Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Pat
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2018, 16:32
Locatie: België

Het zal maar een Limited Edition of Launch Edition zijn. Dan ben je toch wel een beetje de pineut met je verzekering...... :bh:
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Pat schreef: 27 aug 2018, 16:51 Het zal maar een Limited Edition of Launch Edition zijn. Dan ben je toch wel een beetje de pineut met je verzekering...... :bh:
Ik ben zeer binnenkort de gelukkige eigenaar van een Launch Edition ST3 en lees deze thread nu pas. Gaan jullie me nu vertellen dat de lock (+trace) functie van Stromer niet werkt als je op je werk de accu eruit haalt?
Idealiter zou ik hem op mijn werk namelijk locken + de accu eruit halen en opladen op kantoor...
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

maartenbm schreef: 07 nov 2018, 13:10 Gaan jullie me nu vertellen dat de lock (+trace) functie van Stromer niet werkt als je op je werk de accu eruit haalt?
Klopt.

Alles werkt op de accu. Ik hoop dat Stromer nog eens op het idee komt om de OMNI via een aparte batterij te voeden, maar op dit moment is dat niet het geval.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Stroming schreef: 12 jun 2018, 20:11 ofwel zet je hem uit, maar heb je geen diefstalpreventie en wordt er geen pincode gevraagd
Vanaf FW versie 4.1.2.7 (06/11/2018) heb je bij de OMNI-C nu ook de mogelijkheid om in te stellen dat telkens je je fiets opnieuw aanzet (dus na het "gewoon" uitzetten) naar de PIN wordt gevraagd.
Lomito

Golvas schreef: 07 nov 2018, 14:01 Vanaf FW versie 4.1.2.7 (06/11/2018) heb je bij de OMNI-C nu ook de mogelijkheid om in te stellen dat telkens je je fiets opnieuw aanzet (dus na het "gewoon" uitzetten) naar de PIN wordt gevraagd.
Zo eenvoudig is het soms... Nu nog even de Lomito-substanden programmeren a.u.b. :cool2:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Liever de 'slimme' ondersteuning: geef je km afstand op en de fiets bepaalt je ondersteuning om de afstand te halen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Wiebe schreef: 07 nov 2018, 15:20 Liever de 'slimme' ondersteuning: geef je km afstand op en de fiets bepaalt je ondersteuning om de afstand te halen.
+1
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Golvas

Zou leuk zijn, zo'n "slimme" ondersteuning maar dan zou hij met heel wat meer moeten rekening houden dan enkel met de afstand alleen ... zo spelen o.a. het weer, het traject, de actuele verkeerssituatie, de berijder in al zijn facetten, et cetera, een belangrijke rol.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 07 nov 2018, 16:28 Zou leuk zijn, zo'n "slimme" ondersteuning maar dan zou hij met heel wat meer moeten rekening houden dan enkel met de afstand alleen ... zo spelen o.a. het weer, het traject, de actuele verkeerssituatie, de berijder in al zijn facetten, et cetera, een belangrijke rol.
Maar de fiets ziet constant het huidige verbruik en kan dus constant corrigeren...

Uiteraard: als het weer ineens drastisch veranderd dan gaat dit mis, maar in veruit de meeste situaties zou dit geweldig zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Ik ben slimmer dan zo'n programmaatje dat op een handjevol invoergegevens de ondersteuning bepaalt. Ik weet zelf veel beter wanneer ik minder ondersteuning nodig heb. Helaas zijn de 3 standen (+ S) niet voldoende om het scala aan ondersteuningsbehoeften te voorzien.

Stromer is op de hoogte van deze vrij eenvoudig te programmeren modificatie en ik heb me als vrijwilliger aangemeld om de aanpassing in het wild te testen. :d3:
Plaats reactie