Achterlicht

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Ik zou graag nog wat meer gezien worden in het verkeer ‘s avonds, ik las over Lupine Rotlicht, Bontrager Flare... iemand tips?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik heb de Bontrager Flare R Achterlicht gebruikt op mijn gewone trapfiets. Er zit een speciale daglicht stand op die er bij wijze van spreken de zon doet verbleken. De lamp varieerde in sterkte op een onregelmatige manier.

Ik heb meerdere male klachten van mede fietsers bij het stoplicht gehad dat ze het licht te fel vonden. Mijn reactie was dat ik graag gezien werd en als ze er last van hadden dat ze voor me moesten gaan fietsen of wat meer afstand konden houden...

In de hoogste stand wel wat eerder leeg. (Kon er dan ca 3 uur mee rijden als ik het goed herinner) fijn ding; zolang je er niet inhoeft te kijken.

Wat wilde nog meer weten?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Toppertje dus...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik gebruik de Lupine Rotlicht. Felheid is in te stellen en ik heb deze altijd op de laagste stand staan.

Daarnaast fungeert hij als remlicht. Ik heb een 2017 model en daar zit dus geen remlicht standaard op. Ook het remlicht is in te stellen mbt gevoeligheid. Ik heb deze nu op maximale gevoeligheid staan. Gedaan om op de rijweg ook duidelijk te maken dat ik rem en dat slapende automobilisten dus zien dat ik snelheid minder. Ik voel me een stuk veiliger op de weg nu en dat was exact het doel. Bij Futurumshop gekocht. Kostte rond de 80€.

Ik kan er wel rond de 6 uur mee rijden. (3 keer heen en weer) volgens mij. Opladen duurt bijna net zo lang (denk een uur of 4-5)

heb ook een tijdje een Meilan X5 gehad (ali express heeft die oa). Ook prima, wel leeg binnen een uur of 4 max. maar voor de zekerheid laadde ik m elke dag op als ik het goed herinner. Kost maar 25€ ofzo.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Zojuist een Lupine Rotlicht besteld voor op mijn ST3. Ik heb reeds een remlicht maar wil toch nog dat tikkeltje meer ‘opvallen’ in het verkeer. Ik ben benieuwd! 😊
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Ik heb de Lezyne Strip Drive er achterop gezet, en dat werkt heel goed. Ziet er ook netjes uit op de zadelpen. Er is ook een Pro versie, maar dat vind ik overkill.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Voor degene die interesse heeft in het Lupine ROTLICHT is er goed nieuws. Lupine komt nl. zeer binnenkort uit met een uitvoering met grotere accu:

https://www.lupine.de/produkte/rotlicht ... ernational
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Goed spul van Lupine ik gebruik al enige jaren een hoofdlamp, Blika RX tijdens het nachtzeilen en soms op het werk een degelijke goede lamp, body en accu.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Rik2
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2018, 11:09

Kijk na bij see.sense.....
Plaats reactie