Stromer ST3 wit

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Daniel1975 schreef: 01 dec 2018, 14:26 Had een sportiever publiek verwacht.
Het zijn dan ook geen race/koers fietsen...

Maar een race fiets met een motortje dat is pas vals spelen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 01 dec 2018, 14:14 Voel mij hier soms echt een vreemde eend in de bijt. Ik vind die Comfort modellen echt té truttig, de geo van Stromer nog niet sportief genoeg, sta met verbazing naar de torens te kijken die sommigen bouwen om het stuur hoger te krijgen en met die ballonbanden vind ik geveerde zadelpennen overbodig en geo-veranderende voorvorken eveneens overbodig en lelijk.....
Wel Daniel, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind mijn ST2 zalig rijden (precies sturen) en meer dan voldoende comfortabel. In de ideale wereld zou Stromer een fiets met een gravelbike geometrie uitbrengen met bagagerek. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat soort lelijke dingen toe te voegen aan mijn fiets. Toen ik de Klever overwoog, was dat ook de limited edition (zonder verende voorvork)
Stromeur schreef: 01 dec 2018, 14:17 Jij hebt een achtergrond in de wielersport, en je hebt misschien ook nog niet heel veel fysieke mankementjes. Tomasj is er ook zo eentje die prima uit de voeten kan op een meer spartaanse fiets en dan kan de zit op de Stromer juist niet diep genoeg zijn. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Voilà, Hear hear :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gravel geo of beachracers geo + stuur: ik ben voor ;). En zou ook voor velen een forse verbetering van de actieradius opleveren.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn vorige speed-pedelec had een racefiets geometrie (Haibike xduro race). Ik haalde gemiddeld 33 km/h over > 50 km, dus met 7Wh/km...
Ik vermoed dat je er 15-20% verder meegeraakt dan met de huidige geometrie.
Laatst gewijzigd door Tomasj op 01 dec 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En als de Stromer wat lichter zou worden, dat zou ook helpen.

Ik krijg vrij veel nieuwsbrieven van fietsfabrikanten. De e-racefietsen komen er al steeds meer, en ik verwacht de komende jaren nog wel het nodige aan ge-speed-pedelecte varianten. Het is een kwestie van tijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De huidigr e-racers zijn allemaal 25km truttedingen. Ik zou graag zo’n Bianchi Aria e-bike willen maar dan zonder begrenzer: om 40+ te rijden moet je dan echt nog serieus trappen, maar geeft je wel een flinke duw in de rug. Maar ja, de wetgever komt dan met alle kenteken/toeter/etc regels en dus zal ‘mijn fiets’ nooit op de weg komen.

Vraag mij af of de Stromer veel lichter kan trouwens. Grote kans dat dat ten koste gaat van de stabiliteit.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Free2be schreef: 02 dec 2018, 08:02 Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Hier in de Westhoek géén of weinig last van al dat drukke gedoe in woongebieden,lekker de boerenbuiten(soms moet je wel de reuk erbij nemen) :mrgreen:
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Lotte schreef: 02 dec 2018, 08:59
Free2be schreef: 02 dec 2018, 08:02 Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Hier in de Westhoek géén of weinig last van al dat drukke gedoe in woongebieden,lekker de boerenbuiten(soms moet je wel de reuk erbij nemen) :mrgreen:
:lol: :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Free2be schreef: 02 dec 2018, 08:02 Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Alu vork zal denk ik een kostenkwestie zijn. Carbon kun je zo sterk maken als je wilt. Google even Megavalanche; zijn gewoon carbon frames ;)

Harder dan 45 échte kilometers is inderdaad niet nodig, zal ik ook zeker niet voor pleiten.
Plaats reactie