Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het lijkt erop dat het Stromer voor het eerst in 2018 lukt om nieuwe bikes te vroeg uit te leveren in plaats van te laat. Barry zijn ST5 kwam ook al een week eerder dan verwacht.

Het zou mij niks verbazen als dit de vruchten zijn die worden geplukt van de samenwerking tussen Stromer en een nieuwe assemblage locatie in Duitsland per 1-11-2018:

viewtopic.php?f=5&t=1801&p=38592&hilit=duitsland#p38594
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 02 dec 2018, 19:53 Het lijkt erop dat het Stromer voor het eerst in 2018 lukt om nieuwe bikes te vroeg uit te leveren in plaats van te laat. Barry zijn ST5 kwam ook al een week eerder dan verwacht.

Het zou mij niks verbazen als dit de vruchten zijn die worden geplukt van de samenwerking tussen Stromer en een nieuwe assemblage locatie in Duitsland per 1-11-2018:

viewtopic.php?f=5&t=1801&p=38592&hilit=duitsland#p38594
Het is wel zo dat ik bij 3 andere deaelers tot maart moest wachten. Maar heb gelukkig nog iemand gevonden met stock, deze heeft zelfs de GROENE LE nog in alle maten in stock. (Ben alleen geen fan van de groene kleur, anders nam ik die).
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Lotte schreef: 02 dec 2018, 19:31
boomshakalak schreef: 02 dec 2018, 17:03 Goede dag allemaal samen

Ik heb al enkele vragen gesteld hier, maar zal me toch maar eens voorstellen.

Ik reed met een Sparta speed pedelec met bosch, maar die was niet gemaakt voor de afstanden die ik deed (28km x2).
De fiets was heel basic, en comfort was 1/10, alsook voldeed de fiets niet met zware regenval.
Lang verhaal kort:
Ik had m'n oog al heeeeel lang laten vallen op een Stromer, maar vond deze altijd te duur.

Nu zoals onlangs vermeld, ik ben een testrit gaan doen met 2018 ST2, enja, ik was verkocht!

Dus heb ik mij gisteren een ST3 (COOL WHITE) Besteld met blauwe batterij. En deze was op stock, en mag hem aanstaande dinsdag gaan halen :bp: .

Ik ben volledig in mijn nopjes, en kan er nauwelijks van slapen!!

Van zodra ik hem heb, zal ik een kleine photoshoot houden :P .

Groetjesss
:o :o :o nu pas besteld :o :o :o op stock :o :o :o dacht dat de witte en zwarte ST3 pas medio januari februari zouden worden uitgeleverd,en jij spreekt doodleuk dat deze al voor je klaar staat :dwarf: :bu: Misschien volgt mijn Witte ST3 maat L ook snel.You lucky bastard :mrgreen:
Ja idd, zuivere luxe! Zelfs de launch edition was nog in stock! Ben fan van de witte kleur, n gelukkig was deze in stock.

Ik had hem zelfs die dag nog mogen gaan halen, gelet mijn werk kan ik pas dinsdag.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

we verwachten hiervan een uitgebreide foto reportage van te zien,denk dat je in Belgie één van de eersten bent die zich straks mag voortbewegen op een witte ST3.Was dit de enige fiets bij je dealer of stonden er nog ST3's te wachten??
Niet dat ik snel naar ginder zou hollen,maar dit zou kunnen betekenen dat ze mondjesmaat toch eerder beginnen uitleveren.Ben gvd stikjaloers,maar zal veel genoegen kunnen nemen met enkele pics.Ikzelf ben bezig met een T shirt te ontwerpen Stromer gerelateerd(alléé samen met een vriend om eerlijk te zijn)ik het idee,hij maakt de bestanden aan.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Lotte schreef: 02 dec 2018, 20:25 we verwachten hiervan een uitgebreide foto reportage van te zien,denk dat je in Belgie één van de eersten bent die zich straks mag voortbewegen op een witte ST3.Was dit de enige fiets bij je dealer of stonden er nog ST3's te wachten??
Niet dat ik snel naar ginder zou hollen,maar dit zou kunnen betekenen dat ze mondjesmaat toch eerder beginnen uitleveren.Ben gvd stikjaloers,maar zal veel genoegen kunnen nemen met enkele pics.Ikzelf ben bezig met een T shirt te ontwerpen Stromer gerelateerd(alléé samen met een vriend om eerlijk te zijn)ik het idee,hij maakt de bestanden aan.
Lotte
Hij had nog 4 witte in stock. Dus als je snel bent :D .

