Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ter verduidelijking:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Vandaag na 5 maanden wachten mijn ST5 geprobeerd af te halen bij mijn FM. Helaas een teleurstellende ( :aq :aq ) ervaring om de volgende redenen:

Na een goede uitleg van de verschillende functies en verzekering dat alles is gecontroleerd en goed werkt, ben ik weg gereden na het voldoen van de nota. Echter na 3,2 km valt op een recht stuk fietspad de ondersteuning weg en valt het display in het "zwart".
Na terugkeer en controle FM blijkt dat er een modificatie heeft plaats gevonden in de accucontacten. Nu zit er in mijn nieuwe fiets de oude versie van deze contacten en de nieuwe zal daar nu in moeten worden gezet.
Wat nu zo teleurstellend is dat:
1. Hoe kan Stromer met deze kennis een ST5 naar een klant sturen? Dit is op z'n minst toch zeer amateuristisch!
2. Op een telefonische vraag aan de FM of de fiets afgehaald kan worden, is het ook jammer dat deze niet aangeeft om nog even te wachten tot het bewuste onderdeel vervangen is.

Op een fiets die dagelijks gebruikt zal gaan worden, moet er vertrouwen zijn in de techniek. Dit is nog even niet aanwezig. Advies aan nieuwe klanten om een aanschaf van een ST5 nog even uit te stellen tot alle kinderziekten uit de wereld zijn.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Nog een aanvulling. Na mij is er nog een ST5 de winkel uitgereden die ook binnen 10 minuten terug keerde met dezelfde storing. :dwarf: :dwarf:
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg.

Het probleem met de contacten en de accu is inderdaad bekend. Geen idee of hierover al een service bulletin naar de dealers is gestuurd door Stromer, maar mocht dat zo zijn, dan is je dealer degene die het hier heeft laten liggen. Als de dealers nog niet op de hoogte zijn gebracht, dan is Stromer inderdaad de aangewezen partij om over het bureau te trekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Bij mij was het na 37 km prijs... En na mij nog ene met zelfde probleem.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Golvas

Tomasj schreef: 01 okt 2018, 17:06 Ook Verbinnen lijkt me echt correct (heb ik wel geen verdere ervaringen mee)
Dus, louter een indruk van iemand die geen enkele ervaring met deze dealer heeft. ;)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 01 nov 2018, 20:20
Tomasj schreef: 01 okt 2018, 17:06 Ook Verbinnen lijkt me echt correct (heb ik wel geen verdere ervaringen mee)
Dus, louter een indruk van iemand die geen enkele ervaring met deze dealer heeft. ;)
Ken je de omschrijving "van horen zeggen"? Ik geef hier gewoon aan dat dat min persoonlijke ervaringen niet zijn, maar van derden.
Ik heb met hen wel contact gehad toen ik mijn Stromer wou aanschaffen, en ik vond hun manier van handelen toen zeer correct.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Ik ken inderdaad de omschrijving "van horen zeggen" ... nu, ik heb mijn ST2 wél bij Verbinnen gekocht, heb daardoor dus wél die persoonlijke ervaring en heb bijgevolg wél een iets meer gefundeerde mening over hun manier van handelen. :D
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Op mijn eerste ervaringen van 31-10 een update:
De fiets rijdt fantastisch daar is geen twijfel over. Maar als in mijn bericht beschreven er moet wel vertrouwen zijn in de techniek.
In weekend van 2 november het display en ondersteuning valt weer weg. Na plaatsen acculader de storingscode 210100.
Dit betekent, na bezoek FM, dat de accu nog moet "leren" wat 100% is. Storing heeft zich niet meer voorgedaan.
Andere storing was vrijdagavond op het werk. Accustatus 60% maar bij aanzetten geen teken van leven. Zonder ondersteuning snel voor sluitingstijd weer naar de FM en met acculader deed de fiets het weer. Thuis vrijdagavond opgeladen en vanmiddag, zondag 11-11, weer "dood". Dus deze week maar wer naar de FM.
En oh ja, nog een lekke band door fabricagefout van de binnenband. Fiets opgehaald en weer thuis gebracht.
Geluk bij een ongeluk is de fantastische service van mijn fietsenmaker uit Heenvliet maar het vertrouwen is nog niet waar die moet zijn.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Lomito

Stroleen schreef: 11 nov 2018, 18:31 Op Zandvoort filmpje de persoon met rood wielrenshirt. :lol: :cool2:
Jammer van de diverse storingen... ik weet wat het is. Maar gelukkig heb jij ook een goede dealer die je snel weer op weg helpt.
Plaats reactie