ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Veel fiets plezier met jullie Stromer :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Cathy
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:06
Locatie: Antwerpen, België

Free2be schreef: 10 nov 2018, 10:25 Zo te zien, heb je er een ander zadel op gezet, niet tevreden van de Brooks?
Ik heb er een vrouwen-zadel op laten plaatsen dat zachter en breder is.
Daniel1975 schreef: 10 nov 2018, 11:35 Mooie fotos inderdaad.

Vind wel dat die bodyfloat en dat zadel de lijn van de fiets geen eer aan doen :oops:
Bij mij gaat comfort boven het esthetische. ;)
Krid schreef: 10 nov 2018, 11:36 Gefeliciteerd! Leuke fotoserie.
Is dat een GoPro houder bovenop het voorste spatbord?
Dit is een GoPro houder, maar gebruik deze voor de Shimano actioncam.
mrstrom schreef: 10 nov 2018, 14:05
Het lijkt ook of zadel erg naar voren staat. Corrigeert dat als je er opzit door de body float?
Ik zit zelf ook aan een ST3 met bodyfloat te denken in de maat L. Ben zelf 176cm lang.
De horizontale stand van het zadel bevalt met niet, voor vrouwen zou het licht naar voor hellen van het zadel aangenamer zijn. Ik probeer het uit ...
De body float corrigeert niet of minimaal de schuine stand van het zadel. Dus een horizontaal zadel, blijft een horizontaal zadel.

Mijn ST3 is ook maat L, ik ben 174cm lang.
🇧🇪 | ST3 LE | Kinekt bodyfloat | Ergon zadel | Afgestudeerd, maar nog steeds student.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

DVLdriver schreef: 09 nov 2018, 17:20 Ook frustrerend: de mijne staat al twee weken klaar bij de FM maar het is wachten op de nummerplaat...
Analoge aanvraag bij DIV in België + staking van de post = topcombinatie

:bc :bu: :bu:
Je kan toch Stromeren ondertussen. Je hebt tijd tot december om je nummerplaat in orde te brengen en voor je verzekering hebben ze enkel het roze formulier en gelijkvormigheidsattest nodig... ga vlug om die fiets (rustig mag ook) en geniet ervan tijdens deze prachtige herfstdagen!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Cathy schreef: 09 nov 2018, 19:51 Mijn Stromer ST3 LE is eindelijk geleverd en afgehaald bij Velodome. Vandaag eerste rit gereden en dat was super :bp:

Nu nog wachten op de plaat die ik donderdag bij DIV ben gaan aanvragen, hopen dat ze bij bpost snel terug in gang schieten.

Hierbij enkele foto's.
Die tweede foto is prachtig Cathy! Geniet van je nieuwe fiets!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Stromer9000 schreef: 11 nov 2018, 09:35
DVLdriver schreef: 09 nov 2018, 17:20 Ook frustrerend: de mijne staat al twee weken klaar bij de FM maar het is wachten op de nummerplaat...
Analoge aanvraag bij DIV in België + staking van de post = topcombinatie

:bc :bu: :bu:
Je kan toch Stromeren ondertussen. Je hebt tijd tot december om je nummerplaat in orde te brengen en voor je verzekering hebben ze enkel het roze formulier en gelijkvormigheidsattest nodig... ga vlug om die fiets (rustig mag ook) en geniet ervan tijdens deze prachtige herfstdagen!
Wel, ik denk het niet. Mijn interpretatie van 11/12/2018 is regularisatie van niet ingeschreven fietsen versus nieuw aangekochte fietsen. De verzekering staat niet boven de wet. Wanneer ik iemand zou aanrijden, of aangereden zou worden, dan zal de verzekeraar, van beide partijen trouwens, alle mogelijke en wettelijke pistes onderzoeken om niet tussen te komen. Hetgeen uiteraard normaal is voor een commercieel businessmodel ic een verzekeraar. Stel dat er (blijvende) lichamelijke schade is, bijvoorbeeld bij de tegenpartij, dan zou het wel eens heel bitter kunnen worden wanneer ik met een snelheid van pakweg 40km/u zonder nummerplaat tegen iemand ben geknald.

Het is allemaal "oké, er is momenteel geen controle" tot er iets ernstig gebeurt. Ik wacht gerust nog enkele dagen op mijn nummerplaat alvorens de weg op te gaan. De frustratie vh wachten weegt persoonlijk niet op tegen de frustratie van je leven lang af te betalen voor een ongeval omdat je al wou stromeren. Ieder zijn afweging natuurlijk! :ba
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier strooit de staking van Bpost ook roet in het stromeren! Wat snelheid betreft, kan je het met elke fiets voor hebben, dat je met een aardige snelheid een aanrijding veroorzaakt. In principe ben je niet gehouden om een BA af te sluiten en zou je familiale verzekering voldoende zijn.

Bij het indienen van het roze forumulier werden er bij de D.I.V. dienst hierover geen opmerkingen gemaakt.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Het gaat niet om de snelheid, was ter illustratie om de mogelijke ernst van de gevolgen te duiden. Met een gewone fiets zal de BA idd alles oplossen, met een speed pedelec zal de BA (én die van de aangereden partij) even aan de politie/bestuurder vragen: was de speed pedelec én bestuurder in orde (nrplaat, goedgekeurde helm, ...) alvorens alles op te lossen. Indien er ook maar iets vd speed pedelec en/of bestuurder niet in orde is: good luck! :ay
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Pat
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2018, 16:32
Locatie: België

Kan er mij iemand duidelijk maken wat het verband is tussen verzekerd zijn en een nummerplaat. Mijn Stromer staat gewoon vermeld in de BA Familiale. De gegevens van de nummerplaat zijn enkel nodig om een niet verplicht groen verzekeringsbewijs af te leveren (dit voor in geval dat je onwetende politieagenten tegenkomt :bn: ).
mrstrom

Nou ik mag hier nu ook aanschuiven. Van morgen een ST3 LE besteld. Met beetje mazzel is hij deze week of volgende week op kenteken en verzekerd.
Optioneel heb ik er een body float bij gedaan.
Verder wil ik nog kijken naar iets simpels als richtingaanwijzer.
Daarnaast denk ik nog aan de Brooks Norfolk zijtas. Maar dat is een twijfel, ik vind tassen en zelfs het rekje al niet zo mooi. Dus misschien wordt het toch een rugtas.

Foto's volgen....
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat met je beslissing, het wordt voor jou een kortstondige wachtruimte! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie