Grrrr krijg sleutel niet uit batterij slot.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroener schreef: 24 nov 2018, 19:38 Lijkt mij als een stromer dealer de af en opbouw verzorgt dat de garantie op het frame na niet zou hoeven vervallen
Klopt, heb ik nagevraagd. Dat is ook de reden voor mij om het niet zelf te doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Het speelt dus geen rol wie het doet (de grootste nitwit kan het dus blijkbaar) maar wel waar het gedaan wordt ... :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ga niet voor een nitwit, ik ga voor een toonaangevend bedrijf in custom paints voor fietsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 24 nov 2018, 19:55 Ik ga niet voor een nitwit
Dus gewoon wit dan (niet niet wit)?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Toch leuk he, een fiets van 7000+ euro waar je moet opletten dat je het sleuteltje niet te ver doordraait, en dat je hem niet te enthousiast mag wassen, en dan op zijn minst een doek in het accuvak moet stoppen, en een klitteband bandje mee moet nemen om het batterijvak dicht te houden als je de accu moet laden, en die regelmatig een systeemfout geeft en dan moet 'gewoon even de accu er 2 minuten uit laten.

Dit waren allemaal dingen waar de dealer me voor waarschuwde toen ik mijn fiets ophaalde. Ergens belachelijk dat we dit met zijn allen accepteren.. het is dat hij zo geweldig rijdt.. :?
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Golvas

Het was hier allemaal te lezen voor je hem aankocht ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 waar je moet opletten dat je het sleuteltje niet te ver doordraait
Mee eens. Bij de nieuwere modellen is geen sleuteltje meer nodig, al heeft ook dat helaas zo zijn nadelen, dus dit punt is zeker nog niet afgerond. Gelukkig valt het aantal meldingen van problemen met het sleuteltje mee (ik kan die op het Stromer Forum op één hand tellen) en de oplossing is eenvoudig: niet hard en ver doordraaien, dan gaat er niks mis.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 dat je hem niet te enthousiast mag wassen
Lees: geen hoge drukspuit op je Stromer loslaten. Dat is bij elke fiets een afrader omdat de lagers daar niet tegen kunnen. Bij de Stromer komt daar de elektronica wel nog bij, al is er vanaf 2018 e.e.a. verbeterd m.b.t. vochtbestendigheid. Maar een hoge drukspuit zal altijd een no-go blijven, of je dat nou leuk vindt of niet. Het blijft een fiets, geen auto.

Ik ga altijd super-enthousiast tekeer met een emmer sop en een doekje, nooit wat aan de hand.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 en dan op zijn minst een doek in het accuvak moet stoppen
Kleine moeite, groot plezier. Ik zou daar niet echt een ding van maken.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 een klitteband bandje mee moet nemen om het batterijvak dicht te houden als je de accu moet laden
Die constructie moet inderdaad beter, ik vind het ook niks.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 die regelmatig een systeemfout geeft en dan moet 'gewoon even de accu er 2 minuten uit laten.
Geen idee wat "regelmatig" is. Met mijn ST2 S heb ik gelukkig nog nooit een error gehad. En als je PC of smartphone niet meer wil, dan reset je die ook. Als je je Stromer moet resetten na een foutmelding, dan zou ik daar vervolgens linea recta mee naar de dealer gaan om de oorzaak van de fout eruit te laten halen, en door maar weer.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 Ergens belachelijk dat we dit met zijn allen accepteren.. het is dat hij zo geweldig rijdt.. :?
Het probleem is dat op dit moment geen enkel merk 100% probleemloze speed pedelecs aflevert. De SP-markt is nog niet klaar voor de nieuwe generatie klanten (de niet-early adaptors) die staat te trappelen om op te stappen, maar die een fiets eisen die volledig monkey-proof is. Zo'n SP is er nog niet en dus moeten de fabrikanten aan de bak, dat geldt ook voor Stromer.

Ik denk dus niet dat het een kwestie is van accepteren. Niemand dwingt je om een Stromer te kopen, en het is zoals Golvas zegt: alles over de Stromer kwaliteit (goed én slecht) is online te lezen, zeker hier op het forum.

We nemen de Stromer-kinderziektes voor lief, omdat we op dit moment geen volwaardig/beter alternatief kunnen vinden. De enige andere optie is de ontwikkelingen nog een paar jaar afwachten. Persoonlijk had ik daar geen trek in, al ben ik het roerend met je eens dat een aantal zaken rap verbeterd moet worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Met een halve kans dat het off-topic is, maar de 4-wielige EVs die we op de zaak hebben kennen ook hun nukken, bijna vergelijkbaar met wat ik hier met een (ruimte maand) meelezen zie. Geheel on-topic, het laadklepje van mijn (4wiel) EV gaat soms ook niet open, met een paperclip peuteren lost het probleem op. Nieuwe zijn voorzien van een volledig gestuurd klepje (ipv alleen open door omkeren van de stroom door de spoel naar de magneet) maar de oudere versie hebben last van (?) vocht op de metalen delen en dan blijft het klepje vastzitten. (En dan hebben we het niet over vocht van schoonmaken of regen, ook gewoon hoge luchtvochtigheid).

De quote 'het is dat hij zo geweldig rijdt' gaat ook daar op - en ondanks dat dat leasers zijn voelt het ook maar zozo, ook die EVs zijn behoorlijk geprijsd zullen we maar zeggen. Net als bij SPs is het mogelijk om een lagere investering te doen, hebben we ook daar in 4-wiel geprobeerd. De eerste goedkopere EV was er een die uitsluitend enkelfase kan laden, best niet grappig als de betreffende collega in 3 fasen investeerd maar erger nog: z'n EV niet in een nacht vol krijgt.

Ik denk dat in de breedte de EV-markt (of het nu 4-wiel, 2-wiel, SP of niet SP is) gewoon nog in de beginschoentjes staat. Dat gaat met vallen en opstaan en investeren/pionieren hoort daar gewoon bij, ze leren van ons :)
Maar laat ik de karma maar niet afroepen over de vandaag bestelde fiets :bu:
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Lomito

Stromeur schreef: 24 nov 2018, 23:00
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 dat je hem niet te enthousiast mag wassen
Lees: geen hoge drukspuit op je Stromer loslaten. Dat is bij elke fiets een afrader omdat de lagers daar niet tegen kunnen. Bij de Stromer komt daar de elektronica wel nog bij, al is er vanaf 2018 e.e.a. verbeterd m.b.t. vochtbestendigheid. Maar een hoge drukspuit zal altijd een no-go blijven, of je dat nou leuk vindt of niet. Het blijft een fiets, geen auto.
Ik heb de controller va de ST2s kapot gekregen door de fiets met de tuinslang af te spoelen. Sindsdien alleen nog een natte doek gebruikt om de blerf aan de onderkant van het frame te verwijderen.
Plaats reactie