Ik maak enkele mooie foto's, en zal ze zeker posten :d3:
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Mijn ST2 stond ook al in de winkel begreep ik van de Betuwse heren, maar ik vermoed dat ze het lekker druk hebben + elke dag braaf de RDW-site refreshende zijn het de ambtenaren die op zich laten wachten ... alleen de (stinkende) tweewieler staat er steeds in :bu:

Morgen maar weer refreshen :bc
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

@boomshakalak
Ik ben verplicht om bij mijn dealer te blijven waar ik heb besteld.
Fiets is een leasefiets via KBC,dus ergens anders kan ik niet heen.
Zou ik toch in feite niet doen omdat ik graag bij problemen de dealer in de buurt heb.
Nog één nachtje slapen voor jou
ST3 cool White
Harrijsuijkerbuijk
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2018, 08:36
Locatie: Heerle Noord Brabant

:ay hi ik ben Harrij (60
Jr) en fiets gemiddeld elke dag
Ongeveer 40 km. Ben trots op
Mijn St2S. Gewoon fantastisch. Wat een ervaring Nu in kleine 3 weken door de 500
Km. Mijn Koga was al blitz maar deze Stromer helemaal. Haal
Makkelijk 48-49 p hr. Gr Harrij
Bart DL
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:44
Locatie: Gent

Hallo allemaal, gedurende enkele dagen heb ik dit forum wat gevolgd en ik moet toegeven, op korte tijd ook veel opgestoken over Stromer: de modellen, sterke punten, zwakke punten, enz. Goed gevoel bij dit forum!
Welke is mijn situatie? Ik ben 54 jaar en woon in Wondelgem bij Gent. Jarenlang heb ik veel gejogd en voelde mij hier heel goed bij. Ernstige knieproblemen hebben hier anders over beslist, sinds 2013 moet ik door het leven met twee totale knieprotheses. Linkse knie functioneert heel goed, rechts moet ik opletten voor overbelasting/ontstekingen. Joggen is vanzelfsprekend voltooid verleden tijd... Wandelen gaat heel goed maar ik mis wat intensiteit. En zo kom ik dus uit bij de SP. Mijn zaak bevindt zich in Oudenaarde en ik hoop in de toekomst 2 à 3 maal per week het traject Wondelgem-Oudenaarde te Stromeren: 40 km enkel, voornamelijk jaagpad langs de Schelde. Van een familielid heb ik gedurende een ganse week een ST2 kunnen lenen om zo een uitgebreide test te kunnen doen. Ik heb heel bewust getest tijdens een slecht-weer-week, als het nu lukt kan het alleen maar beter worden. En het bevalt mij prima! Op de ST2 vind ik de zithouding wat sportief. Ik lees dat de ST3 wat comfortabeler zou zijn, en denk dan ook dat dit mijn keuze wordt. Jammer echter dat geen van de dealers die ik contacteerde een testrit kan bieden met een ST3, gewoon omdat ze de fietsen niet hebben. Ik zal - vrees ik - puur op vertrouwen moeten bestellen, en dat voelt toch wat vreemd. Wachttijd loopt op tot maart '19 :? Ik houd mijn beslissing nog even in beraad.
Als er iemand nog aanvullende suggesties of tips heeft dan hoor ik het heel graag! Hartelijke groet.
ST3 L 983Wh zwart - Suntour zadelpen - spatbord verlengers - zadel Brooks Flyer Special - comfortstuur - brooks leather grips - Lazer Anverz MIPS
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Bart DL schreef: 03 dec 2018, 21:32 Op de ST2 vind ik de zithouding wat sportief. Ik lees dat de ST3 wat comfortabeler zou zijn, en denk dan ook dat dit mijn keuze wordt. Jammer echter dat geen van de dealers die ik contacteerde een testrit kan bieden met een ST3, gewoon omdat ze de fietsen niet hebben. Ik zal - vrees ik - puur op vertrouwen moeten bestellen, en dat voelt toch wat vreemd. Wachttijd loopt op tot maart '19 :? Ik houd mijn beslissing nog even in beraad.
Als er iemand nog aanvullende suggesties of tips heeft dan hoor ik het heel graag! Hartelijke groet.
Welkom op het forum Bart DL. Als ik jou was zou ik toch rondkijken bij andere FM's in de buurt die wellicht wel een ST3 hebben staan om te testen. Het is toch een hele flinke investering en dan is een ritje naar een FM die wat verder weg ligt toch een kleine investering. We lezen hier over forumleden die na enkele dagen soms hun Stromer al weer te koop zetten.

Of wellicht wil een forumlid in de buurt van Gent je de mogelijkheid bieden om een stukje op zijn/haar ST3 te stromeren?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie