Maximale snelheid st2 na update

Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

FreddyH schreef: 14 nov 2018, 21:07
thijser schreef: 14 nov 2018, 17:44 Raar hoor, en dat argument van de maximum snelheid van 45 niet overschrijden slaat natuurlijk nergens op, want dan zouden ze dat bij al hun fietsen moeten doen. Ik zou toch gaan klagen bij Stromer. Ik heb met mijn 2017 ST2 nergens last van qua snelheid
Inderdaad. En daarnaast verminken ze *jouw* fiets. Zou straf zijn als ik mijn auto wegbreng voor onderhoud en dat hij bij terugkomst ineens "voor de veiligheid" nog maar net 130 km/h haalt...
Appels en peren. Een Speedpedelec mag maar 45 km/u KUNNEN rijden (met ondersteuning), Een auto mag 350km/u kunnen... Je mag het er alleen niet mee rijden (in Nederland).
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bas van Dijk schreef: 15 nov 2018, 08:13
Appels en peren. Een Speedpedelec mag maar 45 km/u KUNNEN rijden (met ondersteuning), Een auto mag 350km/u kunnen... Je mag het er alleen niet mee rijden (in Nederland).
Een Stromer rijdt niet harder dan 45 km/h wanneer je dat met de GPS controleert... Nu dus blijkbaar nog maar 42-43 km/h voor de mensen met deze update.

Het product is dus niet langer conform met wat initieel geleverd werd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bas van Dijk schreef: 15 nov 2018, 08:13 Appels en peren. Een Speedpedelec mag maar 45 km/u KUNNEN rijden (met ondersteuning), Een auto mag 350km/u kunnen... Je mag het er alleen niet mee rijden (in Nederland).
Geen appels met peren. De SP mag 45 KUNNEN rijden, wat hij perfect deed. Na modificatie KAN hij met dezelfde inspanning nog 42-43. Tussen de auto's is dat verschil dusdanig relevant dat ik dat niet zou accepteren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

FreddyH schreef: 15 nov 2018, 08:26
Bas van Dijk schreef: 15 nov 2018, 08:13 Appels en peren. Een Speedpedelec mag maar 45 km/u KUNNEN rijden (met ondersteuning), Een auto mag 350km/u kunnen... Je mag het er alleen niet mee rijden (in Nederland).
Geen appels met peren. De SP mag 45 KUNNEN rijden, wat hij perfect deed. Na modificatie KAN hij met dezelfde inspanning nog 42-43. Tussen de auto's is dat verschil dusdanig relevant dat ik dat niet zou accepteren.
Dat snap ik en ik vind het ook niet acceptabel, maar het is niet hetzelfde als een auto nog maar 130 laten rijden, want die mogen wel harder.

Alles zou natuulrijk opgelost zijn als de Omni gewoon de juiste snelheid aangeeft en dan begrenst zou zijn op 45. Dat is wat je verwacht en dan is er geen discussie mogelijk.
Er zit een GPS in dus waarom niet de snelheid van de GPS gebruiken? Nauwkeuriger en niet afhankelijk van je banden etc.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik rijd al zo'n 10 jaar op een electrische fiets. Het bedrijf waarbij ik toen mijn gewone mountainbike liet ombouwen tot een electrische variant, kon de ondersteuning in de verschillende standen eenvoudig aanpassen via het tweaken van de software. Ik heb er zelf bijgestaan toen het bedrijf op mijn verzoek mijn ondersteuningstanden op mijn verzoek ging aanpassen; ik wilde een nader rijgedrag hebben. Omdat ze wisten dat ik in de weekends ook op een racefiets fietste, hadden ze zelfs voor mij een trainingsprogramma/fitnessprogramma ontwikkeld die ik via 1 van de standen eenvoudig kon activeren.

Wat ik met bovenstaande maar wil zeggen is dat je via het aanpassen van de software eenvoudig het gedrag van een fiets kunt bepalen. Zo kan een fabrikant dus met eenzelfde motor verschillende soorten fietsen in de markt zetten. Omdat een Stromer een totaal andere fiets is (meer sensoren), zal het tweaken ongetwijfeld meer tijd kosten, maar is volgens mij nog steeds mogelijk.

Als de verhalen in dit draadje waar zijn (waar ik eerlijk gezegd niet aan twijfel), dan zorgt de software update er voor dat de ondersteuning van ST2 na de software-update gewijzigd is (het is dus niet een software update waar alleen wat bugs zijn gefixed), waarbij je (bijna automatisch?) op de vraag terecht komt of de fabrikant van de fiets dit zomaar mag doen. Ik ben eerlijk gezegd van mening dat je de eigenaren van reeds verkochte fietsen dit niet kunt aandoen (gedrag van de fiets aanpassen). Zij hebben immers een ST2 aangeschaft na het karakter van de fiets te hebben geproefd. Bij een nieuw model, vanaf model 2018-november bijvoorbeeld, zou je die software update wel kunnen installeren. Over de iets hogere maximum snelheid: de fiets was toch ter keuring aangeboden en och goedgekeurd?

Het bewijs leveren dat er daadwerkelijk met de software is getweaked waardoor de maximum snelheid lager ligt is moeiijk, zo niet onmogelijk.

Just my 2 cents...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het kan natuurlijk ook zijn dat na de bandenwissel het achterwiel met een ander moment vastgezet is. Als ik het goed begrepen heb is de TMM sensor daar nogal gevoelig voor?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik las iets over 18nm vs 20nm; dat gaat de sensor niet merken. Dat is namelijk al het verschil tussen met en zonder vet monteren.
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Het aandraaimoment geef ik ook aan als mogelijke oorzaak. (zie x aantal berichten terug)

Kan iemand dit testen / bevestigen?
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Misschien een domme vraag: Al in de app gecontroleerd of speed van standje 2 op max staat?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

pvg schreef: 15 nov 2018, 11:36 Misschien een domme vraag: Al in de app gecontroleerd of speed van standje 2 op max staat?
Nee maar ik had het over stand 3 dus weinig relevant.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Plaats reactie