Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Hallo Allemaal,

Sinds vanochtend blije eigenaar van een zwarte ST2. Na het ophalen bij de FM meteen de gelegenheid genomen om de eerste acculading helemaal leeg te rijden: fantastisch, 3 graden windkracht 4 tegen en toch 40-42 km/u en geen kou. In het thuisdorp meteen de politie kennis laten maken met het fenomeen speed pedelec: ze zagen me fietsen op de rijbaan (met gescheiden fietspad), reden me tegemoet, keerden achter me om en reden een km af wat achter me. Waarschijnlijk om kenteken/verzekering te controleren, maar alles was natuurlijk al netjes in orde ;-)

De eerste rit was een kleine 40 km in iets meer dan een uur. Dit moet woon-werk 50 km enkele reis 1-2x per week worden. (Maar mss wel vaker ;-) ) Route: Rijen-Tilburg-Goirle-Diessen-Baarschot-Vessem-Knegsel-Veldhoven. Nog meer stromeraars op dit traject?

Groeten,
Peter
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Een mooie streek, dat wordt genieten op die nieuwe fiets.
Welkom op het forum.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen Peter dat je een fijne eerste beleving hebt ervaren op je Stromer!
Geniet van je aanwinst en nog vele veilige en genietende km's gewenst!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

pvg schreef: 20 nov 2018, 23:14 Hallo Allemaal,

Sinds vanochtend blije eigenaar van een zwarte ST2. Na het ophalen bij de FM meteen de gelegenheid genomen om de eerste acculading helemaal leeg te rijden: fantastisch, 3 graden windkracht 4 tegen en toch 40-42 km/u en geen kou. In het thuisdorp meteen de politie kennis laten maken met het fenomeen speed pedelec: ze zagen me fietsen op de rijbaan (met gescheiden fietspad), reden me tegemoet, keerden achter me om en reden een km af wat achter me. Waarschijnlijk om kenteken/verzekering te controleren, maar alles was natuurlijk al netjes in orde ;-)

De eerste rit was een kleine 40 km in iets meer dan een uur. Dit moet woon-werk 50 km enkele reis 1-2x per week worden. (Maar mss wel vaker ;-) ) Route: Rijen-Tilburg-Goirle-Diessen-Baarschot-Vessem-Knegsel-Veldhoven. Nog meer stromeraars op dit traject?

Groeten,
Peter
40-42 km/u met windkracht 4 tegen vind ik erg netjes! Zit sinds deze week op een ST3 maar over een kilometer of 10 hoger dan 36/37 km/u met windkracht 4/5 tegen lukt me helaas nog niet. Is dat een kwestie van trainen of moet ik de trapsensor hoger zetten?
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zet de trapsensor maar eens hoger, dat maakt echt heel veel verschil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kezie
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2018, 11:19
Locatie: Baarn
Merk SP: Stromer ST2 2018
Km-stand: 2000

Hi allen,

Sinds 16 november in het bezit van een witte ST2 22" afkomstig van de welbekende Betuwse dealer (mede door de aanbevelingen die ik hier heb gelezen). Tot nu toe weinig uitspattingen buiten Conti banden en een setje Ortlieb Roller tassen. Fiets is puur aangeschaft voor woon-werkverkeer - al dacht ik daar na de woon-werk proefrit afgelopen zaterdag iets genuanceerder over :-).

Gisteren voor het eerst 'echt' geforenst, wat dagen later dan gepland als gevolg van een reguliere en een batterij firmware update. De laatste gaf 's ochtends nog altijd aan vooral de batterij niet uit het apparaat te halen. Na terugkomst 's avonds was ie gelukkig wel klaar, zodat ik gisteren op pad kon. Zo'n 70% van mijn route bestaat uit een breed fietspad langs de provinciale weg met weinig zijwegen: ideaal. Helaas is de andere 30% minder perfect: smallere en drukkere stadsfietspaden met veel verkeerslichten langs een twee keer tweebaans stadsdreef waar ik me echt niet opwaag. Beide keren heb ik uit en thuis zo'n 48 kilometer afgelegd met een verbruik van 770-800 Wh. Valt me toch iets tegen, maar wellicht veroorzaakt door het stop-and-go deel van mijn reis.

Wat ik beide keren heb gemerkt is dat de ondersteuning op de terugweg, beide keren ongeveer vanaf hetzelfde punt, voor mijn gevoel wat afneemt: het wordt voelbaar lastiger om de 45-46 aan te tikken, waar het op de heenreis als vanzelf gaat. Ik zou haast denken dat dit op basis van de beperkte resterende accucapaciteit optreedt (vooalsnog laad ik niet bij op mijn werk), maar ik komt dat hier nergens tegen. Ga dus aan mezelf twijfelen.

