wil zeggen dat de ondersteuning ergens tussen het nominale en piekvermogen bevindt, dit kan slechts een beperkte tijd geleverd worden --> rood.
Maar ik kan me vergissen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ahh duidelijk dat is mooi :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Bij de ST2s komt de tekst MAX in beeld als de fiets maximaal vermogen levert. Dat gaat dus aan en uit, bij mij meestal aan in het kader van "I want it all and I want it now". Bij de nieuwe OMNI is dat vervangen door een rood balkje. Veel rood is goed want dan doet de fiets waar je die voor gekocht hebt.
Plaats reactie