Fiets app

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Welke app (iOS) en waarom is ideaal om te gebruiken als fiets gps? :?:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plasmajack
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:35

Ik gebruik de app fietsknoop, aantal x gebruikt bevalt me wel.

Geen zin in aanschaf dure gps moet met telefoon en app ook kunnen

De app gebruikt voor de
Volgende trajecten


Hulst - Antwerpen
Hulst - Sint Niklaas

Bij het traject Hulst - Antwerpen Belgische wegomleiding
Met de app prima route kunnen omleiden en de juiste route weer kunnen vervolgen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Plasmajack schreef: 12 nov 2018, 21:05 Ik gebruik de app fietsknoop, aantal x gebruikt bevalt me wel.

Geen zin in aanschaf dure gps moet met telefoon en app ook kunnen

De app gebruikt voor de
Volgende trajecten


Hulst - Antwerpen
Hulst - Sint Niklaas

Bij het traject Hulst - Antwerpen Belgische wegomleiding
Met de app prima route kunnen omleiden en de juiste route weer kunnen vervolgen.
De fietsknooppuntroutes zijn wel niet de meest geschikte voor speedpedelecs volgens mij.
Ze brengen je sowieso langs toeristische stekjes, door dorpskernen en passeren ook vaak op plekken waar je als speed-pedelec niet mag rijden.

Goed om fietsroutes aan te maken : routeyou.com
Je kan de route downloaden als gpx en deze uploaden in ofwel de app van routeyou of bv bikegpx.

Ook allemaal volledig gratis.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

BikeGPX voor een vooraf uitgestippelde route, en gewoon google maps voor navigatie.
BikeGPX is een gratis, ultralicht appje wat de google maps kaarten gebruikt, en hier een punt in laat zien (waar je bent) en een lijn (de GPX lijn, die je dus moet volgen).
Je zult wel vooraf zelf een GPX file moeten maken op je computer, dit kan bijvoorbeeld bij strava (mijn voorkeur als racefietser) maar er zijn ook websites waar je zelf kunt tekenen. Je kunt ook GPX files van anderen downloaden.

nadeel is even dat de automatische link het (even) niet doet met strava; ik maak nu een route, upload die naar de bikegpx website en scan dan de code met m'n telefoon; vanaf dan onthoudt ie hem.
Golvas

Stromer9000 schreef: 12 nov 2018, 20:43 Welke app (iOS) en waarom is ideaal om te gebruiken als fiets gps? :?:
Naviki !

In de app zijn bepaalde opties betalend, maar als je je routes uitstippelt op de PC en ze dan opslaat in je account (je vindt ze dan terug bij "Mijn routes" -> "Onthouden routes" hoef je helemaal niets te betalen.

In de app navigeer je dan via "Routes" -> "Mijn onthouden routes" om één van je geplande routes te selecteren.

Ik heb nu voor mijn vaste trajecten (op basis van de wegen die ik ken, Google Maps, StreetView en Naviki zelf) in Naviki een aantal nieuwe routes uitgedokterd die niet alleen rekening houden met de afstand, maar ook met wegenwerken onderweg, het soort ondergrond, de veiligheid en de staat van de fietspaden en gevaarlijke punten / oversteken ... op die manier zou ik aan de snelste / veiligste / best berijdbare route moeten geraken tussen mijn vaste bestemmingen.

De theoretisch kortste route (dus zuiver volgens Google Maps of Naviki zelf) is niet noodzakelijk de snelste, laat staan de meest aangename en de meest veilige route.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga alle apps eens bekijken... :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Dries
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2018, 21:06

Osmand+ is ook super.
Golvas

Dries schreef: 20 nov 2018, 20:00 Osmand+
Ook in iOS ?
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Route.nl app . Kost een tientje per jaar , maar de navigatie is prima en simpel te gebruiken.

Fietsknoop heb ik ook even gebruikt maar daar ben ik van afgestapt. De navigatie is te traag en vooral binnen steden en dorpjes is het gewoon geen doen. De navigatie loopt zo ver achter op de realiteit dat ik er pas 2 straten verderop achter kom dat ik ergens een afslag had moeten nemen. Jammer, want verder wel een goede app.
Plaats reactie