Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Van harte gefeliciteerd met je aanwist, Paul!
Wens je veel fietsplezier en veilige km's.
Die refectoren zitten er bij mij ook op, of ik ze wil verwijderen is nog niet aan de orde.
Je hebt sticker verwijderaar, of dit een goed idee is, i.v.m. de lak.
Als je wettelijk in orde wenst te blijven, kan je ze ook vervangen door de dunne reflector klevers, die je zelfs op maat kan knippen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Reineart
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2018, 21:30

Nog SPloos. Ik ben me aan het oriënteren en ga binnenkort een stx1 testen. Ik wil de 2e auto gaan verkopen en voortaan fietsend naar mn werk, 26km. Ik hoop op dit forum informatie en inspiratie te vinden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Reineart!

Mijn eerste Stromer was een ST1 X 2017 met de standaard 618Wh accu. Ik deed 30km enkele reis naar mijn werk (Harlingen-Leeuwarden) en dat ging uitstekend. Met die 618Wh accu moest ik voor de zekerheid wel bijladen op mijn werk voor de terugreis (het waait hier nogal).

Als je de grotere 983Wh accu neemt, dan gaat 2x 26km waarschijnlijk ook wel lukken als de omstandigheden mee zitten. De ST1 X is op dit moment in ieder geval de zuinigste Stromer uit de vloot, en de ondersteuning is bij de 2018 modellen verbeterd t.o.v. 2017, al maakt dat de Stromer wel weer iets dorstiger.

Lekker gaan testen, liefst op je ww-route, en veel plezier :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Welkom Reineart - En er is vast een dealer bij je in de buurt die wel een (of meer) SP(s) wil uitlenen voor een goede verkoop :) Pas op; testen is verkocht zijn (is mijn ervaring)!
Ik heb gekozen voor de 983 om 's zomers heen/weer te kunnen (hoewel meer Stromers op het werk, dus lader delen moet ook een keer kunnen) met 2x 35km WW
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
MC-ODR
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018, 11:59
Locatie: 't Goy (U)

Hallo allemaal,
Na dit forum al helemaal stukgelezen te hebben, zal ik mij toch ook even voorstellen.
Sinds 28 november in het bezit van een ST1X met 814 Wh accu, heb ik drie proefritten gemaakt (en bij de eerste rit, van de dealer naar huis, gelijk aangetikt door een passerende auto :oops: ).
Vanaf morgen hoop ik zo vaak mogelijk van mijn woonplaats 't Goy (bij Houten) naar Tiel te rijden op die ST1X, 25 km enkele reis. Heb al een spatlapje geplaatst (zoals aanbevolen door de dealer in Odijk) maar ga die grotere van Decathlon ook nog halen. En natuurlijk spaakreflectoren gemonteerd (gewoon van IKZI). Tip: Wowow heeft reflecterende tuigjes in het assortiment - ben je heel zichtbaar mee zonder dat je zo'n heel hesje van plastic om je heen hebt wapperen.
Ben benieuwd hoe de Big Ben Banden zich gaan houden, vond het nu af en toe zwabberen maar misschien kwam dat door de harde zijwind die er afgelopen week stond.
Wel spannend om in het moeilijkste jaargetijde te beginnen maar ben veel fietsen wel gewend - op vakantie door/over heuvels en bergen tot 10% en vaak op de racefiets door het rivierenland. Ik denk wel dat ik mij wat minder dik moet aankleden dan op een gewone fiets.
Veel dank voor al jullie zeer nuttige discussies en tips :cool2: , hopelijk kan ik ook wat aan dit forum bijdragen over een tijdje!
Groeten,
Michaël.
ST1X van feb 2017 / 983 Wh / spatlap / ww-verkeer 25 km enkele reis
Buiten is het beter!
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Goede dag allemaal samen

Ik heb al enkele vragen gesteld hier, maar zal me toch maar eens voorstellen.

Ik reed met een Sparta speed pedelec met bosch, maar die was niet gemaakt voor de afstanden die ik deed (28km x2).
De fiets was heel basic, en comfort was 1/10, alsook voldeed de fiets niet met zware regenval.
Lang verhaal kort:
Ik had m'n oog al heeeeel lang laten vallen op een Stromer, maar vond deze altijd te duur.

Nu zoals onlangs vermeld, ik ben een testrit gaan doen met 2018 ST2, enja, ik was verkocht!

Dus heb ik mij gisteren een ST3 (COOL WHITE) Besteld met blauwe batterij. En deze was op stock, en mag hem aanstaande dinsdag gaan halen :bp: .

Ik ben volledig in mijn nopjes, en kan er nauwelijks van slapen!!

Van zodra ik hem heb, zal ik een kleine photoshoot houden :P .

Groetjesss
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Welkom op dit leuke forum, en gefeliciteerd met je gloednieuwe aanwinst.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MC-ODR schreef: 02 dec 2018, 13:14 Ben benieuwd hoe de Big Ben Banden zich gaan houden, vond het nu af en toe zwabberen maar misschien kwam dat door de harde zijwind die er afgelopen week stond.
Wel spannend om in het moeilijkste jaargetijde te beginnen
Ik zou om die reden meteen de Big Bens vervangen door winterbanden en die BB's in de rustigere jaargetijden op rijden. Zeker bij nat weer zijn de Big Bens niet de allerbeste banden om eronder te hebben, tenzij je het echt heel rustig aan doet in b.v. de bochten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 02 dec 2018, 17:03 Ik ben volledig in mijn nopjes, en kan er nauwelijks van slapen!!
Zeer, zeer herkenbaar :mrgreen:
boomshakalak schreef: 02 dec 2018, 17:03 Van zodra ik hem heb, zal ik een kleine photoshoot houden :P .
Leuk, leuk, leuk. Kom maar door!
Veel plezier met de oplevering dinsdag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

boomshakalak schreef: 02 dec 2018, 17:03 Goede dag allemaal samen

Ik heb al enkele vragen gesteld hier, maar zal me toch maar eens voorstellen.

Ik reed met een Sparta speed pedelec met bosch, maar die was niet gemaakt voor de afstanden die ik deed (28km x2).
De fiets was heel basic, en comfort was 1/10, alsook voldeed de fiets niet met zware regenval.
Lang verhaal kort:
Ik had m'n oog al heeeeel lang laten vallen op een Stromer, maar vond deze altijd te duur.

Nu zoals onlangs vermeld, ik ben een testrit gaan doen met 2018 ST2, enja, ik was verkocht!

Dus heb ik mij gisteren een ST3 (COOL WHITE) Besteld met blauwe batterij. En deze was op stock, en mag hem aanstaande dinsdag gaan halen :bp: .

Ik ben volledig in mijn nopjes, en kan er nauwelijks van slapen!!

Van zodra ik hem heb, zal ik een kleine photoshoot houden :P .

Groetjesss
:o :o :o nu pas besteld :o :o :o op stock :o :o :o dacht dat de witte en zwarte ST3 pas medio januari februari zouden worden uitgeleverd,en jij spreekt doodleuk dat deze al voor je klaar staat :dwarf: :bu: Misschien volgt mijn Witte ST3 maat L ook snel.You lucky bastard :mrgreen:
ST3 cool White
Plaats reactie