STROMER TREFFEN LAGE LANDEN

Lomito

FreddyH schreef: 14 nov 2018, 08:28 Wat ik trouwens jammer vind van de Nederlandse cultuur is dat die vaak super lekkere lokale bieren bijna nooit groot genoeg worden om betaalbaar te worden...
De betere bieren worden vaak overgenomen door bierreuzen als Inbev die vervolgens de receptuur aanpassen om het bier "geschikt te maken voor een groter publiek". Zo was Hoegaarden altijd een bijzonder lekker biertje maar na overname heeft men aan de knoppen zitten draaien en is het een laf biertje geworden. Je ziet Hoegaarden ook steeds minder op NL-terrassen waar nu vaker lokale biertjes op de kaart gezet worden zoals van de Heidebrouwerij (Ede), de Texelse Bierbrouwerij en brouwerij 't IJ (Amsterdam).
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Snap ik, helaas is 't IJ al lang geleden verkocht aan brouwerij Duvel Moortgat, ook een Belgische wereldspeler. 't IJ is dus geen 'kleine Nederlandse brouwerij' meer. Als je wat graaft, zijn er enorm veel 'would be craft' biertjes die eigendom zijn van grote spelers. Hoeft daarom niet per se een slechte zaak te zijn. Neem bvb Karmeliet, is nu eigendom van AB Inbev, maar ze laten de brouwers met rust.
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

T’zijn hier allemaal biersomeliers :lol:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Correct
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Lomito

Ik ben geen bierkenner, mijn kennis beperkt zich tot de bieren die ik lekker vind en dan ook vrijwel alleen tot het feit dat ik ze lekker vind. Ik ken wel echte bierkenners, via hen heb ik ook de betere bieren leren kennen. Zoals Jos Brouwer (voorzitter geweest van PINT) waarmee ik veel uren aan de betere-bieren-bar van de studentensociëteit heb doorgebracht. Eén van onze leden woonde in Zeeuws Vlaanderen en reed op zondag altijd even langs een plaatselijke brouwerij in Vlaanderen om een vaatje bier op te halen. Zo hadden we elke zondagavond een ander bier van het vat... mmm :az
Laatst gewijzigd door Lomito op 14 nov 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

:cool2: :D
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Een goed Vlaams biertje, fiets je dr zo in :bp:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

vangelis schreef: 14 nov 2018, 17:51 Een goed Vlaams biertje, fiets je dr zo in :bp:
:lol:
gaat dat met een SP dan ook anderhalf x zo snel?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Licht aan de densiteit van alcoholische versnapering! :ck:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Ligt, autocorrect! :!:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Plaats reactie