Hoe dan ook, na wat opstartissues op zich een tevreden rijder maar er lijkt nog wat finetuning nodig... Chapeau voor alle tips & tricks die jullie delen op dit forum.
ST2 2018, 983 Wh, High-Gloss White, Contintental CPC, Ortlieb Back Roller Classic Black
Woon-werk 25 km enkel, als het droog is
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom kezie!
kezie schreef: 23 nov 2018, 16:24 Wat ik beide keren heb gemerkt is dat de ondersteuning op de terugweg, beide keren ongeveer vanaf hetzelfde punt, voor mijn gevoel wat afneemt: het wordt voelbaar lastiger om de 45-46 aan te tikken, waar het op de heenreis als vanzelf gaat. Ik zou haast denken dat dit op basis van de beperkte resterende accucapaciteit optreedt, maar lees dat hier nergens. Ga dus aan mezelf twijfelen.
De ondersteuning neemt wel degelijk iets af naarmate je accu-capaciteit afneemt, dus daar kan het wel aan liggen. Wat natuurlijk ook kan, is dat je op de terugweg meer wind tegen hebt, of dat de weg iets stijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom op het forum, kezie.
Zoals al aangehaald wordt, kan het inderdaad een invloed zijn op je parcour. Na de update van de laatste software zijn er nog wel gebruikers die een verandering vaststellen. Mocht je blijven twijfelen aan dit euvel, best eens een bezoekje brengen aan je FM om de essentiele zaken na te zien. Je sensor kalibreren zou al 'n begin kunnen zijn. Misschien je instellingen eens aanpassen?
Succes en veel veilige km's!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

maartenbm schreef: 23 nov 2018, 11:48 40-42 km/u met windkracht 4 tegen vind ik erg netjes! Zit sinds deze week op een ST3 maar over een kilometer of 10 hoger dan 36/37 km/u met windkracht 4/5 tegen lukt me helaas nog niet. Is dat een kwestie van trainen of moet ik de trapsensor hoger zetten?
Haha, nee hoor, geen enkele training: standje 2, torq sensor calibreren, instelling op ca 75% en gaan.
Afgelopen donderdag een ritje woon-werk gedaan: 57 km enkele reis, 40-42 km/u kruissnelheid, maar slechts 33 km/u gemiddeld omdat ik enkele keren verdwaald ben, m’n neus moest snuiten en omdat Tilburg zuid-oost een ramp is voor doorgaand fietsverkeer... Heen rit 8% over (wind tegen), terug ruim 20%.
Geleerd: Pas op voor poezen/konijnen (ben bang nog een keer omver gelopen te worden door een hert oid..) Scholieren gedragen zich prima als je op tijd toetert (hulde!). De helft van de automobilisten die een fietspad kruisen, zien je te laat en staan met hun neus op het fietspad stil (grr).
Doel is om deze rit onder de 1.5uur te krijgen door de gemiddelde snelheid omhoog te krijgen. Dat lukt volgens mij het best door de route aan te passen: liever op een geasfalteerde rijbaan dan een bromfietspad met hobbels of een weg met drempels. Zoeken en proberen dus. Gelukkig is er streetview ;-)
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Reinout-ST3 schreef: 06 nov 2018, 04:24 Op welk type (leen)Stromer ben je nu kilometers aan het maken ? Voor je een keus maakt moet je echt verschillende Stromers proberen. Ze hebben allen hun eigen voor- en nadelen (bezijden de prijsverschillen).
Ik was een tijdje op een leenstromer van de bekende betuwse tak aan het rondrijden, een ST1x die aangeboden was als leenfiets voor een bestelde ST5. Om het verhaal ingewikkelder te maken, dat is de nieuwe fiets van een van de collega's die een ST2s had - dijk van een fiets maar net even buiten mijn betaalcomfortzone (3x woordwaarde) :bu:
De ST2s blijft op kantoor komen maar met een andere bereider en dit gaf mij even de gelegenheid om een betaalbare variant te testen, dat is zo goed bevallen dat vandaag na nog een ritje in Herveld de keuze is gevallen, maar niet op de ST1x - het wordt een mooie witte (toch in lijn met de nickname) ST2 :hy:
Reinout-ST3 schreef: 06 nov 2018, 04:24 Buiten de fiets zelf en de ondersteuning van je fietsenmaker biedt dit forum veel kennis. Goed gebruik van maken !
Heel bruikbaar ondanks even geen reactie - lekker druk geweest (ook met fietsen) en in de weer met rekenwerk, nu nog een langere week geduld en dan reacties en eerste ervaringen in de bijbehorende topics posten :az
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Plaats reactie