Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Misschien dat de belanghebbenden, Continental hiervan kunnen inlichten, en alzo toch een door Stromer goedgekeurde band te bekomen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
buco

Vandaag de eerste dag dat ik met de CTCdingesband rijd in de regen.

Eerst en vooral een paar "brake checks" gedaan op verschillend wegdek. De band heeft niet alleen toppie-grip maar zelfs ook stoppie-grip :o . Achterwiel van de grond ging met de big Bens niet op nat wegdek omdat het voorwiel niet genoeg grip had en blokkeerde. De zwakke schakel zit nu tussen mijn oren. Met deze band kun je ook in regenweer een noodstop maken als het echt moet.

Los daarvan, met de big Bens (en daarvoor had ik marathon plus banden op mijn Kalkhoff endeavour impulse) had ik met regenweer altijd zo'n irritant "zeikstraaltje" (sorry voor de verwoording maar je begrijpt hoogstwaarschijnlijk wel waar ik het over heb ;) ) naar voren bovenop de band die dan bij voorkeur - tegen de wind in - mijn eigen schoenen/broek weer nat maakte. De CTCdinges band voert het water veel beter af zodat dat "zeikstraaltje" er niet meer is, zelfs niet als ik door een plas reed. Groot voordeel vind ik dat want als het wegdek nog nat en gestopt met regenen werden mijn voeten en onderbenen alsnog mestnat :ay .

De wegligging vind ik ook beter zowel bij droog als bij nat. Gisteren, ik kwam in een bocht op een jaagpad waar ik altijd al probeer tegen 45km/h een bocht te nemen maar dat wilde maar niet lukken maar met de CTCdingesband geen probleem. Deze band geeft mij althans echt meer vertrouwen.

Kort maar krachtig: wat mij betreft z'n geld meer dan waard!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt als een uitstekende ervaring, dankjewel voor het delen. En strak getimed ook, jouw bandenwissel. Precies nu het serieus natter weer wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Afgelopen zaterdag ook weer mijn winterbandjes gemonteerd. Mijn 2.2 winterband is toch iets smaller en heeft iets minder omtrek dan de 2.2 city.

Ik moest weer even wennen aan het weggedrag en het lucht zoemende geluid. Hij stuurt minder strak maar is wel comfortabeler en lekker veel grip in de kou en nattigheid.

Montagetip:
De band zet zich niet vanzelf goed op de velg. Dus ik heb de randen van de banden met weinig zuurvrije vaseline ingesmeerd met een kwastje voordat ik ze monteerde en dan oppompen tot 4 bar en daarna op de gewenste spanning zetten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

buco schreef: 30 okt 2018, 08:34 Vandaag de eerste dag dat ik met de CTCdingesband rijd in de regen.


Los daarvan, met de big Bens (en daarvoor had ik marathon plus banden op mijn Kalkhoff endeavour impulse) had ik met regenweer altijd zo'n irritant "zeikstraaltje" (sorry voor de verwoording maar je begrijpt hoogstwaarschijnlijk wel waar ik het over heb ;) ) naar voren bovenop de band die dan bij voorkeur - tegen de wind in - mijn eigen schoenen/broek weer nat maakte. De CTCdinges band voert het water veel beter af zodat dat "zeikstraaltje" er niet meer is, zelfs niet als ik door een plas reed. Groot voordeel vind ik dat want als het wegdek nog nat en gestopt met regenen werden mijn voeten en onderbenen alsnog mestnat
Ja dat herken ik! Geweldig voordeel!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

waar kan je de 26inch 2.2 versie nog kopen
bijna overal uitverkocht???
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 29 nov 2018, 05:59
BadPritt schreef: 28 nov 2018, 22:25 waar kan je de 26inch 2.2 versie nog kopen
bijna overal uitverkocht???
Hoeveel stuks wil je bestellen ? ... :roll: :D :mrgreen:
Misschien was het een waarschuwing van BadPritt, en wil hij een speculatiegolf uitlokken :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Heb op mijn eS de continentals zitten, perfecte band. Heb momenteel een leen ST1x van de FM, met Big Bens, waar ik normaliter bochtjes met 42-44 neem, heb ik nu al een paar keer gras gemaaid! Ook op nat wegdek zijn ze e minder. Wist niet dat een band zoveel verschil kon maken. Merk nu dus duidelijk verschil tussen de verschillende types banden.
Vraagje aan de diehards, zijn er nog betere dan de Continental?
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Golvas

vangelis schreef: 29 nov 2018, 20:39 Vraagje aan de diehards, zijn er nog betere dan de Continental?
In 26" ? Neen.
Plaats reactie