Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Golvas schreef: 07 nov 2018, 14:01
Stroming schreef: 12 jun 2018, 20:11 ofwel zet je hem uit, maar heb je geen diefstalpreventie en wordt er geen pincode gevraagd
Vanaf FW versie 4.1.2.7 (06/11/2018) heb je bij de OMNI-C nu ook de mogelijkheid om in te stellen dat telkens je je fiets opnieuw aanzet (dus na het "gewoon" uitzetten) naar de PIN wordt gevraagd.
Wordt deze software versie (hier nog versie 4.1.1.2), door Stromer automatisch geupdate?
Waar vind je deze instelling terug in het menu op je fiets?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Golvas

Deze komt automatisch, er zijn er die hem reeds ontvingen. Als je ongeduldig bent, dan kan je je dealer vragen om de update naar je fiets te pushen. :ay



Filmpje is van een ST2 met OMNI, maar is analoog voor fietsen met OMNI-C.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lomito schreef: 07 nov 2018, 17:33 Ik ben slimmer ...
Dat weten we. ;p

maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn. (En dat periodiek bijvoorbeeld elke minuut bij werkt).

Nu is de oplossing of halverwege opladen (en dus een lader meenemen naar bijvoorbeeld het werk) of toch maar een stukje zonder ondersteuning fietsen of onnodig veel lading over te houden. Dat wanneer je de ondersteuning lager zou kunnen zetten dan het maximum voor die rid is natuurlijk een welkome optie..
Lomito

jjj schreef: 07 nov 2018, 19:58 maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn.
Ook dat kan ik beter en flexibeler dan een stukje software... op dit forum heb ik die procedure uitgebreid omschreven als "accumanagement". :ugeek:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Wiebe schreef: 07 nov 2018, 20:50 Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Klopt natuurlijk, ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad en hooguit nog 500 meter zonder portie moeten doen. Als je het vroeg genoeg opmerkt is het allemaal niet zo ingewikkeld.

Maar wanneer ik rond de 45 km moet zou ik zelfregulerende ondersteuning wel waarderen. Dit haal ik nl niet met volle bak ondersteuning. En check nu dan elke zoveel km de accu en pas daarop aan. Als dit automatisch gaat zo ik dat wel tof vinden.

Ergo: Stromer moet gewoon allebei implementeren :cool2:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Wiebe schreef: 07 nov 2018, 21:07 Ergo: Stromer moet gewoon allebei implementeren :cool2:
Met wat meer ondersteuningsstanden wordt het in ieder geval eenvoudiger om de ondersteuning af te regelen op de gewenste actieradius.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lomito schreef: 07 nov 2018, 20:59
Wiebe schreef: 07 nov 2018, 20:50 Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Ik vind het helemaal niet handig dat ik zelf moet rekenen. Zeker wanneer ik een fysieke inspanning lever (dus de Stromer als training gebruik) dan stroomt het bloed naar mijn benen; rekenen is dan iets wat mij dan (nog :ck: ) heel veel slechter afgaat dan normaal.
Imho zou een range meter wel handig zijn; net als op mijn auto zit. Dan word ik tijdens de rit niet of nauwelijks verrast.

Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jjj schreef: 07 nov 2018, 22:19 Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
Maar dan wel nauwkeuriger dan op mijn fiets :bj
(anders mag je nog steeds rekenen!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie