Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Daniel1975 schreef: ↑01 dec 2018, 14:14
Voel mij hier soms echt een vreemde eend in de bijt. Ik vind die Comfort modellen echt té truttig, de geo van Stromer nog niet sportief genoeg, sta met verbazing naar de torens te kijken die sommigen bouwen om het stuur hoger te krijgen en met die ballonbanden vind ik geveerde zadelpennen overbodig en geo-veranderende voorvorken eveneens overbodig en lelijk.....
Wel Daniel, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind mijn ST2 zalig rijden (precies sturen) en meer dan voldoende comfortabel. In de ideale wereld zou Stromer een fiets met een gravelbike geometrie uitbrengen met bagagerek. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat soort lelijke dingen toe te voegen aan mijn fiets. Toen ik de Klever overwoog, was dat ook de limited edition (zonder verende voorvork)
Stromeur schreef: ↑01 dec 2018, 14:17
Jij hebt een achtergrond in de wielersport, en je hebt misschien ook nog niet heel veel fysieke mankementjes. Tomasj is er ook zo eentje die prima uit de voeten kan op een meer spartaanse fiets en dan kan de zit op de Stromer juist niet diep genoeg zijn. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Voilà, Hear hear
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Mijn vorige speed-pedelec had een racefiets geometrie (Haibike xduro race). Ik haalde gemiddeld 33 km/h over > 50 km, dus met 7Wh/km...
Ik vermoed dat je er 15-20% verder meegeraakt dan met de huidige geometrie.
Laatst gewijzigd door Tomasj op 01 dec 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
En als de Stromer wat lichter zou worden, dat zou ook helpen.
Ik krijg vrij veel nieuwsbrieven van fietsfabrikanten. De e-racefietsen komen er al steeds meer, en ik verwacht de komende jaren nog wel het nodige aan ge-speed-pedelecte varianten. Het is een kwestie van tijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De huidigr e-racers zijn allemaal 25km truttedingen. Ik zou graag zo’n Bianchi Aria e-bike willen maar dan zonder begrenzer: om 40+ te rijden moet je dan echt nog serieus trappen, maar geeft je wel een flinke duw in de rug. Maar ja, de wetgever komt dan met alle kenteken/toeter/etc regels en dus zal ‘mijn fiets’ nooit op de weg komen.
Vraag mij af of de Stromer veel lichter kan trouwens. Grote kans dat dat ten koste gaat van de stabiliteit.
Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Free2be schreef: ↑02 dec 2018, 08:02
Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Hier in de Westhoek géén of weinig last van al dat drukke gedoe in woongebieden,lekker de boerenbuiten(soms moet je wel de reuk erbij nemen)
Free2be schreef: ↑02 dec 2018, 08:02
Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Hier in de Westhoek géén of weinig last van al dat drukke gedoe in woongebieden,lekker de boerenbuiten(soms moet je wel de reuk erbij nemen)
Stromer St3 Sport 2019 deep black L , helm Giro Bexley
Free2be schreef: ↑02 dec 2018, 08:02
Dat ze terug een alu voorvork in elke stromer gepoot hebben, zal zeker een reden hebben. Naar mijn aanvoelen, hoeft er zeker niet voor hogere snelheden dan 45km/h. gepleit te worden, is vind dat je nu al je hoofd en handen vol hebt als je je begeeft in woongebieden.
Alu vork zal denk ik een kostenkwestie zijn. Carbon kun je zo sterk maken als je wilt. Google even Megavalanche; zijn gewoon carbon frames
Harder dan 45 échte kilometers is inderdaad niet nodig, zal ik ook zeker niet voor pleiten.